F1: Mégis lelép a Lotus-főnök

A Mercedeshez vagy a Ferrarihoz megy?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 12.30

James Allison, a Lotus technikai igazgatója úgy döntött, hogy elhagyja a csapatot. Egyelőre nem tudni, hol folytatja.

Éppen kezdett egyenesbe jönni a Lotus, már bátran tervezgette a csapat, hogy hátbacsapja a Red Bullt, így tulajdonképpen a legrosszabbkor jött a hír: az egyik legfontosabb kulcsember, a technikai igazgató James Allison tényleg elhagyja az istállót. Az elismert szakembernek számító Allison évek óta rengeteg ajánlatot kapott, de eddig mindet visszautasította, most viszont olyan csomagot tehettek elé, amelyre nem tudott nemet mondani.

A szezon eleje óta pusmogtak arról, hogy Allison átigazolásra készül, árulkodó jel volt, hogy az idénynyitón aratott győzelmet sem ünnepelte a dobogón. Egyelőre nem tudni, hol folytatja, mert új szerződése tartalmaz egy olyan pontot, hogy új csapatának hivatalos bejelentéséig erről nem beszélhet.

Mivel Allison komoly visszalépésre biztosan nem hajlandó, a Red Bullnál pedig Adrian Newey távozására nincs esély, csak a Ferrari, a McLaren és a Mercedes jöhet szóba új csapatként. Joe Saward szerint a Mercedes, az autosportos Jonathan Noble szerint inkább a Ferrari lehet a befutó, de hamarosan úgyis kiderül.

Úgy tudni, hogy Allison helyére egy 43 éves angol mérnök, Nick Chester lép, aki 2000 óta a csapattal dolgozik, és azóta a helyettes technikai igazgatói posztig lépegetett előre. Még nem lehet megjósolni, hogy Allison távozásának mekkora hatása lesz a csapat szereplésére, a tulajdonos Gerard Lopez mindenesetre korábban úgy fogalmazott, csak sokkoló események akadályozhatják meg, hogy a Lotus az idén az első háromban végezzen. Allison távozása kétségkívül ilyen fejlemény.

A Lotus közleménye délután megerősítette, hogy Chester lesz Allison utódja, Eric Boullier csapatfőnök szerint nem lesz gond az átállással. “Nicket mindenki jól ismeri Enstone-ban, több mint egy évtizede itt dolgozik” – így Boullier. “Az idei és a jövő évi autón is dolgozott, biztosítva a zökkenőmentes feladatátvételt, amely egy ideje már zajlik. Több mint alkalmas arra, hogy megbirkózzon a rá váró feladatokkal.”

“A csapat és én is köszönöm James Allisonnak az eddigi áldozatos munkát, amellyel technikai igazgatóként 2010 óta segített minket. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőre!”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.