Már jó ideje téma a Forma-1 versenyzői büntetéseinek átalakítása, a büntetőpontok bevezetése. Az utóbbi hónapokban csend volt a témát illetően, de a brit Autosport értesülése szerint a kérdés nem merült feledésbe, az állandó versenyigazgató, Charlie Whiting és a csapatok Barcelonában újra tárgyalnak majd erről a jövő héten.
Jelenleg a versenyzők büntetésére négy-öt különféle módszer létezik: az egészen apró kihágásokért, mint a versenyzői parádé lekésése/kihagyása, vagy a bokszutcai gyorshajtás, pénzbüntetés jár, létezik a megrovás, amiből három összegyűjtése automatikusan visszasorolásra váltódik,  komolyabb vétségekért pedig 3-5-10 helyes rajtbüntetés, bokszutca-áthajtás vagy 10 másodperces stop&go osztható ki, hogy az egy vagy több futamról való eltiltásról ne is beszéljünk.
Az új, 2014-től esetlegesen bevezetendő, kumulatív büntetőpontokon alapuló rendszer kiegyensúlyozottabb lehetne, legalábbis így vélik, ennek igazolására pedig az FIA idén már kísérleti jelleggel párhuzamosan futtatja is a rendszerét a háttérben. 
“Bonyolult kérdés ez, igyekeznünk kell megtalálni a megfelelő egyensúlyt, hiszen a pilóta eltiltása nagyon komoly lépés. Csak olyan versenyzőt szabad eltiltani, aki tényleg kiérdemelte. Figyelni fogjuk a kihágásokat, és a háttérben viszünk egy kísérleti rendszert is, hogy lássuk, milyen lenne a pontrendszer a gyakorlatban. Ez eltart egy darabig” – mondta korábban Whiting.  
Bár a csapatok szintjén nem teljes az egyetértés, az Autosport úgy tudja, a pilóták gyakorlatilag egyhangúlag támogatnák a pontrendszert, ugyanis ezzel megszabadulnának az általuk sérelmezett pénzbírságoktól. 
A szaklap hozzáteszi, hogy a pilóták szervezete, a GPDA a pontrendszerrel kapcsolatos tárgyalások idejére felfüggesztette a pénzbírságokat illető kritikáit, kivárnak.