A Pirelli az első négy futam tapasztalatai – valamint a Red Bull és a Mercedes panaszai – alapján a Spanyol Nagydíjra a közepes (fehér) keverék mellett új, tartósabb kemény (narancs) keverékű gumit szállított.

Míg a gyártó jóslata, miszerint a közepes keverék lesz az időmérőre való gumi, természetesen bejött, sőt a 2013-as általános lágyításnak köszönhetően Nico Rosberg még úgy is több mint fél másodpercet javított a tavalyi csúcson, hogy idén már nem használják korlátlanul a DRS-t, a kemény keverék szereplése jóval felemásabb.
A módosított keveréknél még a korábbi panaszos Red Bull sem érzékelt komoly változást, szombat délutánra pedig a maga a Pirelli is úgy vélte, hogy korábbi jóslatával ellentétben nem a narancs gumik lesznek a futam főszereplői.
“A csapatok kvalifikációs felkészülését nehezítette a péntek délelőtti esős idő, ezért még szombatra is maradt néhány kérdőjel. A várakozásoknak megfelelően sokat javult a tapadás a pályán, az idei a pedig Pirelli eddigi leggyorsabb pole-ideje itt 2011 óta” – magyarázta a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery az időmérő után.
“A csapatoknak gyorsan sikerült megszokniuk az új kemény keveréket, amely nagyobb hőmérsékleti tartományban és hosszabb ideig működik, így szélesebb stratégiai lehetőségeket nyújt.  A nagy oldalirányú erők és a meleg aszfalt miatt azonban így is komoly terhelést kapnak a gumik Barcelonában, ezért három kiállást várunk a versenyen, csak úgy, mint tavaly. A barcelonai versenyt eddig csakis az első sorból lehetett megnyerni, kíváncsian várjuk, hogy vajon idén sikerül-e valakinek megtörnie a jeget valami jó stratégiával.”
Ami a stratégiát illeti, ezúttal csakis a három kerékcserében hisz a Pirelli, a számításaik szerint a 66 körös versenyen a legeredményesebb a közepes-közepes-közepes-kemény kombináció lehet a 16., 33. és 50. kör környékén elvégzett kiállásokkal. Alternatíva a közepes-közepes-kemény-kemény menetrend, gyakorlatilag ugyanolyan ütemben (17., 34., 50. kör) megejtett cserékkel.