F1: Megint kiakadt a Red Bull-vezér

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 08.30

A Red Bull tulajdonosa újra arról beszélt, hogy a gumik miatt a Forma-1 mára nem tekinthető versenynek. A Pirelli nem akar a Red Bullnak kedvezni.

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz már a Sebastian Vettel győzelmével végződő Bahreini Nagydíj után is arról beszélt, hogy véleménye szerint a Forma-1 elveszítette a versenyjellegét, a négy kerékcserét és a Red Bullnak mindössze a 4-5. pozíciót hozó Spanyol Nagydíj után még keményebben fakadt ki.
“Mindenki látja, hogy mi folyik. A jelenlegi körülmények között sem az autóból, sem a pilótáinkból nem hozhatjuk ki a maximumot. Most csak gumispórolási verseny van, az igazi autóversenyzés nem így néz ki” – mondta az osztrák milliárdos, aki a barcelonai verseny után személyesen is tárgyalt valamiről az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone-nal.
“Ma már nincs is igazi kvalifikáció, nincs küzdelem a pole-ért, mindenki csak spórol a gumival a futamra. Ha mindent kihoznánk az autónkból, akkor a pályától függően 8-10 alkalommal kellene kiállnunk kereket cserélni” – háborgott Mateschitz arra utalva, hogy a nagy leszorítóerejű RB9-es messze a határai alatt teljesít a gumik kopása miatt.
A Red Bull-vezér elismerte a Pirelli erőfeszítéseit, de úgy véli, az olasz gyártó idénre elvetette a sulykot.
“Igen, a cél a versenyek izgalmasabbá tétele volt a több kiállással, de nem ennyire! Ez már más, mint amit eredetileg szerettünk volna.”
A Pirelli egyébként – nem kis részben épp a Red Bull panaszai miatt – tartósabbá tette a kemény keverékét Barcelonára, de a Spanyol Nagydíjon világossá vált, hogy még a legkeményebb keverék is gyenge, így a milánói cég a Brit Nagydíjra újabb változtatást ígért.
Ami a Red Bull panaszát illeti, természetesen arra is van válasz: a Ferrari, és főképp a Lotus nem panaszkodik, ők úgy vannak vele, hogy az autót kell jól megépíteni, és nem a gumit kell az autóhoz igazítani…
A Pirelli-főnök Paul Hembery gyakorlatilag a fentiekre rímelve nyilatkozott:
“Mégis mit szeretnének? Tőlünk azt kérték, hogy hozzuk vissza a 2010-es Kanadai Nagydíjat. Tudom, hogy egyesek szeretnék, ha egykiállásos futamok lennének, amelyeken a gumi nem tényező, jöhet a sima körmenet, amikor a rajtpozíció és a végső helyezés ugyanaz. Mit szeretnének? Mi bármit meg tudunk oldani.”
“Bizarr ez az egész, mert most is csak ugyanazt tesszük, mint az elmúlt két évben. Nem értjük, miért van oda úgy a sajtó. Bizarr ez, hacsak nem az a cél, hogy olyan gumit adjunk, amivel a Red Bullt hozzásegítjük a bajnoki címhez. Szerintem egyértelmű a helyzet, a változtatás egyetlen csapatnak kedvezne csak, nekik.”

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.