F1: Lázadnak a Renault-partnerek?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.15. 15.30

Német sajtóértesülés szerint a színfalak mögött komoly birkózás folyik a 2014-es új motorok árait illetően – maga Bernie Ecclestone is igyekszik árcsökkentésre bírni a Renault-t.

Bár nincs annyira szem előtt, mint mondjuk a Pirelli gumijainak ügye, jó ideje téma a Forma-1-ben jövőre bevezetendő új, 1,6 literes V6-os turbómotorok ára.
A csapat többsége már most is komoly pénzügyi nehézségekkel küszködik, az új erőforrások pedig – a fejlesztési költségek miatt – sokkal drágábbak lesznek a maiaknál.
A német Auto Motor und Sport írása szerint míg a Ferrari már évi 15 millió euróért is kínálja a csomagját, a Mercedes 17, a Renault pedig 20-23 milliót is elkérne a partnereitől, attól függően, hogy a konkrét motoron és a turbón felül a sebességváltóra és az elektronikára is igényt tart-e a partner.
A Renault jövőre öt csapatot látna el, a Red Bull, a Lotus, a Williams és a Caterham mellé csatlakozna a jelenleg Ferrarit használó Toro Rosso is, de a világbajnok alakulaton kívül mindenki sokallja az árakat.
Mivel a sportág bevételeiből nem szívesen ad nagyobb részesedést a csapatoknak Bernie Ecclestone, így az F1 ura a másik oldalon, a motorszállítóknál próbál engedményt elérni, de a szaklap szerint ez eddig nem sikerült 100 százalékban, a Renault hajthatatlan.
A színfalak mögött zajló vita állítólag odáig fajult, hogy Ecclestone nem engedte be a Renault motorhome-ját a barcelonai paddockba a csapatok és a többi szállító, a Mercedes, a Cosworth és a Pirelli kamionjai mellé – igaz, a “hivatalos” indoklás a helyhiány volt.
Az Auto Motor und sport úgy tudja, Ecclestone holnap tárgyal majd újra a Renault elnökével, Carlos Ghosnnal.
A Renault tervezett áraival elégedetlen csapatok közül a Williams állítólag már fontolgatja, hogy új partner után néz, akár a Mercedesszel is társulhatnak.
A jelenlegi állás és hírek alapján 2014-ben a Red Bull, a Lotus, a Williams, a Caterham és a Toro Rosso használ majd Renault-motorokat, a Mercedes a gyári csapata mellett a McLarennek és a Force Indiának szállít, míg a Ferrari a gyári alakulat mellett a Saubert és a Marussiát láthatja majd el.
A McLaren 2015-ben nagyot nyerhet: úgy tudni, a Forma-1-be visszatérni készülő Honda ingyen adja majd a motorjait a fejlesztési/kísérleti partnerséget vállaló wokingi csapatnak.

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.