Fernando Alonso magabiztos győzelmet aratott múlt vasárnap a Spanyol Nagydíjon, amely harmadik hazai, második barcelonai sikere volt. 
A spanyol pilóta egyben pályafutása 32. győzelmét is aratta, minden idők legeredményesebb F1-es pilótáinak örökranglistáján megelőzte az 1992-es bajnokot, Nigel Mansellt, már csak három legenda, Ayrton Senna (41), Alain Prost (51) és Michael Schumacher (91) áll előtte.
Az idén a címvédő Sebastian Vettelhez hasonlóan már két futamot megnyerő Alonso természetesen optimistán is látja az esélyeit.
“Továbbra sem a miénk a leggyorsabb autó, de a futamokon mindig gyorsak vagyunk, függetlenül a a gumikeverékektől és a pálya jellegétől.”
“Természetesen még megnyerhetjük a bajnokságot! Az első öt versenyen bizonyítottuk, hogy normális körülmények között mindig ott lehetünk a dobogón. A fő, hogy ezután egyenletesen teljesítsünk, 5-6 dobogót hozzunk sorozatban. Nem feledjük persze, hogy egyelőre nem a miénk a leggyorsabb autó, de ezen is keményen dolgozunk Maranellóban” – mondta.
A csapatfőnök, Stefano Domenicali is az időmérős gyorsulást célozza, emellett kiemeli, hogy a következő bő két hónapon múlik minden, most kell javulni és gyűjteni az eredményeket.
“Számomra egyértelmű a cél: nem kell alapvetően változtatnunk az autón, de javulnunk kell még az időmérőn. A jó versenytempót nem szabad piszkálnunk, de a kvalifikáción még javulnunk kell, hogy tiszta pályán futhassunk.”
“Nekem az volt a legfontosabb a hétvégében, hogy melyik csapat mennyit lépett előre, ugyanis mostantól július végéig már csak egy vagy két lépés lesz, nem több. Onnantól a csapatok már kénytelenek lesznek az új autóra koncentrálni.”
“Úgy tűnik, most mindenki nagyjából ugyanannyit lépett előre, nem úgy, mint tavaly. A szabályok évek óta tartó viszonylagos stabilitása miatt nehéz is nagyot ugrani. Hamarosan pedig tényleg a jövő évi autóra kell már koncentrálnunk, hiszen ha ott találunk valamit, az nem két-három tizedet, hanem két-három másodpercet is jelenthet. A mostani időszak tehát kulcsfontosságú az idei szezon tekintetében.”