F1: Hamilton depresszióval küszködött

Mély gödörből mászott ki

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 10.05

Lewis Hamilton egy friss interjúban elárulta, hogy pár évvel ezelőtt komoly gödörben volt, a felette uralkodó édesapja és csapatfőnöke, valamint magánéleti problémák miatt szét volt esve.

Lewis Hamilton úgy érzi, 2013-ra gyakorlatilag megújult, a mercedeses váltás nem pusztán a szűken vett karrierjében, hanem az egész életében új fejezetet jelent, árulta el a Daily Mailnek adott interjújában.
A 2008-as bajnok arról beszélt, hogy pár évvel ezelőttig elnyomásban élt, mindig kételkedett önmagában, hiszen ott állt mögötte a gyerekkorától őt menedzselő édesapja, Anthony, valamint a McLaren-vezér Ron Dennis. 
“Egyértelműek a párhuzamok, Ron és édesapám nagyon hasonló személyiség. Mindketten nagyratörő, erős emberek. Apám igazi családfő, mindenki hozzá fordul. Olyan, mint egy keresztapa. A McLarennél pedig Ron a keresztapa. Nyilván nagy hatalmuk van – hogy ez félelmen alapul-e, nem tudom, de mindenképp vannak párhuzamok.”
“Amióta az eszemet tudtam, ellenőrzés alatt álltam, csak az utóbbi egy-két évben változott a helyzet. Ma már senki sem irányít, a magam ura vagyok. Persze főnökeim vannak a Mercedesnél is: Ross Brawn, Toto Wolff és Niki Lauda.”
“Úgy gondolom, hogy a családomtól jó erkölcsöt és tiszteletet tanultam, tudok viselkedni, de ma már magam hozom a döntéseimet. A magam ura lettem, erre is vágytam. Boldogabb vagyok ma, senkinek nem tartozom elszámolással.”
“Nem akarok ebbe nagyon belemenni, hiszen jó a viszonyom édesapámmal, de korábban mindig kételkedtem a saját döntéseimben, ezt nevelték belém. Ott volt ez a teher, de ma már nincs. Ma egyszerűen csak felhívom, és mondom, hogy apa, úgy döntöttem, hogy megveszem ezt a házat vagy azt az autót, szeretném, ha te is látnád – ma már más a viszonyunk. Régen nem így ment.” 
Hamilton azt is elismerte az interjúban, hogy pár évvel ezelőtt alaposan össze volt zavarodva – a sikeressége, az önállósodási vágya, valamint a bonyolult kapcsolatai, magánéleti problémái rányomták a bélyegüket a munkájára és az életére.
“Erőtlen voltam, motiválatlan. Már-már depressziós, de ezért nem. Egyszerűen nem volt tett- és akaraterőm. A dolgomra sem tudtam összpontosítani. Egy időszakban okkal-ok nélkül ütköztem, nem voltam ott fejben. Az F1-ben viszont mindig 100 százalékosan kell összpontosítani, nem érünk rá más dolgokon agyalni.”
“Évekig tartott, mire eljutottam oda, hogy már nem izgat, mit mondanak az emberek. Egy időben egy bizonyos valaki mondott bizonyos dolgokat, az különösen megzavart. Három évvel ezelőtt volt ez, minden összejött akkoriban, már-már úgy éreztem, hogy szándékosan csinálja ezt velem. Nem segíteni akart, és sajnos meg is volt a hatása.”
“De ma már nagyszerű az életem. Helyre kell tenni a dolgokat, a magánéletben is boldognak kell lenni ahhoz, hogy a munkában 100 százalékosan teljesíts.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.