F1: A Pirelli magyarázza a bizonyítványt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.15. 08.30

A Pirelli kedden bejelentette, hogy a lehető leghamarabb, már a Kanadai Nagydíjra áttervezett, remélhetőleg tartósabb gumikkal készül. Az olasz gyártó így magyarázta a lépést.

A Pirelli ugyan tartósabbá tette a kemény keverékét a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra, de a barcelonai pályán ez sem volt elég, a legtöbb pilóta négy kiállással – öt szett gumival – ért végig a futamon.
Az olasz gyártó már vasárnap délután további változtatást ígért a Brit Nagydíj idejére, de kedden még előbbre hozta a módosítást, bejelentették, hogy már a június eleji Kanadai Nagydíjra új, a 2012-es és az idei abroncsok előnyeit kombináló gumikat szállítanak.
Egy később kiadott közleményben így magyarázta a lépést a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery:
“A célunk, hogy olyan új keverékeket adjunk a csapatoknak, amelyek a 2012-es gumik stabilitását és az ideiek tempóját kombinálják. A cégünk mindig is gyorsan reagált, ha úgy láttuk, fejlesztés szükséges. Az első négy futam adatainak elemzése alapján továbbfejlesztett gumit vittünk a Spanyol Nagydíjra, de ott is egyértelműen túl sok volt a bokszkiállás. A változtatásaink után a gumikat nem kell majd annyira terhelni, kevesebb kerékcserére lesz szükség.”
“A korlátozott tesztelés miatt csak mostanra lett egyértelmű, hogy a 2013-as gumijainkkal túlzott hangsúlyt helyeztünk a teljesítményre. A probléma felismerése után viszont a lehető leggyorsabb megoldásra törekszünk. Fontos kiemelni, hogy a jelenlegi szabályok mellett a téli teszteken nagyon a hideg idő és a korlátozott időtartam miatt nagyon nehéz kiismerni, hogyan működnek majd a gumik valódi versenykörülmények között. A csapatok is egyetértenek azzal, hogy más helyszíneken és hosszabb ideig kellene tesztelni legközelebb.”
“A változtatással a korábban látott, a pályán lévő törmelék okozta futófelület-leválásokat is igyekszünk kiküszöbölni. Fontos megjegyezni, hogy a futófelületek leválása sosem veszélyeztette a teljes abroncs épségét és biztonságát, a pilóták mindig képesek voltak visszatérni a bokszba friss gumikért.”
Hembery a brit Autosportnak nyilatkozva kitért arra is, hogy reményeik szerint nem kizárólag a Red Bull számára lesz előnyös a módosítás. 
“Egyes csapatok aggódnak, hogy a változtatások valamelyik riválisnak kedveznek majd, de szerintem nem lesz így. Magunk miatt változtatunk, nem más kedvéért. Helyre kell tennünk a dolgokat. Nem is akartuk túlreagálni a helyzetet, mert úgy tényleg bizonyos csapatoknak segítenénk. Reméljük, hogy nem kezd el dominálni a Red Bull, persze azért van kockázat.”
A gumis főnök hangsúlyozta, hogy a médiában megjelent nyilatkozatok ellenére a Red Bull velük nem volt erőszakos vagy követelőző: 
“Egyesek azt mondhatják, hogy a Red Bull kényszerített minket bele ebbe, de valójában nem volt túlzott nyomás a részükről. Christian Horner javára legyen mondva, hogy a sajtóban sokkal több szó volt erről, mint amennyit velünk beszéltek.” 

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.