F1: Nem Vettel dönt a csapattársról

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.11. 10.30

A Red Bull csapatfőnöke leszögezte, hogy Sebastian Vettelnek nincs vétó- vagy jóváhagyási joga a következő csapattársa személyét illetően.

A Red Bull főnöke, Christian Horner Barcelonában a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjút. Miután az angol újra elmondta a már sablonosnak számító válaszait a malajziai incidenset illetően –  azaz hogy mindig is voltak súrlódások a pilóták között, de érthető, mert nagyon versenyképesek, és épp ezért olyan eredményes a csapat -, a folytatásról, Mark Webber esetleges lecseréléséről is beszélt.
“Nyilván nem fognak együtt karácsonyozni (a pilótáink), de szakmai kérdésekben most is beszélnek egymással, megtárgyalják az autó dolgait a versenyhétvégén, hiszen mindkettejük közös érdeke, hogy az élen lehessenek vasárnap.”
“A jövő évi párosításról nagyon korai lenne még beszélni. Sebastian helyzete egyértelmű, a többi pedig majd nyáron alakul ki. Nincs terv.”
Az utóbbi időben Kimi Räikkönent is komolyan emlegetik a Red Bull-lal kapcsolatban, de Horner nem akart konkrét jelöltekről beszélni, azt azonban sietett leszögezni, hogy nem Vettel mondja majd rá az áment az esetleges új csapattársra.
“Ő csak a maga dolgát végzi. Sebastian sosem mondta, hogy ezt akarom, ez viszont kizárt, nem az ő stílusa. Sportember, aki sosem próbálta keresztülverni az akaratát a csapaton.” 
“A célunk egyszerű: a két legjobb pilótát akarjuk az autóinkban látni. Ha a Toro Rossótól érkezik valaki, nagyszerű, hiszen ott jól lehet fejlődni. De mindig az elérhető legjobbakat akarjuk, a választék pedig bőséges.” 
Négy futam után a Vettel vezeti az egyéni versenyt, míg a Red Bull az élen áll a konstruktőri küzdelemben. Horner reméli, hogy összejöhet a negyedik dupla siker is, úgy véli, a fő kérdés a gumik kezelése lesz idén.
“Remélem, hogy igazuk lesz a negyedikkel! De hosszú még az év és nagyon szoros a verseny. De a fő kihívás kerek és fekete, a neve pedig Pirelli. Az győz majd az év végén, akinek a legjobban sikerül őket használnia.”
Az olasz gyártó Barcelonába módosított, tartósabb kemény keverékre váltott, ami összhangban van a Red Bull korábbi követeléseivel. Horner ezzel együtt nem lát nagy különbséget.
“Nos, a korábbi négy keverékkel is sikerült már két futamot megnyernünk idén, szerintem nincs akkora változás. Ma (pénteken) még csak ismerkedtünk a gumival, majd vasárnap meglátjuk!”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.