F1: Mégis lelép a Lotus-főnök

A Mercedeshez vagy a Ferrarihoz megy?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 12.30

James Allison, a Lotus technikai igazgatója úgy döntött, hogy elhagyja a csapatot. Egyelőre nem tudni, hol folytatja.

Éppen kezdett egyenesbe jönni a Lotus, már bátran tervezgette a csapat, hogy hátbacsapja a Red Bullt, így tulajdonképpen a legrosszabbkor jött a hír: az egyik legfontosabb kulcsember, a technikai igazgató James Allison tényleg elhagyja az istállót. Az elismert szakembernek számító Allison évek óta rengeteg ajánlatot kapott, de eddig mindet visszautasította, most viszont olyan csomagot tehettek elé, amelyre nem tudott nemet mondani.

A szezon eleje óta pusmogtak arról, hogy Allison átigazolásra készül, árulkodó jel volt, hogy az idénynyitón aratott győzelmet sem ünnepelte a dobogón. Egyelőre nem tudni, hol folytatja, mert új szerződése tartalmaz egy olyan pontot, hogy új csapatának hivatalos bejelentéséig erről nem beszélhet.

Mivel Allison komoly visszalépésre biztosan nem hajlandó, a Red Bullnál pedig Adrian Newey távozására nincs esély, csak a Ferrari, a McLaren és a Mercedes jöhet szóba új csapatként. Joe Saward szerint a Mercedes, az autosportos Jonathan Noble szerint inkább a Ferrari lehet a befutó, de hamarosan úgyis kiderül.

Úgy tudni, hogy Allison helyére egy 43 éves angol mérnök, Nick Chester lép, aki 2000 óta a csapattal dolgozik, és azóta a helyettes technikai igazgatói posztig lépegetett előre. Még nem lehet megjósolni, hogy Allison távozásának mekkora hatása lesz a csapat szereplésére, a tulajdonos Gerard Lopez mindenesetre korábban úgy fogalmazott, csak sokkoló események akadályozhatják meg, hogy a Lotus az idén az első háromban végezzen. Allison távozása kétségkívül ilyen fejlemény.

A Lotus közleménye délután megerősítette, hogy Chester lesz Allison utódja, Eric Boullier csapatfőnök szerint nem lesz gond az átállással. “Nicket mindenki jól ismeri Enstone-ban, több mint egy évtizede itt dolgozik” – így Boullier. “Az idei és a jövő évi autón is dolgozott, biztosítva a zökkenőmentes feladatátvételt, amely egy ideje már zajlik. Több mint alkalmas arra, hogy megbirkózzon a rá váró feladatokkal.”

“A csapat és én is köszönöm James Allisonnak az eddigi áldozatos munkát, amellyel technikai igazgatóként 2010 óta segített minket. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőre!”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.