F1: Ki a főnök a Red Bullnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.01. 13.00

A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, nem okoz gondot a versenyhétvégéken folyamatosan jelenlévő, nyilatkozatra bármikor kapható Helmut Marko, sőt előny az osztrák szerepvállalása. Christian Horner csak teszi a saját dolgát.

A Red Bull Racing csapatfőnöke a kezdetek óta Christian Horner, de a garázsában állandóan ott van a csapatnál semmilyen hivatalos funkciót nem viselő, a tulajdonos Dietrich Mateschitz jobbkezeként emlegetett Helmut Marko is.
A versenyzőből lett szakember néha inkább botrányt kavar a nyilatkozataival, az pedig elég homályos, hogy a nem titkoltan Vettel-párti Marko mennyire folyik bele a csapat ügyeibe.
Christian Horner az Autosportnak adott interjújában azt állította, az RBR-nél övé az irányítás, Marko jelenléte pedig hasznos segítséget jelent.
“A csapat működéséért teljes mértékben én felelek, a pályán és a gyárban is. Közvetlenül Dietrichnek jelentek, aki mindig is támogatott. Helmut más területekért felelős, például az utánpótlásprogramért, a csapat működésébe nincs beleszólása. Tapasztalt szakember, Dietrich tanácsadója.”


“A feladatkörébe tartozik, hogy a mára hatalmassá vált Red Bull céges világában biztosítsa a Red Bull Racing függetlenségét, így én is szabadon, a saját belátásom szerint irányíthatom a csapatot. Látni kell, hogy Helmutnak a vérében van a versenyzés. Nagyszerű figura, és ha megkérdezik, mindig tud valamit nyilatkozni, ami a szívén, az a száján. Ez talán nem is olyan rossz dolog.”
Horner azt is tisztázta, hogy bár végső soron Mateschitznek felel, az osztrák milliárdos sem folyik bele a csapat ügyeibe.
“Dietrich az elnök és a fő résztulajdonos, szóval természetesen neki tartozom elszámolással. De ő bízik bennem, és megadja a hatalmat ahhoz, hogy a gyakorlatilag a belátásom szerint irányítsam a csapatot, alkalmazzak embereket.  Nyilván mindig tájékoztatom, és a nagy döntések esetén, mint például a versenyzők kérdésében ő mondja ki a végső szót. De mindig, mindenben támogatta a csapatot, akár beruházásokról, akár a motorszállítókról volt szó.”  
A 39 éves angol Marko nyilatkozatai, Vettel és Mark Webber incidensei és a csapat különutassága miatt is gyakran nem kívánt reflektorfénybe kerül, de azt mondja, őt csak egy dolog érdekli, az eredményes munka. 
“Hogy őszinte legyek, nem figyeltem a botrányokra, csak a saját dolgommal foglalkoztam. Mindenkinek joga van a véleményéhez, de én is tudom, hogy mit csinálok, hogyan dolgozok, hogyan irányítsam a csapatot. Csak tartom magam a saját elveimhez, ez pedig egészen eddig be is vált.”
“Erős versenyzőpáros esetében nyilván néha akadnak gondok, de a mai világban, a közösségi médiában mindenből azonnal ügy lesz, még ha nincs is alapja. Az alapján ítéljenek meg, hogy mit érek el, és ne arról szóljon, hogy mennyire vagyok népszerű. Azt hiszem, már a Forma-1 előtt is sokat elértem, és azóta az F1-ben is.” 
“Az eredményeim számítanak. A Red Bull-lal eddig elért 36 futamgyőzelem, 48 pole és hat bajnoki cím bizonyítja, hogy egy nagyon szűk klubba sikerült belépnünk.  Ez csakis fegyelemmel, szervezettséggel lehetséges, főképp, ha olyan erősek az ellenfelek, mint amilyenek.”
“Nyilván a folyamatos eredményesség a leggyorsabb út a népszerűtlenséghez. A Red Bull által az elmúlt pár évben elért sikereket nehezen nyelik le némelyik riválisnál. Némelyik régi csapatnak hosszú ideje nem jön össze a konstruktőri cím, ez nyilván nem kellemes nekik. De én csak arra koncentrálok, hogy a Red Bull Racing a lehető legjobb legyen, és ha emiatt nem vagyok népszerű, nem kapok vacsorameghívásokat, az se érdekel.” 

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.