F1: Januárban indul a 2014-es idény?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 14.30

Német sajtóértesülés szerint idén a csapatok három helyett csak egy, közös tesztet rendeznek a fiatal pilótáknak, júliusban, Silverstone-ban vezetnek majd az ifjoncok. 2014-es januári tesztről is szó van.

2012-ben a Forma-1-es csapatok nem tudtak megegyezni a hagyományos évenkénti ifjoncteszt helyszínéről, így végül három különböző helyszínen – Silverstone, Magny-Cours és Abu-Dzabi -, három különböző időpontban – július, szeptember, november – vezettek a fiatal tehetségek.
Úgy tűnik, idén nem lesz hasonló kutyakomédia, a német Auto Motor und Sport legalábbis úgy tudja, most sikerült közös nevezőre jutnia a 11 csapatnak. 
 
A szaklap értesülése szerint ezúttal csak Silverstone lesz a helyszín, igaz, nem közvetlenül a Brit Nagydíj környékén, hanem a Német és a Magyar nagydíj közötti szünetben, július 17-19. között küldik pályára az ifjoncokat.
A fentiek mellett a csapatok a 2014-es felkészülési időszakról is tárgyalnak, hiszen nem titok, hogy az új, turbós V6-os motorok kipróbálását szeretnék minél előbb megejteni – írja az Autosport.
Egyelőre nincs hivatalos terv, de lehetséges, hogy a szokásos februári kezdés helyett jövőre már január végén is tartanának egy tesztet a spanyolországi Jerezben, mielőtt aztán valamelyik melegebb, kiszámíthatóbb időjárású közel-keleti pályán folytatnák a munkát.
A szabályok pillanatnyilag nem engedik a januári tesztelést, a dolgot még a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) is egyeztetik az F1-esek.
A januári kezdés azt jelenti, hogy két-három héttel korábban el kell készülni az úja autóval, ami igen komoly kihívás, azonban sem pénzügyileg, sem a munkaszervezés szempontjából nem érné meg a 2013-as modellre épülő átmeneti autót kiküldeni januárban.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.