F1: Grosjean végre sínen van

Räikkönennél is jobban érti az autót?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.03. 11.30

A gyenge 2013-as kezdés után a bahreini dobogós helyezés a jó irányba indította Romain Grosjeant, vélik a Lotusnál.

Romain Grosjeannak felemás éve volt 2012-ben, a lotusos francia időnként szép időmérős és versenyeredményeket húzott elő a kalapból, de sokszor esett-kelt, ütközött, büntették, ami az idény végére felőrölte az önbizalmát.
2013-ra más, felelősebb hozzáállást ígért, de a szezon első három futama nem alakult valami erősen számára. Bajba nem keveredett, de az eredmények terén sem hozott sokat. A Lotus Kína után új kasztnit adott alá, Grosjean pedig rögtön meg is ismételte az egy évvel korábbi eredményét, Szahírban a 3. helyen ért be csapattársa, Kimi Räikkönen mögött.
A francia versenyzőt mindig támogató csapatfőnök, Eric Boullier úgy véli, a bahreini eredmény meghozta az áttörést, innen már jól megy majd minden:
“Ha megnézzük az idényt, az autóval kapcsolatos gondokon kívül nem volt vele probléma. Jó rajtjai  és első körei voltak, és jó előzései. Szerintem most már sínen van.”
“Persze Bahrein nagy megkönnyebbülést jelentett. Sokat dolgozott azon, hogy 2012 után újra felépítse önmagát, és mostanra itt is az eredménye. Az első három futama frusztráló volt, de most már építhet erre az eredményre, lendületben maradhat.” 
Boullier hozzátette, hogy nem kizárólag az új kasztninak köszönhető Grosjean magára találása, több dolgon is változtattak.
“Nem csak a kasztniról volt szó, sok apróság miatt nem ment olyan jól (előtte). De a csapat kiváló munkát végzett, találtunk pár dolgot, azután Romain már jól érezte magát az autóban. Amint élvezni kezdte a vezetést, ég és föld volt a különbség. Most indul igazán a szezonja.”
A csapat egyik, amúgy Kimi Räikkönen mellett dolgozó mérnöke, Ricardo Penteado is dicsérte a francia pilótát a Bahreinben nyújtott teljesítménye után.
“Azt hiszem, most már tényleg maga mögött tudhatja 2012-t. Az előzései tökéletesek voltak, senkit nem ütött ki. Tisztán vezetett, megmutatta, hogy milyen is valójában Grosjean, főképp, hogy milyen gyors.”  
“Már tavaly is bizonyította, hogy gyors pilóta, és megkockáztatom, hogy még Kiminél is jobban használja az autó rendszereit. A fő kihívás az számára, hogy megtalálja a jó beállításokat és egy kis önbizalmat gyűjtsön” – magyarázta a brazil Totalrace-nek a lotusos szakember.

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.