F1: A Pirelli magyarázza a bizonyítványt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.15. 08.30

A Pirelli kedden bejelentette, hogy a lehető leghamarabb, már a Kanadai Nagydíjra áttervezett, remélhetőleg tartósabb gumikkal készül. Az olasz gyártó így magyarázta a lépést.

A Pirelli ugyan tartósabbá tette a kemény keverékét a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra, de a barcelonai pályán ez sem volt elég, a legtöbb pilóta négy kiállással – öt szett gumival – ért végig a futamon.
Az olasz gyártó már vasárnap délután további változtatást ígért a Brit Nagydíj idejére, de kedden még előbbre hozta a módosítást, bejelentették, hogy már a június eleji Kanadai Nagydíjra új, a 2012-es és az idei abroncsok előnyeit kombináló gumikat szállítanak.
Egy később kiadott közleményben így magyarázta a lépést a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery:
“A célunk, hogy olyan új keverékeket adjunk a csapatoknak, amelyek a 2012-es gumik stabilitását és az ideiek tempóját kombinálják. A cégünk mindig is gyorsan reagált, ha úgy láttuk, fejlesztés szükséges. Az első négy futam adatainak elemzése alapján továbbfejlesztett gumit vittünk a Spanyol Nagydíjra, de ott is egyértelműen túl sok volt a bokszkiállás. A változtatásaink után a gumikat nem kell majd annyira terhelni, kevesebb kerékcserére lesz szükség.”
“A korlátozott tesztelés miatt csak mostanra lett egyértelmű, hogy a 2013-as gumijainkkal túlzott hangsúlyt helyeztünk a teljesítményre. A probléma felismerése után viszont a lehető leggyorsabb megoldásra törekszünk. Fontos kiemelni, hogy a jelenlegi szabályok mellett a téli teszteken nagyon a hideg idő és a korlátozott időtartam miatt nagyon nehéz kiismerni, hogyan működnek majd a gumik valódi versenykörülmények között. A csapatok is egyetértenek azzal, hogy más helyszíneken és hosszabb ideig kellene tesztelni legközelebb.”
“A változtatással a korábban látott, a pályán lévő törmelék okozta futófelület-leválásokat is igyekszünk kiküszöbölni. Fontos megjegyezni, hogy a futófelületek leválása sosem veszélyeztette a teljes abroncs épségét és biztonságát, a pilóták mindig képesek voltak visszatérni a bokszba friss gumikért.”
Hembery a brit Autosportnak nyilatkozva kitért arra is, hogy reményeik szerint nem kizárólag a Red Bull számára lesz előnyös a módosítás. 
“Egyes csapatok aggódnak, hogy a változtatások valamelyik riválisnak kedveznek majd, de szerintem nem lesz így. Magunk miatt változtatunk, nem más kedvéért. Helyre kell tennünk a dolgokat. Nem is akartuk túlreagálni a helyzetet, mert úgy tényleg bizonyos csapatoknak segítenénk. Reméljük, hogy nem kezd el dominálni a Red Bull, persze azért van kockázat.”
A gumis főnök hangsúlyozta, hogy a médiában megjelent nyilatkozatok ellenére a Red Bull velük nem volt erőszakos vagy követelőző: 
“Egyesek azt mondhatják, hogy a Red Bull kényszerített minket bele ebbe, de valójában nem volt túlzott nyomás a részükről. Christian Horner javára legyen mondva, hogy a sajtóban sokkal több szó volt erről, mint amennyit velünk beszéltek.” 

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.