F1: 6 milliárdot keres Alonso és Hamilton

Räikkönen a közelükben sincs

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 08.30

A Forma-1 pénzügyeivel foglalkozó almanach, a Business Book GP új kiadása szerint a 2013-as szezonban Fernando Alonso és Lewis Hamilton keresi a legtöbbet.

A Forma-1 pénzügyeivel, gazdasági adataival két komoly almanach is foglalkozik, a Formula Money és a Business Book GP évről évre összegyűjti a csapatok kiadásait, a szponzorok hozzájárulásait stb.
Az utóbbi kiadvány legfrissebb, 2013-as kiadása a napokban jelent meg, és természetesen a pilóták fizetésével is foglalkozik. (Az összegek a csapattól kapott alapfizetést jelentik, a szponzori- és reklámbevételek nélkül.)
A különböző forrásokból összegyűjtött adatok alapján idén a ferraris Fernando Alonso és a Mercedesnél első évét kezdő Lewis Hamilton keresi a legtöbbet, mindketten 20-20 millió eurót (6 milliárd Ft) tesznek zsebre. 
A harmadik helyen a mezőny legtapasztaltabb pilótája, a mclarenes Jenson Button áll, a 2009-es bajnok 16 milliót kap.
A háromszoros bajnok címvédő, Sebastian Vettel “csak” a negyedik a maga 12 milliójával, de ő, csapattársa, Mark Webber, valamint a 3 milliójával csak a 8. helyen jegyzett lotusos Kimi Räikkönen is komoly prémiumokat kap az eredmények után, jó esetben a pole-ok, dobogók, futamgyőzelmek jelentősen felduzzasztják a végösszeget.
Vettel eredményes szezonnal nagyjából Alonsóék szintjén lyukadhat ki, míg Räikkönennél akár meg is duplázódhat az alapösszeg.
A lista második felében is akad érdekessség: míg a Caterham pilótái mindössze 150 ezer eurót (45 millió Ft), a Sauber újonca, Esteban Gutierrez pedig 200 ezret (60 millió) kap, két másik zöldfülű sokkal jobb üzletet kötött. A marussiás Jules Bianchi félmillió, a williamses Valtteri Bottas állítólag 600 ezer eurót tehet zsebre, megelőzve ezzel a Force India és a Toro Rosso tapasztaltabb pilótáit is.
A Business Book GP adatait persze nem szabad tényként kezelni, nem feltétlenül a szerződésekből másolták ki az összegeket, azonban a nagyságrend tekintetében jól eligazít a lista.

A Forma-1-es pilóták fizetése a Business Book GP szerint

1. Fernando Alonso (Ferrari): 20 millió euró

 2. Lewis Hamilton (Mercedes): 20 millió euró

 3. Jenson Button (McLaren): 16 millió euró 

 4. Sebastian Vettel (Red Bull): 12 millió euró

 5. Nico Rosberg (Mercedes): 11 millió euró 

 6. Mark Webber (Red Bull): 10 millió euró 

 7. Felipe Massa (Ferrari): 6 millió euró 

 8. Kimi Räikkönen (Lotus): 3 millió euró

 9. Sergio Perez (Mclaren): 1,5 millió euró

 10. Romain Grosjean (Lotus): 1 millió euró

 11. Pastor Maldonado (Williams): 1 millió euró

 12. Nico Hülkenberg (Sauber): 1 millió euró

 13. Valteri Bottas (Williams): 600 ezer euró 

 14. Jules Bianchi (Marussia): 500 ezer euró 

 15. Adrian Sutil (Force India): 500 ezer euró 

 16. Paul di Resta (Force India): 400 ezer euró 

 17. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso): 400 ezer euró

 18. Daniel Ricciardo (Toro Rosso): 400 ezer euró 

 19. Esteban Gutierrez (Sauber): 200 ezer euró 

 20. Charles Pic (Caterham): 150 ezer euró 

 21. Giedo van der Garde (Caterham): 150 ezer euró 

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.