F1: 6 milliárdot keres Alonso és Hamilton

Räikkönen a közelükben sincs

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 08.30

A Forma-1 pénzügyeivel foglalkozó almanach, a Business Book GP új kiadása szerint a 2013-as szezonban Fernando Alonso és Lewis Hamilton keresi a legtöbbet.

A Forma-1 pénzügyeivel, gazdasági adataival két komoly almanach is foglalkozik, a Formula Money és a Business Book GP évről évre összegyűjti a csapatok kiadásait, a szponzorok hozzájárulásait stb.
Az utóbbi kiadvány legfrissebb, 2013-as kiadása a napokban jelent meg, és természetesen a pilóták fizetésével is foglalkozik. (Az összegek a csapattól kapott alapfizetést jelentik, a szponzori- és reklámbevételek nélkül.)
A különböző forrásokból összegyűjtött adatok alapján idén a ferraris Fernando Alonso és a Mercedesnél első évét kezdő Lewis Hamilton keresi a legtöbbet, mindketten 20-20 millió eurót (6 milliárd Ft) tesznek zsebre. 
A harmadik helyen a mezőny legtapasztaltabb pilótája, a mclarenes Jenson Button áll, a 2009-es bajnok 16 milliót kap.
A háromszoros bajnok címvédő, Sebastian Vettel “csak” a negyedik a maga 12 milliójával, de ő, csapattársa, Mark Webber, valamint a 3 milliójával csak a 8. helyen jegyzett lotusos Kimi Räikkönen is komoly prémiumokat kap az eredmények után, jó esetben a pole-ok, dobogók, futamgyőzelmek jelentősen felduzzasztják a végösszeget.
Vettel eredményes szezonnal nagyjából Alonsóék szintjén lyukadhat ki, míg Räikkönennél akár meg is duplázódhat az alapösszeg.
A lista második felében is akad érdekessség: míg a Caterham pilótái mindössze 150 ezer eurót (45 millió Ft), a Sauber újonca, Esteban Gutierrez pedig 200 ezret (60 millió) kap, két másik zöldfülű sokkal jobb üzletet kötött. A marussiás Jules Bianchi félmillió, a williamses Valtteri Bottas állítólag 600 ezer eurót tehet zsebre, megelőzve ezzel a Force India és a Toro Rosso tapasztaltabb pilótáit is.
A Business Book GP adatait persze nem szabad tényként kezelni, nem feltétlenül a szerződésekből másolták ki az összegeket, azonban a nagyságrend tekintetében jól eligazít a lista.

A Forma-1-es pilóták fizetése a Business Book GP szerint

1. Fernando Alonso (Ferrari): 20 millió euró

 2. Lewis Hamilton (Mercedes): 20 millió euró

 3. Jenson Button (McLaren): 16 millió euró 

 4. Sebastian Vettel (Red Bull): 12 millió euró

 5. Nico Rosberg (Mercedes): 11 millió euró 

 6. Mark Webber (Red Bull): 10 millió euró 

 7. Felipe Massa (Ferrari): 6 millió euró 

 8. Kimi Räikkönen (Lotus): 3 millió euró

 9. Sergio Perez (Mclaren): 1,5 millió euró

 10. Romain Grosjean (Lotus): 1 millió euró

 11. Pastor Maldonado (Williams): 1 millió euró

 12. Nico Hülkenberg (Sauber): 1 millió euró

 13. Valteri Bottas (Williams): 600 ezer euró 

 14. Jules Bianchi (Marussia): 500 ezer euró 

 15. Adrian Sutil (Force India): 500 ezer euró 

 16. Paul di Resta (Force India): 400 ezer euró 

 17. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso): 400 ezer euró

 18. Daniel Ricciardo (Toro Rosso): 400 ezer euró 

 19. Esteban Gutierrez (Sauber): 200 ezer euró 

 20. Charles Pic (Caterham): 150 ezer euró 

 21. Giedo van der Garde (Caterham): 150 ezer euró 

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.