F1: Hamilton depresszióval küszködött

Mély gödörből mászott ki

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 10.05

Lewis Hamilton egy friss interjúban elárulta, hogy pár évvel ezelőtt komoly gödörben volt, a felette uralkodó édesapja és csapatfőnöke, valamint magánéleti problémák miatt szét volt esve.

Lewis Hamilton úgy érzi, 2013-ra gyakorlatilag megújult, a mercedeses váltás nem pusztán a szűken vett karrierjében, hanem az egész életében új fejezetet jelent, árulta el a Daily Mailnek adott interjújában.
A 2008-as bajnok arról beszélt, hogy pár évvel ezelőttig elnyomásban élt, mindig kételkedett önmagában, hiszen ott állt mögötte a gyerekkorától őt menedzselő édesapja, Anthony, valamint a McLaren-vezér Ron Dennis. 
“Egyértelműek a párhuzamok, Ron és édesapám nagyon hasonló személyiség. Mindketten nagyratörő, erős emberek. Apám igazi családfő, mindenki hozzá fordul. Olyan, mint egy keresztapa. A McLarennél pedig Ron a keresztapa. Nyilván nagy hatalmuk van – hogy ez félelmen alapul-e, nem tudom, de mindenképp vannak párhuzamok.”
“Amióta az eszemet tudtam, ellenőrzés alatt álltam, csak az utóbbi egy-két évben változott a helyzet. Ma már senki sem irányít, a magam ura vagyok. Persze főnökeim vannak a Mercedesnél is: Ross Brawn, Toto Wolff és Niki Lauda.”
“Úgy gondolom, hogy a családomtól jó erkölcsöt és tiszteletet tanultam, tudok viselkedni, de ma már magam hozom a döntéseimet. A magam ura lettem, erre is vágytam. Boldogabb vagyok ma, senkinek nem tartozom elszámolással.”
“Nem akarok ebbe nagyon belemenni, hiszen jó a viszonyom édesapámmal, de korábban mindig kételkedtem a saját döntéseimben, ezt nevelték belém. Ott volt ez a teher, de ma már nincs. Ma egyszerűen csak felhívom, és mondom, hogy apa, úgy döntöttem, hogy megveszem ezt a házat vagy azt az autót, szeretném, ha te is látnád – ma már más a viszonyunk. Régen nem így ment.” 
Hamilton azt is elismerte az interjúban, hogy pár évvel ezelőtt alaposan össze volt zavarodva – a sikeressége, az önállósodási vágya, valamint a bonyolult kapcsolatai, magánéleti problémái rányomták a bélyegüket a munkájára és az életére.
“Erőtlen voltam, motiválatlan. Már-már depressziós, de ezért nem. Egyszerűen nem volt tett- és akaraterőm. A dolgomra sem tudtam összpontosítani. Egy időszakban okkal-ok nélkül ütköztem, nem voltam ott fejben. Az F1-ben viszont mindig 100 százalékosan kell összpontosítani, nem érünk rá más dolgokon agyalni.”
“Évekig tartott, mire eljutottam oda, hogy már nem izgat, mit mondanak az emberek. Egy időben egy bizonyos valaki mondott bizonyos dolgokat, az különösen megzavart. Három évvel ezelőtt volt ez, minden összejött akkoriban, már-már úgy éreztem, hogy szándékosan csinálja ezt velem. Nem segíteni akart, és sajnos meg is volt a hatása.”
“De ma már nagyszerű az életem. Helyre kell tenni a dolgokat, a magánéletben is boldognak kell lenni ahhoz, hogy a munkában 100 százalékosan teljesíts.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.