F1: A Marussia egy fillért sem kap Ecclestone-tól

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.30. 13.00

Az a csapat, amelyik nincs az első tízben, egy fillért sem kap Bernie Ecclestone-tól. Ezért nincs szerződése a Marussiának.

A Marussia illetékesei sokáig vakarták a fejüket amiatt, hogy vajon miért nem kapnak új ajánlatot Bernie Ecclestone-tól az idei évre – és a továbbiakra. Most megvan a válasz: azért nem írhatta alá a csapat az F1-et keretbe foglaló új Concorde Agreementet, mert nincs benne az első tízben.

“A Marussiával valóban nincs kereskedelmi megállapodás, mert nincs az első tíz csapat között. Mi csak az első tíznek fizetünk pénzdíjat, másnak nem” – árulta el Ecclestone a Telegraph című lapban. “Három évig más feltételek voltak érvényben, mert volt egy megállapodásunk a korábbi FIA-elnök Max Mosleyval. Ennek vége, most az első tíznek fizetünk és ennyi.”

Ecclestone ismét megerősítette, hogy a Forma-1 az idén már biztosan megjelenik a tőzsdén, nem lesz több csúszás. “Megállapodtunk, hogy ott leszünk a tőzsdén, és így is lesz. Még az idén megtörténik a dolog.”

A lehetetlen helyzet ellenére a Marussia technikai igazgatója, Pat Symonds a Sky Sportsnak nyilatkozva bizakodóan beszélt:
“Az itteniek mind igazi küzdők. John (Booth, csapatfőnök) és Greame (Lowdon, elnök) különösen, őket ugyanabból a fából faragták, mint Frank Williamset. Nem fogják veszni hagyni a csapatot. Előnyünk, hogy kicsik vagyunk, így ha nehéz a helyzet, akkor is könnyen összébb tudjuk húzni magunkat. Ha pedig megkapjuk a pénzünket, akkor ésszel költjük, hiszen hozzá vagyunk szokva, hogy kevésből gazdálkodunk.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.