Az F1 ma már nem verseny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.30. 16.00

A Red Bull továbbra sem ereszti a gumitémát, a fejesek szerint a Pirelli abroncsai egyszerűen nem alkalmasak a valódi versenyzésre.

A Pirelli 2013-ra puhábbá tette a keverékeit, hogy visszahozza a 2012-es idény második felére-végére eltűnt izgalmat, stratégiai sokszínűséget.
A lépés meghozta a kívánt eredményt, de a Mercedes és főképp a Red Bull rögtön a szezon kezdetétől panaszkodott, hogy a mostani abroncsokkal nem lehet rendesen nyomni, túl hangsúlyos a spórolás. A Pirelli a Bahreini Nagydíj után bejelentette, hogy a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjtól változtat, igaz, csak a négy közül csak a kemény keveréket teszi tartósabbá.
A módosítás egyértelműen nem elégíti ki a Red Bullt, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz és motorsportos jobbkeze, Helmut Marko is ugyanolyan vehemensen kritizál, mint előtte.
“A Forma-1-nek ma már köze sincs a klasszikus versenyzéshez. Ma nem a leggyorsabb autó vagy a leggyorsabb pilóta nyer, hanem az, aki a legjobban tudja óvni a gumijait. Nekünk vissza is kellett fogni az autónkat, mert a gumik egyszerűen nem bírták. Ha olyan gyorsan mennénk, mint amire az autó valójában képes, 10-15 kerékcserénk lenne” – panaszolta az osztrák Kronen Zeitungnak a tulajdonos.
A Pirelli módosítása ugyanennyire nem hatotta meg Markót sem: “Olyan gumit akarunk, ami nem fogja vissza a potenciálunkat. Olyan gumi kellene, amivel a maximumot lehet kihozni az autóból. Jelenleg kompromisszumra kényszerülünk, az autót arra kell hangolni, hogy a lehető legkevesebb kerékcserére legyen szükség” – mondta a Red Bull Ringen az osztrák.
“Két csúcspilótánk van, ami nem olcsó dolog, és mégis azt kell mondanunk nekik, hogy ne nyomják  rendesen. Nem könnyű ez, torzítja a valódi versenyt” – tette hozzá.
A Red Bull a gumiproblémái, az állítólag visszafogott teljesítmény ellenére sem áll rosszul, hiszen az első négy futamból kettőt megnyerve Sebastian Vettel az élen áll az egyéni versenyben, és a konstruktőri küzdelemben is vezet az elmúlt hátrom év mind a hat bajnoki címét begyűjtő alakulat.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.