Felborul az erősorrend az F1-ben?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.06. 16.00

James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint elképzelhető, hogy változnak az erőviszonyok a Spanyol Nagydíjon.

Szokás szerint a barcelonai Spanyol Nagydíjon debütálnak a csapatok első komolyabb fejlesztései. James Allison szerint elképzelhető, hogy az idén az erősorrendet is látványosan megváltoztatják az újítások, de a technikai igazgató reméli, hogy csapata, a Lotus azok között lesz, akik jól járnak.

“Az új fejlesztések kicsit átrendezhetik a mezőnyt” – mondta Allison. “A Lotusnak nincs forradalmi újdonsága, sok apró viszont igen, amelyek segíthetnek abban, hogy felgyorsuljunk. Változtak az első szárny véglapjai, a hátsó kerekek körül jobb a légáramlás, módosítottunk a diffúzoron és a hátsó szárny felső részén.”

Ahogy minden csapatnak, a Lotusnak is sokat segít, hogy a téli tesztekről már ismeri a pályát. “Nem kell mindent az alapoktól, a hasmagassággal, a súlyeloszlással és ilyesmikkel kezdenünk, rögtön foglalkozhatunk azzal, hogy időben mit jelentenek az új elemek.”

“Spanyolországban hűvösebb lesz, mint Bahreinben volt, de a győzelem úgysem csak az időmérőn múlik. Fontos lesz az autó versenytempója, hogy ki, mennyire tudja kímélni a gumikat, és persze a stratégia is. Az előszezonban miénk volt az egyik legjobb versenyszimuláció Barcelonában, de sosem lehet tudni, hogy a többiek mit csinálnak a teszteken. Ez ráadásul hónapokkal ezelőtt volt, szóval erre azért nem lehet alapozni.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.