F1: Ki a főnök a Red Bullnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.05.01. 13.00

A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, nem okoz gondot a versenyhétvégéken folyamatosan jelenlévő, nyilatkozatra bármikor kapható Helmut Marko, sőt előny az osztrák szerepvállalása. Christian Horner csak teszi a saját dolgát.

A Red Bull Racing csapatfőnöke a kezdetek óta Christian Horner, de a garázsában állandóan ott van a csapatnál semmilyen hivatalos funkciót nem viselő, a tulajdonos Dietrich Mateschitz jobbkezeként emlegetett Helmut Marko is.
A versenyzőből lett szakember néha inkább botrányt kavar a nyilatkozataival, az pedig elég homályos, hogy a nem titkoltan Vettel-párti Marko mennyire folyik bele a csapat ügyeibe.
Christian Horner az Autosportnak adott interjújában azt állította, az RBR-nél övé az irányítás, Marko jelenléte pedig hasznos segítséget jelent.
“A csapat működéséért teljes mértékben én felelek, a pályán és a gyárban is. Közvetlenül Dietrichnek jelentek, aki mindig is támogatott. Helmut más területekért felelős, például az utánpótlásprogramért, a csapat működésébe nincs beleszólása. Tapasztalt szakember, Dietrich tanácsadója.”


“A feladatkörébe tartozik, hogy a mára hatalmassá vált Red Bull céges világában biztosítsa a Red Bull Racing függetlenségét, így én is szabadon, a saját belátásom szerint irányíthatom a csapatot. Látni kell, hogy Helmutnak a vérében van a versenyzés. Nagyszerű figura, és ha megkérdezik, mindig tud valamit nyilatkozni, ami a szívén, az a száján. Ez talán nem is olyan rossz dolog.”
Horner azt is tisztázta, hogy bár végső soron Mateschitznek felel, az osztrák milliárdos sem folyik bele a csapat ügyeibe.
“Dietrich az elnök és a fő résztulajdonos, szóval természetesen neki tartozom elszámolással. De ő bízik bennem, és megadja a hatalmat ahhoz, hogy a gyakorlatilag a belátásom szerint irányítsam a csapatot, alkalmazzak embereket.  Nyilván mindig tájékoztatom, és a nagy döntések esetén, mint például a versenyzők kérdésében ő mondja ki a végső szót. De mindig, mindenben támogatta a csapatot, akár beruházásokról, akár a motorszállítókról volt szó.”  
A 39 éves angol Marko nyilatkozatai, Vettel és Mark Webber incidensei és a csapat különutassága miatt is gyakran nem kívánt reflektorfénybe kerül, de azt mondja, őt csak egy dolog érdekli, az eredményes munka. 
“Hogy őszinte legyek, nem figyeltem a botrányokra, csak a saját dolgommal foglalkoztam. Mindenkinek joga van a véleményéhez, de én is tudom, hogy mit csinálok, hogyan dolgozok, hogyan irányítsam a csapatot. Csak tartom magam a saját elveimhez, ez pedig egészen eddig be is vált.”
“Erős versenyzőpáros esetében nyilván néha akadnak gondok, de a mai világban, a közösségi médiában mindenből azonnal ügy lesz, még ha nincs is alapja. Az alapján ítéljenek meg, hogy mit érek el, és ne arról szóljon, hogy mennyire vagyok népszerű. Azt hiszem, már a Forma-1 előtt is sokat elértem, és azóta az F1-ben is.” 
“Az eredményeim számítanak. A Red Bull-lal eddig elért 36 futamgyőzelem, 48 pole és hat bajnoki cím bizonyítja, hogy egy nagyon szűk klubba sikerült belépnünk.  Ez csakis fegyelemmel, szervezettséggel lehetséges, főképp, ha olyan erősek az ellenfelek, mint amilyenek.”
“Nyilván a folyamatos eredményesség a leggyorsabb út a népszerűtlenséghez. A Red Bull által az elmúlt pár évben elért sikereket nehezen nyelik le némelyik riválisnál. Némelyik régi csapatnak hosszú ideje nem jön össze a konstruktőri cím, ez nyilván nem kellemes nekik. De én csak arra koncentrálok, hogy a Red Bull Racing a lehető legjobb legyen, és ha emiatt nem vagyok népszerű, nem kapok vacsorameghívásokat, az se érdekel.” 

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.