A Mercedes AMG Barcelonában zsinórban harmadik idei pole-ját szerezte meg, a tetejébe Nico Rosberg mellé Lewis Hamilton került az első sorba, ilyen kvalifikációs eredménye utoljára 1955-ben volt a stuttgarti gyári csapatnak.
A futam aztán kínos elhasalást hozott, a Mercedest 2010 óta kísérő gumikopási gondok újra érvényesültek, Rosberg és Hamilton menthetetlenül csúszott vissza a mezőny sűrűjébe. A német pilóta valahogy még mentett egy 6. helyet, de csapattársa még a pontszerzésről is lemaradt, a 12. lett.
A fentiekkel együtt a riválisok nem írják le az ezüst nyilakat, a két hét múlva következő Monacói Nagydíjon veszélyesek lehetnek Rosbergék, a kezükre játszhat majd a szűk, kanyargós pálya.
“Az elmúlt három hétvégén övék volt a pole. Monacóban jóval nehezebb előzni, szóval ott akár sokkal tovább is megtarthatják a pozíciójukat” – mondta a barcelonai győztes Fernando Alonso. 
A második helyezett Kimi Räikkönen is egyetértett: “A Mercedes sajnos nagyon gyors lesz ott is, előzni pedig egyáltalán nem könnyű.”
A Mercedes már 2012-ben is nagyon erős volt Monte-Carlo utcáin, Michael Schumacher megnyerte az időmérőt (a pole-t nem tartotta meg, Barcelonából rajtbüntetést vitt magával, hátrasorolták), Rosberg pedig a 3. volt a kvalifikáción és a futamon végig sikerült megőriznie a rajtpozícióját, 2. lett. 
Az idén már két pole-t begyűjtő német Monacót illetően ezt mondta vasárnap: “Ott talán nem lesz akkora hátrány a gyengébb versenytempó, és előrébb végezhetünk, de azért nem vagyunk nyugodtak. Még sok gondolkodás és sok munka vár ránk.”
A friss győzelme után Alonso persze nem adja meg előre a győzelmet a Mercedesnek, Monacóra is erős hétvégét jósol a Ferrarinak.
“Optimista vagyok Monte-Carlót illetően. Az elmúlt három évben úgy is mindig a dobogón végeztünk, hogy nem voltunk versenyképesek.  Az idei három problémamentes versenyen Ausztráliában második lettem, Kínában és Spanyolországban győztem. A cél az egyenletesebb szereplés, ha az meglesz, akkor Monacóban is folytatódhat a sorozat.” 
“Emlékszem, hogy 2011 ben itt, Barcelonában kört kaptam a McLarenektől és a Red Bulloktól, aztán Monacóban majdnem megnyertem a versenyt, Sebastian Vettel mögött második lettem. Még akkor is a győzelemért tudtam küzdeni, szóval most, a mindenütt versenyképes autóval semmi akadálya, hogy megint így legyen Monacóban.”