F1: A Pirelli nem hisz az új gumijában?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 11.00

Bár a Pirelli Barcelonára új, tartósabb kemény keveréket szállított, a gyártó a saját jóslatainak is ellentmondva a közepes keverékben látja a nyerő stratégiát a délutáni Spanyol Nagydíjra.

A Pirelli az első négy futam tapasztalatai – valamint a Red Bull és a Mercedes panaszai – alapján a Spanyol Nagydíjra a közepes (fehér) keverék mellett új, tartósabb kemény (narancs) keverékű gumit szállított.

Míg a gyártó jóslata, miszerint a közepes keverék lesz az időmérőre való gumi, természetesen bejött, sőt a 2013-as általános lágyításnak köszönhetően Nico Rosberg még úgy is több mint fél másodpercet javított a tavalyi csúcson, hogy idén már nem használják korlátlanul a DRS-t, a kemény keverék szereplése jóval felemásabb.
A módosított keveréknél még a korábbi panaszos Red Bull sem érzékelt komoly változást, szombat délutánra pedig a maga a Pirelli is úgy vélte, hogy korábbi jóslatával ellentétben nem a narancs gumik lesznek a futam főszereplői.
“A csapatok kvalifikációs felkészülését nehezítette a péntek délelőtti esős idő, ezért még szombatra is maradt néhány kérdőjel. A várakozásoknak megfelelően sokat javult a tapadás a pályán, az idei a pedig Pirelli eddigi leggyorsabb pole-ideje itt 2011 óta” – magyarázta a milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery az időmérő után.
“A csapatoknak gyorsan sikerült megszokniuk az új kemény keveréket, amely nagyobb hőmérsékleti tartományban és hosszabb ideig működik, így szélesebb stratégiai lehetőségeket nyújt.  A nagy oldalirányú erők és a meleg aszfalt miatt azonban így is komoly terhelést kapnak a gumik Barcelonában, ezért három kiállást várunk a versenyen, csak úgy, mint tavaly. A barcelonai versenyt eddig csakis az első sorból lehetett megnyerni, kíváncsian várjuk, hogy vajon idén sikerül-e valakinek megtörnie a jeget valami jó stratégiával.”
Ami a stratégiát illeti, ezúttal csakis a három kerékcserében hisz a Pirelli, a számításaik szerint a 66 körös versenyen a legeredményesebb a közepes-közepes-közepes-kemény kombináció lehet a 16., 33. és 50. kör környékén elvégzett kiállásokkal. Alternatíva a közepes-közepes-kemény-kemény menetrend, gyakorlatilag ugyanolyan ütemben (17., 34., 50. kör) megejtett cserékkel.

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.