Felborul az erősorrend az F1-ben?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.05.06. 16.00

James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint elképzelhető, hogy változnak az erőviszonyok a Spanyol Nagydíjon.

Szokás szerint a barcelonai Spanyol Nagydíjon debütálnak a csapatok első komolyabb fejlesztései. James Allison szerint elképzelhető, hogy az idén az erősorrendet is látványosan megváltoztatják az újítások, de a technikai igazgató reméli, hogy csapata, a Lotus azok között lesz, akik jól járnak.

“Az új fejlesztések kicsit átrendezhetik a mezőnyt” – mondta Allison. “A Lotusnak nincs forradalmi újdonsága, sok apró viszont igen, amelyek segíthetnek abban, hogy felgyorsuljunk. Változtak az első szárny véglapjai, a hátsó kerekek körül jobb a légáramlás, módosítottunk a diffúzoron és a hátsó szárny felső részén.”

Ahogy minden csapatnak, a Lotusnak is sokat segít, hogy a téli tesztekről már ismeri a pályát. “Nem kell mindent az alapoktól, a hasmagassággal, a súlyeloszlással és ilyesmikkel kezdenünk, rögtön foglalkozhatunk azzal, hogy időben mit jelentenek az új elemek.”

“Spanyolországban hűvösebb lesz, mint Bahreinben volt, de a győzelem úgysem csak az időmérőn múlik. Fontos lesz az autó versenytempója, hogy ki, mennyire tudja kímélni a gumikat, és persze a stratégia is. Az előszezonban miénk volt az egyik legjobb versenyszimuláció Barcelonában, de sosem lehet tudni, hogy a többiek mit csinálnak a teszteken. Ez ráadásul hónapokkal ezelőtt volt, szóval erre azért nem lehet alapozni.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.