F1: A Pirelli nem hisz az új gumijában?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 11.00

Bár a Pirelli Barcelonára új, tartósabb kemény keveréket szállított, a gyártó a saját jóslatainak is ellentmondva a közepes keverékben látja a nyerő stratégiát a délutáni Spanyol Nagydíjra.

A Pirelli az első négy futam tapasztalatai – valamint a Red Bull és a Mercedes panaszai – alapján a Spanyol Nagydíjra a közepes (fehér) keverék mellett új, tartósabb kemény (narancs) keverékű gumit szállított.

Míg a gyártó jóslata, miszerint a közepes keverék lesz az időmérőre való gumi, természetesen bejött, sőt a 2013-as általános lágyításnak köszönhetően Nico Rosberg még úgy is több mint fél másodpercet javított a tavalyi csúcson, hogy idén már nem használják korlátlanul a DRS-t, a kemény keverék szereplése jóval felemásabb.
A módosított keveréknél még a korábbi panaszos Red Bull sem érzékelt komoly változást, szombat délutánra pedig a maga a Pirelli is úgy vélte, hogy korábbi jóslatával ellentétben nem a narancs gumik lesznek a futam főszereplői.
“A csapatok kvalifikációs felkészülését nehezítette a péntek délelőtti esős idő, ezért még szombatra is maradt néhány kérdőjel. A várakozásoknak megfelelően sokat javult a tapadás a pályán, az idei a pedig Pirelli eddigi leggyorsabb pole-ideje itt 2011 óta” – magyarázta a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery az időmérő után.
“A csapatoknak gyorsan sikerült megszokniuk az új kemény keveréket, amely nagyobb hőmérsékleti tartományban és hosszabb ideig működik, így szélesebb stratégiai lehetőségeket nyújt.  A nagy oldalirányú erők és a meleg aszfalt miatt azonban így is komoly terhelést kapnak a gumik Barcelonában, ezért három kiállást várunk a versenyen, csak úgy, mint tavaly. A barcelonai versenyt eddig csakis az első sorból lehetett megnyerni, kíváncsian várjuk, hogy vajon idén sikerül-e valakinek megtörnie a jeget valami jó stratégiával.”
Ami a stratégiát illeti, ezúttal csakis a három kerékcserében hisz a Pirelli, a számításaik szerint a 66 körös versenyen a legeredményesebb a közepes-közepes-közepes-kemény kombináció lehet a 16., 33. és 50. kör környékén elvégzett kiállásokkal. Alternatíva a közepes-közepes-kemény-kemény menetrend, gyakorlatilag ugyanolyan ütemben (17., 34., 50. kör) megejtett cserékkel.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.