F1: Nem hozzák vissza az év közbeni teszteket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.10. 08.35

A Forma-1-es csapatok többsége nem szeretné, hogy újra teszteket tartsanak a szezon közben. A jövő téli tesztprogram még képlékeny.

A Forma-1-es csapatok képviselőiből álló sportbizottság szerdán a büntetőpontok bevezetése mellett a tesztelésről is tárgyalt.
A Ferrari szerette volna, hogy 2014-től az év közben is legyen 9 tesztnap, de a 11 csapatból csak 5 támogatta az elképzelést, 6 ellene szavazott, így jövőre is csak a téli időszakra korlátozódik a tesztelés.
Ennek strukturálása azonban továbbra is képlékeny, több elképzelés ütközik, nincs megegyezés. Öt csapat azt szeretné ha összesen 12 tesztnap lenne, de már januárban elkezdenék a felkészülést, öt másik csapat egyetért a januári kezdéssel, de arra plusz három napot adna, 15 -re növelné a téli tesztnapok számát, míg egy alakulat a mai rendszert tartaná meg, 12 nap, csak februárban.
A megosztottság miatt végső döntést minden bizonnyal a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hoz majd, az mindenesetre valószínűnek látszik, hogy a szervezet törölni fogja a januári tilalmat, lehetővé téve a korábbi kezdést, ami az új, V6-os turbómotorok érkezése miatt fontos.
Az idei ifjonctesztről egyezségre jutottak az alakulatok, ahogy már korábban is írtuk, Silverstone-ban, július közepén, a Német és a Magyar Nagydíj közti időszakban küldik majd pályára a fiatalokat.
A csapatok a pénteki első szabadedzésekre járó plusz gumiszettek rendszeresítését is megtárgyalták. A jelenlegi szabályok szerint csak a Pirelli adhat alkalmanként prototípust a 6+5 szett elsődleges (keményebb) és az opciós (lágyabb) keverék mellé – ahogy ezen a hétvégén történik is Barcelonában -, de az elképzelés szerint jövőre az első edzés első 30 percére mindig járna egy plusz garnitúra.
Ezt illetően majdnem teljes az egyetértés, csak a Force India ellenezte a dolgot, a silverstone-i csapat ugyanis csak az újoncok esetében szeretne plusz gumikat adni.
Az Autosport úgy tudja, hogy az F1-es sportbizottság tanácskozásán egyéb ötletek is felmerültek, mint például az edzések két 45 perces részre vágása, azonban nem volt nagy a támogatás; valamint a pole pozíció megszerzésének bajnoki ponttal való jutalmazása, de ezt egyhangúlag utasította el mindenki.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.