Az F1 ma már nem verseny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.30. 16.00

A Red Bull továbbra sem ereszti a gumitémát, a fejesek szerint a Pirelli abroncsai egyszerűen nem alkalmasak a valódi versenyzésre.

A Pirelli 2013-ra puhábbá tette a keverékeit, hogy visszahozza a 2012-es idény második felére-végére eltűnt izgalmat, stratégiai sokszínűséget.
A lépés meghozta a kívánt eredményt, de a Mercedes és főképp a Red Bull rögtön a szezon kezdetétől panaszkodott, hogy a mostani abroncsokkal nem lehet rendesen nyomni, túl hangsúlyos a spórolás. A Pirelli a Bahreini Nagydíj után bejelentette, hogy a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjtól változtat, igaz, csak a négy közül csak a kemény keveréket teszi tartósabbá.
A módosítás egyértelműen nem elégíti ki a Red Bullt, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz és motorsportos jobbkeze, Helmut Marko is ugyanolyan vehemensen kritizál, mint előtte.
“A Forma-1-nek ma már köze sincs a klasszikus versenyzéshez. Ma nem a leggyorsabb autó vagy a leggyorsabb pilóta nyer, hanem az, aki a legjobban tudja óvni a gumijait. Nekünk vissza is kellett fogni az autónkat, mert a gumik egyszerűen nem bírták. Ha olyan gyorsan mennénk, mint amire az autó valójában képes, 10-15 kerékcserénk lenne” – panaszolta az osztrák Kronen Zeitungnak a tulajdonos.
A Pirelli módosítása ugyanennyire nem hatotta meg Markót sem: “Olyan gumit akarunk, ami nem fogja vissza a potenciálunkat. Olyan gumi kellene, amivel a maximumot lehet kihozni az autóból. Jelenleg kompromisszumra kényszerülünk, az autót arra kell hangolni, hogy a lehető legkevesebb kerékcserére legyen szükség” – mondta a Red Bull Ringen az osztrák.
“Két csúcspilótánk van, ami nem olcsó dolog, és mégis azt kell mondanunk nekik, hogy ne nyomják  rendesen. Nem könnyű ez, torzítja a valódi versenyt” – tette hozzá.
A Red Bull a gumiproblémái, az állítólag visszafogott teljesítmény ellenére sem áll rosszul, hiszen az első négy futamból kettőt megnyerve Sebastian Vettel az élen áll az egyéni versenyben, és a konstruktőri küzdelemben is vezet az elmúlt hátrom év mind a hat bajnoki címét begyűjtő alakulat.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.