F1: Alonso defektet úszott meg

A Pirelli elismerte, hogy rosszak a gumik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 17.10

A Pirelli nem szerepet a legjobban a Spanyol Nagydíjon, a gumik megint nem bírták a kiképzést. Alonso győzelme majdnem elúszott, és bokszkiállásból is túl sok volt. Változtatni fognak.

Úgy tűnik, a Pirelli gumijai egyre jobban eluralják a Forma-1-et, a Spanyol Nagydíjon megint az abroncsok körül forgott minden.
A közepes és kemény keverék sem bírta valami jól, és ahogy a korábbi versenyhétvégéken – valamint a szombat délelőtti edzésen Paul di Restánál -, most is nyilvánvaló ok nélkül adta meg magát néhány abroncs. 
A Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne-nél egyszerűen levált a teljes futófelület a bal hátsóján, Fernando Alonso pedig az első bokszkiállása előtt defektet kapott, de a győzelme is elúszhatott volna, ha úgy jár, mint a francia ifjonc.
“Látható volt a lyuk a gumin és az autó is meg volt billenve. nHa még egy kört kint marad, nagy bajban lett volna” – mondta a Pirelli főnöke, Paul Hembery, hozzátéve, hogy a spanyol örülhet azért, mert a tavalyi gumik egyszerűen elszálltak volna, az ideieknek erősebb a struktúrája.
A gumis szakember azt is elismerte, hogy a két legtartósabb keverék melletti négykiállásos verseny már túlzás, valószínűleg újra változtatni kényszerülnek majd a keverékeken:
“A nézők már túl soknak találhatták a kopást. Két-három kiállást szeretnénk mi is. Hibáztunk, túl belemenősek a gumijaink. Változtatni fogunk, valószínűleg Silverstone-ra. De nincs könnyű dolgunk, az autók folyamatosan fejlődnek, mi pedig nem tesztelhetünk aktuális autóval az idény közben” 
A Red Bull főnöke, Christian Horner is kritizálta a Pirellit, amiért a jelenlegi szinten kell óvni az abroncsokat és verseny helyett a gumikímélés folyik a pályán:
“Ez már túlzás a nézők számára. Még úgy is bonyolult az értelmezés, amikor ott vannak az adatok a számítógépen. Négy kiállás már túl zavaros, három a felső határ. Mi már korábban is mondtuk, hogy nem jók a gumik, aztán megkaptam, hogy persze, csak a Red Bull panaszkodik. De szeretnék egyetlen olyan pilótát látni a mezőnyből, aki szerint minden teljesen rendben van így.”
“Szerintem az emberek versenyzést akarnak látni, azt, amikor egymás ellen küzdenek a versenyzők, nem ezt a stratégiai játszmát.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.