A Pirelli hiába módosított a kemény keverékén a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra, a barcelonai futamot a mezőny túlnyomó része így is csak négy kerékcserével tudta végigcsinálni, ami még a gumiszállítót is megdöbbentette.
A verseny után a motorsportfőnök, Paul Hembery hangsúlyozta, hogy ők sem szeretnének ilyesmit látni, 2-3 kiállás a céljuk, ezért a Brit Nagydíjra módosítanak. A Spanyol Nagydíj utáni reakciók és a hétfői megbeszélések után a Pirelli összekapta magát, a főnök ma Twitteren azt közölte, hogy egy futammal előbb, már a Kanadai Nagydíjra változtatni fognak:
“Kanadától változtatunk, hogy újra 2-3 kiálláshoz térjünk vissza. A 2012-es és a 2013-as abroncsok jellemzőit kombinálva változtatunk a gumik struktúráján.”
Bár a Pirelli az elmúlt versenyek után lassan már szitokszóvá válik a paddockban és a nézők egy részénél, az olasz gyártó állítólag egyre közelebb kerül ahhoz, hogy szerződést hosszabbítson.
A milánói cég jelenlegi kizárólagos Forma-1-es gumiszállítói szerződése 2013 végén kifut, a gyártó pedig az elmúlt hónapokban egyre idegesebben panaszolta, hogy az FIA a levegőben lógatja az esetleges hosszabbítást illetően. Az idő fogy, hiszen a 2014-es felkészülést a Pirellinek is el kell kezdenie valamikor.
Most úgy tűnik, hogy végre lendületet vettek a dolgok, Hembery azt mondta Barcelonában, hogy a Bahrein utáni három hétben “haladtak” a hosszabbítást illetően, és ezt erősítette meg a Pirelli vezérigazgatója, Marco Tronchetti Provera is.
“Jó irányba haladunk. Úgy véljük, az új Forma-1-es szerződés alapjai már megvannak. Nem húzódhat már sokáig, remélem, hogy hamarosan meglesz. Pár hónapon belül lesznek híreink” – állította a cégvezér, hozzátéve, hogy “A Pirelli számára hasznos az F1, ugyanis fontos kutatási eredményeket biztosít az utcai gumik fejlesztését illetően is.”  
A Pirelli maradását valószínűsíti az is, hogy a hétvégén a német Motorsport-total.com arról írt, hogy a cég már szerződést is kötött 2014-re a Ferrarival és a Red Bull-lal, és talán a Mercedesszel is.
A hír szerint a gyártó évi 1,2 millió euróért szállítja a gumikat, de némelyik csapat sokallja ezt, úgy vélik, hogy a Pirelli olyan szintű és értékű megjelenést kap a Forma-1-ben, hogy kevesebbért is megérné nekik a részvétel.