F1: Mindenkinek jár a pluszgumi

A Red Bull kezére játszik a módosítás?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 11.30

A kemény és a közepes keverék mellett a Pirelli a hétvégére egy kiemelten tartós plusz gumiszettet is szállít a csapatoknak Barcelonába, az edzésen is lehet szabadon körözgetni.

A gumik szempontjából két újítást is hoz a hétvégén következő Spanyol Nagydíj. 
A Pirelli a csapatok panaszaira reagálva Barcelonára változtatott a kemény keverékén, a narancs jelölésű abroncsok az eddigieknél kevésbé kopnak majd, emellett pedig az edzésekre minden csapat minden pilótája – tehát nem csak az eredeti ötletben felvetett újoncok – kap egy-egy szett különösen tartós, jelöletlen garnitúrát, amely mozgalmasabbá teheti az általában csendes péntek délelőtti gyakorlást.
“Spanyolországban bevezetjük a kemény keverékünk módosított változatát. Az új gumi szélesebb hőmérsékleti tartományban működik – igaz egy kicsit lassabb is -, így még nagyobb stratégiai játékteret nyújt a többi, változatlan keverékkel kombinációban. A döntést az első négy futam tapasztalatai alapján hoztuk meg, a célunk a verseny további javítása volt. Tulajdonképpen szinte hagyomány ez, hiszen 2011-ben, az első évünkben is új, módosított kemény keveréket vittünk a Spanyol Nagydíjra” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
 
“Mivel a szabályok engedik, így egy szett kemény keverékű prototípus gumit is viszünk az edzésekre, remélhetőleg így végig köröz majd minden autó” – tette hozzá. 
A 4655 méteres, technikás, főképp jobbkanyarokra épülő, viszonylag durva aszfaltú Circuit de Catalunyán a gumik komoly igénybevételnek vannak kitéve, az oldalirányú terhelések különösen “eszik” a bal oldali abroncsokat. A kemény (narancs) mellé a közepes (fehér) keveréket szállítja a Pirelli – az utóbbi a várhatóan háromkiállásos futamon csak epizódszerepet kap majd.
A gumigyártó kemény-közepes választéka változás az előző évekhez képest, korábban a kemény és a lágy járt Barcelonára. 
Egyesek arról pusmognak, hogy ez a Red Bullnak kedvez, a címvédők így faraghatnak a gumikkal sokkal kíméletesebben bánó Lotusszal szembeni hátrányukból, de az enstone-i alakulat technikai főnöke, James Allison azért nem aggódik:
“Az elmúlt néhány évben mindig a lágy és a kemény keveréket használtuk Spanyolországban, szóval kicsit meglepődtünk, hogy most konzervatívabban választottak. De nem hiszem, hogy ez árthat nekünk” – mondta a Sky Sportsnak.
“Monacóba ugyanazt hozzák majd, mint eddig, a lágyat és a szuperlágyat, de Kanadára megint a közepes kerül elő, pedig a lágyat vártuk volna. Szóval kicsit konzervatívabbak. Azt hiszem, néhányan rájuk szóltak, hogy túl messzire mentek, így egy kicsit visszavettek most.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.