A telemetria, adattovábbítás szempontjából igen nyögvenyelősen indult 2013 a Forma-1-ben, hiszen amellett, hogy komoly gondok voltak az autók McLaren által szállított egységes elektronikai vezérlőrendszerével (ECU), a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új versenyirányítási rendszere is botrányosan szerepelt az első futamokon.
A versenyirányítás idén még egyszer sem volt képes megbízhatóan továbbítani az autókba a különböző zászlójelzéseket, valamint a DRS központi engedélyezése és letiltása sem működött.
Az Autosport úgy tudja, hogy az FIA az elmúlt időszakban komolyan fontolgatta, hogy a Spanyol Nagydíjtól ejti az idén érkezett új beszállítót, a Riedelt, és visszahívja a tavalyig alkalmazott, bevált rendszert gyártó EM-et.
Végül mégis a Riedelnél maradnak, az FIA időt ad a gyártónak a rendszer kijavítására, bíznak benne, hogy a Bahreini és a Spanyol Nagydíj közötti három hét elég lesz erre.
A váltás ellen szólt, hogy az EM visszatérése esetén a csapatoknak is át kellett volna konfigurálniuk az autóikat.