Az F1 ma már nem verseny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.30. 16.00

A Red Bull továbbra sem ereszti a gumitémát, a fejesek szerint a Pirelli abroncsai egyszerűen nem alkalmasak a valódi versenyzésre.

A Pirelli 2013-ra puhábbá tette a keverékeit, hogy visszahozza a 2012-es idény második felére-végére eltűnt izgalmat, stratégiai sokszínűséget.
A lépés meghozta a kívánt eredményt, de a Mercedes és főképp a Red Bull rögtön a szezon kezdetétől panaszkodott, hogy a mostani abroncsokkal nem lehet rendesen nyomni, túl hangsúlyos a spórolás. A Pirelli a Bahreini Nagydíj után bejelentette, hogy a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjtól változtat, igaz, csak a négy közül csak a kemény keveréket teszi tartósabbá.
A módosítás egyértelműen nem elégíti ki a Red Bullt, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz és motorsportos jobbkeze, Helmut Marko is ugyanolyan vehemensen kritizál, mint előtte.
“A Forma-1-nek ma már köze sincs a klasszikus versenyzéshez. Ma nem a leggyorsabb autó vagy a leggyorsabb pilóta nyer, hanem az, aki a legjobban tudja óvni a gumijait. Nekünk vissza is kellett fogni az autónkat, mert a gumik egyszerűen nem bírták. Ha olyan gyorsan mennénk, mint amire az autó valójában képes, 10-15 kerékcserénk lenne” – panaszolta az osztrák Kronen Zeitungnak a tulajdonos.
A Pirelli módosítása ugyanennyire nem hatotta meg Markót sem: “Olyan gumit akarunk, ami nem fogja vissza a potenciálunkat. Olyan gumi kellene, amivel a maximumot lehet kihozni az autóból. Jelenleg kompromisszumra kényszerülünk, az autót arra kell hangolni, hogy a lehető legkevesebb kerékcserére legyen szükség” – mondta a Red Bull Ringen az osztrák.
“Két csúcspilótánk van, ami nem olcsó dolog, és mégis azt kell mondanunk nekik, hogy ne nyomják  rendesen. Nem könnyű ez, torzítja a valódi versenyt” – tette hozzá.
A Red Bull a gumiproblémái, az állítólag visszafogott teljesítmény ellenére sem áll rosszul, hiszen az első négy futamból kettőt megnyerve Sebastian Vettel az élen áll az egyéni versenyben, és a konstruktőri küzdelemben is vezet az elmúlt hátrom év mind a hat bajnoki címét begyűjtő alakulat.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25. Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.