F1: Ki a főnök a Red Bullnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.01. 13.00

A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, nem okoz gondot a versenyhétvégéken folyamatosan jelenlévő, nyilatkozatra bármikor kapható Helmut Marko, sőt előny az osztrák szerepvállalása. Christian Horner csak teszi a saját dolgát.

A Red Bull Racing csapatfőnöke a kezdetek óta Christian Horner, de a garázsában állandóan ott van a csapatnál semmilyen hivatalos funkciót nem viselő, a tulajdonos Dietrich Mateschitz jobbkezeként emlegetett Helmut Marko is.
A versenyzőből lett szakember néha inkább botrányt kavar a nyilatkozataival, az pedig elég homályos, hogy a nem titkoltan Vettel-párti Marko mennyire folyik bele a csapat ügyeibe.
Christian Horner az Autosportnak adott interjújában azt állította, az RBR-nél övé az irányítás, Marko jelenléte pedig hasznos segítséget jelent.
“A csapat működéséért teljes mértékben én felelek, a pályán és a gyárban is. Közvetlenül Dietrichnek jelentek, aki mindig is támogatott. Helmut más területekért felelős, például az utánpótlásprogramért, a csapat működésébe nincs beleszólása. Tapasztalt szakember, Dietrich tanácsadója.”


“A feladatkörébe tartozik, hogy a mára hatalmassá vált Red Bull céges világában biztosítsa a Red Bull Racing függetlenségét, így én is szabadon, a saját belátásom szerint irányíthatom a csapatot. Látni kell, hogy Helmutnak a vérében van a versenyzés. Nagyszerű figura, és ha megkérdezik, mindig tud valamit nyilatkozni, ami a szívén, az a száján. Ez talán nem is olyan rossz dolog.”
Horner azt is tisztázta, hogy bár végső soron Mateschitznek felel, az osztrák milliárdos sem folyik bele a csapat ügyeibe.
“Dietrich az elnök és a fő résztulajdonos, szóval természetesen neki tartozom elszámolással. De ő bízik bennem, és megadja a hatalmat ahhoz, hogy a gyakorlatilag a belátásom szerint irányítsam a csapatot, alkalmazzak embereket.  Nyilván mindig tájékoztatom, és a nagy döntések esetén, mint például a versenyzők kérdésében ő mondja ki a végső szót. De mindig, mindenben támogatta a csapatot, akár beruházásokról, akár a motorszállítókról volt szó.”  
A 39 éves angol Marko nyilatkozatai, Vettel és Mark Webber incidensei és a csapat különutassága miatt is gyakran nem kívánt reflektorfénybe kerül, de azt mondja, őt csak egy dolog érdekli, az eredményes munka. 
“Hogy őszinte legyek, nem figyeltem a botrányokra, csak a saját dolgommal foglalkoztam. Mindenkinek joga van a véleményéhez, de én is tudom, hogy mit csinálok, hogyan dolgozok, hogyan irányítsam a csapatot. Csak tartom magam a saját elveimhez, ez pedig egészen eddig be is vált.”
“Erős versenyzőpáros esetében nyilván néha akadnak gondok, de a mai világban, a közösségi médiában mindenből azonnal ügy lesz, még ha nincs is alapja. Az alapján ítéljenek meg, hogy mit érek el, és ne arról szóljon, hogy mennyire vagyok népszerű. Azt hiszem, már a Forma-1 előtt is sokat elértem, és azóta az F1-ben is.” 
“Az eredményeim számítanak. A Red Bull-lal eddig elért 36 futamgyőzelem, 48 pole és hat bajnoki cím bizonyítja, hogy egy nagyon szűk klubba sikerült belépnünk.  Ez csakis fegyelemmel, szervezettséggel lehetséges, főképp, ha olyan erősek az ellenfelek, mint amilyenek.”
“Nyilván a folyamatos eredményesség a leggyorsabb út a népszerűtlenséghez. A Red Bull által az elmúlt pár évben elért sikereket nehezen nyelik le némelyik riválisnál. Némelyik régi csapatnak hosszú ideje nem jön össze a konstruktőri cím, ez nyilván nem kellemes nekik. De én csak arra koncentrálok, hogy a Red Bull Racing a lehető legjobb legyen, és ha emiatt nem vagyok népszerű, nem kapok vacsorameghívásokat, az se érdekel.” 

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.