F1: Nem hozzák vissza az év közbeni teszteket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.10. 08.35

A Forma-1-es csapatok többsége nem szeretné, hogy újra teszteket tartsanak a szezon közben. A jövő téli tesztprogram még képlékeny.

A Forma-1-es csapatok képviselőiből álló sportbizottság szerdán a büntetőpontok bevezetése mellett a tesztelésről is tárgyalt.
A Ferrari szerette volna, hogy 2014-től az év közben is legyen 9 tesztnap, de a 11 csapatból csak 5 támogatta az elképzelést, 6 ellene szavazott, így jövőre is csak a téli időszakra korlátozódik a tesztelés.
Ennek strukturálása azonban továbbra is képlékeny, több elképzelés ütközik, nincs megegyezés. Öt csapat azt szeretné ha összesen 12 tesztnap lenne, de már januárban elkezdenék a felkészülést, öt másik csapat egyetért a januári kezdéssel, de arra plusz három napot adna, 15 -re növelné a téli tesztnapok számát, míg egy alakulat a mai rendszert tartaná meg, 12 nap, csak februárban.
A megosztottság miatt végső döntést minden bizonnyal a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hoz majd, az mindenesetre valószínűnek látszik, hogy a szervezet törölni fogja a januári tilalmat, lehetővé téve a korábbi kezdést, ami az új, V6-os turbómotorok érkezése miatt fontos.
Az idei ifjonctesztről egyezségre jutottak az alakulatok, ahogy már korábban is írtuk, Silverstone-ban, július közepén, a Német és a Magyar Nagydíj közti időszakban küldik majd pályára a fiatalokat.
A csapatok a pénteki első szabadedzésekre járó plusz gumiszettek rendszeresítését is megtárgyalták. A jelenlegi szabályok szerint csak a Pirelli adhat alkalmanként prototípust a 6+5 szett elsődleges (keményebb) és az opciós (lágyabb) keverék mellé – ahogy ezen a hétvégén történik is Barcelonában -, de az elképzelés szerint jövőre az első edzés első 30 percére mindig járna egy plusz garnitúra.
Ezt illetően majdnem teljes az egyetértés, csak a Force India ellenezte a dolgot, a silverstone-i csapat ugyanis csak az újoncok esetében szeretne plusz gumikat adni.
Az Autosport úgy tudja, hogy az F1-es sportbizottság tanácskozásán egyéb ötletek is felmerültek, mint például az edzések két 45 perces részre vágása, azonban nem volt nagy a támogatás; valamint a pole pozíció megszerzésének bajnoki ponttal való jutalmazása, de ezt egyhangúlag utasította el mindenki.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.