F1: A Ferrarival példálózik a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.09. 10.30

A McLarennél semmit sem mernek ígérni a hétvégi Spanyol Nagydíjra, a helyzetüket a Ferrari tavaly év eleji szituációjához hasonlítják.

Az évek óta az európai szakasz kezdetét jelentő Forma-1-es Spanyol Nagydíj hagyományosan az első nagy fejlesztési lépcső az idényben, 2013-ban a McLaren az, ahol a legnagyobb ugrásra lenne szükség.
A riválisoknál sokkal radikálisabb alapokon új autót tervező wokingi csapat az idény első versenyein csak mellékszereplő volt az eredmények tekintetében, így nagy elvárásoknak kellene megfelelniük Barcelonában, de a csapatnál igyekeznek hűteni a kedélyeket.
Az ügyvezető igazgató, Jonathan Neale a csapat szokásos telekonferenciáján igen visszafogottan beszélt a kilátásokról.
“A McLarennél mindenki a lehető legkomolyabban veszi a győzelmekhez való visszatérést, meggyőződésem, hogy ez sikerül is majd. Ami viszont a bajnoki címeket illeti, azok jelenleg elég messze vannak, azt hiszem, helyesebb, ha csak később, anyáron és a nyári szünet idején beszélünk majd ilyesmiről.”
Neale jelezte, hogy a McLaren pillanatnyi helyzetét a Ferrari elmúlt egy-két évben látott szezonkezdéséhez hasonlította, az autó jelenleg nem rendelkezik elég leszorítóerővel, nem kezes. 
“Úgy vélem, hogy jelenleg az a legfontosabb, hogy megoldjuk az (szélcsatornás adatokkal való) egyeztetési problémákat, mert enélkül folyamatosan ott lebegnek a kételyek, hogy mit is rontottunk el, és azt hogyan javíthatjuk ki, hogy újra az élre kerülhessünk.”    
“Biztos vagyok benne, hogy ha megkérdeznénk az olasz kollégáinkat, hogyan is érezték magukat a tavalyi idény első negyedében, pontosan értenék, milyen helyzetben vagyunk” – utalt a Ferrari 2012-es nehézségeire.
A fentiekből fakadóan a csapatfőnök a lehető legóvatosabban beszélt a következő hétvége kilátásairól.
“A legkevésbé sem szeretnénk a szerencsére bízni magunkat, nem akarunk egy bukásba belesétálni. Emellett nem is egymagunkban dolgozunk, szóval bár természetes, hogy a sajtó és az emberek valami olyan jóslatot szeretnének, hogy oké, semmi gond, miénk lesz a pole, és mi is szeretnénk ez, az F1 kemény sport, amelyben az ellenfelek sem toporognak. Szóval egyszerűen lehetetlen jósolgatni, és ostobaság is lenne. Inkább csak arról beszélek, amit eddig elértünk és amit jelenleg csinálunk, így ésszerű.”
A McLaren 23 pontjával jelenleg a konstruktőri bajnokság 6. helyén áll a Force India mögött, 86 egységgel lemaradva az éllovas Red Bulltól – Jenson Button 10., Sergio Perez 11. az egyéniben.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.