F1: A pilóták nem rajonganak a büntetőpontokért

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 16.30

Megosztottak a pilóták a múlt héten elfogadott büntetőpontos rendszerrel kapcsolatban. De legalább a bokszutcai gyorshajtásért már nem kell fizetniük.

A Forma-1-es csapatok igazgatóiból álló sportbizottság a múlt héten megtárgyalta, és 7:4 arányban megszavazta, hogy 2014-től a szokásos büntetések mellett futó büntetőpontrendszert vezessenek be a pilóták számára. A különböző kihágásokért a versenyzők a hagyományos büntetések – bokszutca-áthajtás, stop&go, rajtbüntetés – mellett kapnak majd pontokat, 12 egység elérésekor pedig automatikusan eltiltják a delikvenst egy futamról.

A rendszert éppen az a Romain Grosjean támogatja, akit sorozatos első körös rombolásai miatt tavaly egy versenyre pihenőre küldtek. “Ez ironikusnak tűnhet, de miért lenne kifogásom?” – tette fel a költői kérdést Grosjean. “Ha van egy jó rendszer, akkor miért ne használjuk? Jelenleg a sportfelügyelők döntenek, ez meg olyan, mint a bokszban vagy a cselgáncsban: vitatható.”

Nem mindenki ennyire lelkes, a Marussia újonca, Jules Bianchi szerint például az új rendszerben is maradtak mérlegelésre lehetőséget adó tételek. “A tervezet alapján a szankciók 1-3 pontig terjednek. De lehet, hogy egyszer egy, máskor mondjuk két pont jár majd valamiért, szóval ez így nem lesz kiszámítható” – vélekedett Bianchi.

Nem tetszik az újítás Sebastian Vettelnek sem. “Amit eddig láttam, azért nem vagyok oda” – mondta a német. “Nekem úgy tűnik, hogy olyasmiért is járhat büntetőpont, ami nem rajtunk, pilótákon múlik. És aztán valami apróságnak lehet hatalmas következménye.”

A pilóták számára jó hír, hogy a bokszutcai gyorshajtásokért legalább fizetniük nem kell, az FIA ugyanis hajlandó volt változtatni a szabályokon. Korábban mérlegelés nélkül 200 dollárt ért a sebességhatáron felüli minden egyes km/h, az új rendszerben – az F1-es jogsinak megfelelő szuperlicenc jelentősen megemelt áráért cserébe – a csapatok fizetnek.

Az istállóknak 100 dollárjukba kerül minden egyes, a sebességhatáron felüli km/h, a maximális büntetés 1000 dollár lehet. Már Bahrein óta az új szabályozás érvényes, ezért kapott a Lotus ezerdolláros büntetést Kimi Räikkönen 93,2 km/h-s, a második barcelonai szabadedzésen bemutatott bokszutcai mutatványáért.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.