F1: Mindenkinek jár a pluszgumi

A Red Bull kezére játszik a módosítás?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 11.30

A kemény és a közepes keverék mellett a Pirelli a hétvégére egy kiemelten tartós plusz gumiszettet is szállít a csapatoknak Barcelonába, az edzésen is lehet szabadon körözgetni.

A gumik szempontjából két újítást is hoz a hétvégén következő Spanyol Nagydíj. 
A Pirelli a csapatok panaszaira reagálva Barcelonára változtatott a kemény keverékén, a narancs jelölésű abroncsok az eddigieknél kevésbé kopnak majd, emellett pedig az edzésekre minden csapat minden pilótája – tehát nem csak az eredeti ötletben felvetett újoncok – kap egy-egy szett különösen tartós, jelöletlen garnitúrát, amely mozgalmasabbá teheti az általában csendes péntek délelőtti gyakorlást.
“Spanyolországban bevezetjük a kemény keverékünk módosított változatát. Az új gumi szélesebb hőmérsékleti tartományban működik – igaz egy kicsit lassabb is -, így még nagyobb stratégiai játékteret nyújt a többi, változatlan keverékkel kombinációban. A döntést az első négy futam tapasztalatai alapján hoztuk meg, a célunk a verseny további javítása volt. Tulajdonképpen szinte hagyomány ez, hiszen 2011-ben, az első évünkben is új, módosított kemény keveréket vittünk a Spanyol Nagydíjra” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
 
“Mivel a szabályok engedik, így egy szett kemény keverékű prototípus gumit is viszünk az edzésekre, remélhetőleg így végig köröz majd minden autó” – tette hozzá. 
A 4655 méteres, technikás, főképp jobbkanyarokra épülő, viszonylag durva aszfaltú Circuit de Catalunyán a gumik komoly igénybevételnek vannak kitéve, az oldalirányú terhelések különösen “eszik” a bal oldali abroncsokat. A kemény (narancs) mellé a közepes (fehér) keveréket szállítja a Pirelli – az utóbbi a várhatóan háromkiállásos futamon csak epizódszerepet kap majd.
A gumigyártó kemény-közepes választéka változás az előző évekhez képest, korábban a kemény és a lágy járt Barcelonára. 
Egyesek arról pusmognak, hogy ez a Red Bullnak kedvez, a címvédők így faraghatnak a gumikkal sokkal kíméletesebben bánó Lotusszal szembeni hátrányukból, de az enstone-i alakulat technikai főnöke, James Allison azért nem aggódik:
“Az elmúlt néhány évben mindig a lágy és a kemény keveréket használtuk Spanyolországban, szóval kicsit meglepődtünk, hogy most konzervatívabban választottak. De nem hiszem, hogy ez árthat nekünk” – mondta a Sky Sportsnak.
“Monacóba ugyanazt hozzák majd, mint eddig, a lágyat és a szuperlágyat, de Kanadára megint a közepes kerül elő, pedig a lágyat vártuk volna. Szóval kicsit konzervatívabbak. Azt hiszem, néhányan rájuk szóltak, hogy túl messzire mentek, így egy kicsit visszavettek most.”

Kommentek

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó is

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.