F1: A Pirelli nem hisz az új gumijában?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 11.00

Bár a Pirelli Barcelonára új, tartósabb kemény keveréket szállított, a gyártó a saját jóslatainak is ellentmondva a közepes keverékben látja a nyerő stratégiát a délutáni Spanyol Nagydíjra.

A Pirelli az első négy futam tapasztalatai – valamint a Red Bull és a Mercedes panaszai – alapján a Spanyol Nagydíjra a közepes (fehér) keverék mellett új, tartósabb kemény (narancs) keverékű gumit szállított.

Míg a gyártó jóslata, miszerint a közepes keverék lesz az időmérőre való gumi, természetesen bejött, sőt a 2013-as általános lágyításnak köszönhetően Nico Rosberg még úgy is több mint fél másodpercet javított a tavalyi csúcson, hogy idén már nem használják korlátlanul a DRS-t, a kemény keverék szereplése jóval felemásabb.
A módosított keveréknél még a korábbi panaszos Red Bull sem érzékelt komoly változást, szombat délutánra pedig a maga a Pirelli is úgy vélte, hogy korábbi jóslatával ellentétben nem a narancs gumik lesznek a futam főszereplői.
“A csapatok kvalifikációs felkészülését nehezítette a péntek délelőtti esős idő, ezért még szombatra is maradt néhány kérdőjel. A várakozásoknak megfelelően sokat javult a tapadás a pályán, az idei a pedig Pirelli eddigi leggyorsabb pole-ideje itt 2011 óta” – magyarázta a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery az időmérő után.
“A csapatoknak gyorsan sikerült megszokniuk az új kemény keveréket, amely nagyobb hőmérsékleti tartományban és hosszabb ideig működik, így szélesebb stratégiai lehetőségeket nyújt.  A nagy oldalirányú erők és a meleg aszfalt miatt azonban így is komoly terhelést kapnak a gumik Barcelonában, ezért három kiállást várunk a versenyen, csak úgy, mint tavaly. A barcelonai versenyt eddig csakis az első sorból lehetett megnyerni, kíváncsian várjuk, hogy vajon idén sikerül-e valakinek megtörnie a jeget valami jó stratégiával.”
Ami a stratégiát illeti, ezúttal csakis a három kerékcserében hisz a Pirelli, a számításaik szerint a 66 körös versenyen a legeredményesebb a közepes-közepes-közepes-kemény kombináció lehet a 16., 33. és 50. kör környékén elvégzett kiállásokkal. Alternatíva a közepes-közepes-kemény-kemény menetrend, gyakorlatilag ugyanolyan ütemben (17., 34., 50. kör) megejtett cserékkel.

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.