F1: A pilóták nem rajonganak a büntetőpontokért

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 16.30

Megosztottak a pilóták a múlt héten elfogadott büntetőpontos rendszerrel kapcsolatban. De legalább a bokszutcai gyorshajtásért már nem kell fizetniük.

A Forma-1-es csapatok igazgatóiból álló sportbizottság a múlt héten megtárgyalta, és 7:4 arányban megszavazta, hogy 2014-től a szokásos büntetések mellett futó büntetőpontrendszert vezessenek be a pilóták számára. A különböző kihágásokért a versenyzők a hagyományos büntetések – bokszutca-áthajtás, stop&go, rajtbüntetés – mellett kapnak majd pontokat, 12 egység elérésekor pedig automatikusan eltiltják a delikvenst egy futamról.

A rendszert éppen az a Romain Grosjean támogatja, akit sorozatos első körös rombolásai miatt tavaly egy versenyre pihenőre küldtek. “Ez ironikusnak tűnhet, de miért lenne kifogásom?” – tette fel a költői kérdést Grosjean. “Ha van egy jó rendszer, akkor miért ne használjuk? Jelenleg a sportfelügyelők döntenek, ez meg olyan, mint a bokszban vagy a cselgáncsban: vitatható.”

Nem mindenki ennyire lelkes, a Marussia újonca, Jules Bianchi szerint például az új rendszerben is maradtak mérlegelésre lehetőséget adó tételek. “A tervezet alapján a szankciók 1-3 pontig terjednek. De lehet, hogy egyszer egy, máskor mondjuk két pont jár majd valamiért, szóval ez így nem lesz kiszámítható” – vélekedett Bianchi.

Nem tetszik az újítás Sebastian Vettelnek sem. “Amit eddig láttam, azért nem vagyok oda” – mondta a német. “Nekem úgy tűnik, hogy olyasmiért is járhat büntetőpont, ami nem rajtunk, pilótákon múlik. És aztán valami apróságnak lehet hatalmas következménye.”

A pilóták számára jó hír, hogy a bokszutcai gyorshajtásokért legalább fizetniük nem kell, az FIA ugyanis hajlandó volt változtatni a szabályokon. Korábban mérlegelés nélkül 200 dollárt ért a sebességhatáron felüli minden egyes km/h, az új rendszerben – az F1-es jogsinak megfelelő szuperlicenc jelentősen megemelt áráért cserébe – a csapatok fizetnek.

Az istállóknak 100 dollárjukba kerül minden egyes, a sebességhatáron felüli km/h, a maximális büntetés 1000 dollár lehet. Már Bahrein óta az új szabályozás érvényes, ezért kapott a Lotus ezerdolláros büntetést Kimi Räikkönen 93,2 km/h-s, a második barcelonai szabadedzésen bemutatott bokszutcai mutatványáért.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.