F1: Megint kiakadt a Red Bull-vezér

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 08.30

A Red Bull tulajdonosa újra arról beszélt, hogy a gumik miatt a Forma-1 mára nem tekinthető versenynek. A Pirelli nem akar a Red Bullnak kedvezni.

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz már a Sebastian Vettel győzelmével végződő Bahreini Nagydíj után is arról beszélt, hogy véleménye szerint a Forma-1 elveszítette a versenyjellegét, a négy kerékcserét és a Red Bullnak mindössze a 4-5. pozíciót hozó Spanyol Nagydíj után még keményebben fakadt ki.
“Mindenki látja, hogy mi folyik. A jelenlegi körülmények között sem az autóból, sem a pilótáinkból nem hozhatjuk ki a maximumot. Most csak gumispórolási verseny van, az igazi autóversenyzés nem így néz ki” – mondta az osztrák milliárdos, aki a barcelonai verseny után személyesen is tárgyalt valamiről az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone-nal.
“Ma már nincs is igazi kvalifikáció, nincs küzdelem a pole-ért, mindenki csak spórol a gumival a futamra. Ha mindent kihoznánk az autónkból, akkor a pályától függően 8-10 alkalommal kellene kiállnunk kereket cserélni” – háborgott Mateschitz arra utalva, hogy a nagy leszorítóerejű RB9-es messze a határai alatt teljesít a gumik kopása miatt.
A Red Bull-vezér elismerte a Pirelli erőfeszítéseit, de úgy véli, az olasz gyártó idénre elvetette a sulykot.
“Igen, a cél a versenyek izgalmasabbá tétele volt a több kiállással, de nem ennyire! Ez már más, mint amit eredetileg szerettünk volna.”
A Pirelli egyébként – nem kis részben épp a Red Bull panaszai miatt – tartósabbá tette a kemény keverékét Barcelonára, de a Spanyol Nagydíjon világossá vált, hogy még a legkeményebb keverék is gyenge, így a milánói cég a Brit Nagydíjra újabb változtatást ígért.
Ami a Red Bull panaszát illeti, természetesen arra is van válasz: a Ferrari, és főképp a Lotus nem panaszkodik, ők úgy vannak vele, hogy az autót kell jól megépíteni, és nem a gumit kell az autóhoz igazítani…
A Pirelli-főnök Paul Hembery gyakorlatilag a fentiekre rímelve nyilatkozott:
“Mégis mit szeretnének? Tőlünk azt kérték, hogy hozzuk vissza a 2010-es Kanadai Nagydíjat. Tudom, hogy egyesek szeretnék, ha egykiállásos futamok lennének, amelyeken a gumi nem tényező, jöhet a sima körmenet, amikor a rajtpozíció és a végső helyezés ugyanaz. Mit szeretnének? Mi bármit meg tudunk oldani.”
“Bizarr ez az egész, mert most is csak ugyanazt tesszük, mint az elmúlt két évben. Nem értjük, miért van oda úgy a sajtó. Bizarr ez, hacsak nem az a cél, hogy olyan gumit adjunk, amivel a Red Bullt hozzásegítjük a bajnoki címhez. Szerintem egyértelmű a helyzet, a változtatás egyetlen csapatnak kedvezne csak, nekik.”

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.