Forma-1 szimulátor 31 millióért

Csomagküldőtől, weben rendelhető a brutális játékélmény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 09.00

Megrendelésre készíti különleges szimulátorjait az FMCG International. Az anyagában és kialakításában hiteles vázat 3-4 hónapos határidővel szállítják le – egyelőre csak Nagy-Britanniában.

Amióta láttuk a Ferrari exkluzív szimulátorát, nehéz lelkesedni bármiért, ami virtuális autóverseny-élményt próbál nyújtani. Ennek a konfigurációnak azonban újra sikerült beindítani a hormontermelésünket – holott csupán harmadannyiba kerül, mint a gyári über-rendszer. 

A vázat, a padlót, a pilótafülkét és az (értelemszerűen üres) üzemanyag-tartályokat szénszálas kompozitból formázták meg. Szintén alapos műgonddal alakították ki az orrkúpot, az első és hátsó légterelőket, valamint a diffúzort. 
A lényeg persze maga a cockpit, ahová leszerelhető fejtámasz és kormánykerék segíti a bekászálódást. Utóbbit valódi F1-es volánról mintázták, a megfelelő visszajelzésről ipari méretezésű szervomotorok gondoskodnak, a pedálok helyzete elektromosan állítható. 
A féktárcsákra a vásárló választása szerint AP vagy Brembo nyergeket illesztenek, az abroncsok pedig ugyanazok a Pirelli makettek, amiket az istállók kiállítási modellein is láthatunk. 
Ha nem is annyira eszement, mint a Ferrari panoráma-megjelenítője, három darab 23 colos monitorával nem lebecsülendő az FMCG vizuális élménycsomagja; a szimulátorprogramot egy spéci gaming-számítógép futtatja, 16 GB RAM-mal, brutális grafikai kártyával. 
Az élethű hangzást szabvány 5.1-es digitális audiorendszer biztosítja, a mélynyomót a vezető mögé, a motor helyére építik be. 
Mivel a rendszer szállítással és adókkal együtt 90 000 angol fontba (31,2 millió forint) kerül, gyártója nem tartja raktáron; a megrendelést követően 12-18 hét alatt gyártja le azt a kedves ügyfélnek, választhatóan piros, fekete vagy ezüst színben.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.