F1: Mégsem jönnek új motorszállítók?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 11.30

A Renault motorfőnöke kétli, hogy a Honda vagy a Toyota a Forma-1-es visszatérésre készülne, a szabályok előkészítése során színüket sem látták.

Unásig ismételt tény, hogy 2014-ben új, 1,6 literes turbós V6-os motorok váltják a Forma-1-ben ma használt V8-asokat.
Az új formulát nem titkoltan a további gyártók becsalogatása érdekében vezetik be, az elmúlt hónapokban pedig fel is merült, hogy 2015-ben a Honda visszatér majd, sőt, nemrég már a Toyotával kapcsolatban is felröppent ilyen hír.
“Igen, még a Toyota is fontolgatja a visszatérést. A japánok a Williamst szemelték ki, és a hazai kedvencet, Kobajasi Kamuit is újra autóba ültetnék” – írta a svájci Blick veterán szakírója, Roger Benoit a hétvégén.
A Renault F1-es motorprogramjának főnöke, Rob White azonban kételkedik a hírek valóságtartalmában:
“Ha tényleg vissza akarnának térni, akkor nem kéne részt venniük a megbeszéléseken? Sosem érkezett ilyen megkeresés, a találkozókon mindig csak a Ferrari, a Mercedes és mi voltunk jelen. Pedig a Honda és a Toyota is könnyedén bejelentkezhetne az FIA-nál és csatlakozhatna hozzánk” – érvelt a szakember a Speed Weeknek nyilatkozva.
A kérdésre, hogy a V6-osokat illető tárgyalásokon mindig is csak az említett három gyártó szerepelt-e, White így felelt:
“Nem. Az első megbeszéléseket még négy évvel ezelőtt tartottuk, akkor nagy volt az érdeklődés, ott volt az Audi, a Cosworth, az Ilmor, a Honda, a Toyota, a Mecachrome és mások is. Azonban amikor konkretizálódtak a dolgok, már csak a PURE (Craig Pollock azóta befuccsolt projektje – a szerk.) maradt rajtunk kívül. Egyszerűen elképzelhetetlennek tartom, hogy egy cég 2015-ben úgy szálljon be, hogy előtte ne akarjon beleszólni a szabályokba.” 

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.