F1: Májustól félgőzzel dolgozik a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.25. 10.00

Májusra a Mercedes-csapat egyik fele már kizárólag a 2014-es felkészüléssel foglalkozik majd, állítja a márka motorsportfőnöke.

A jövőre érkező új, 1,6 literes V6-os turbómotorok radikális változást jelentenek az F1-ben, a így a szokásosnál jóval nagyobb hangsúlyt kap a következő évre való felkészülés. Minden csapat igyekszik megtalálni az egyensúlyt 2013 és 2014 között, a Mercedes májustól már fele-fele arányban foglalkozik a két szezonnal.
“Már most is folyik a 2014-es munka, és fokozatosan emeljük a jövő évi autón dolgozó emberek arányát. Azt mondanám, hogy májusban eljön az a pont, amikor már több mint az 50 százalékuk a 2014-es autóval foglalkozik majd” – nyilatkozta a Forma-1 hivatalos oldalának a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.
Az osztrák szakember szerint előbb-utóbb az összes rivális ugyanígy tesz majd.
“Semmi kétségem, hogy valamikor a nyár folyamán mindenki átáll majd, és az erőforrásai nagyobb részét fordítja a 2014-es autóra, ugyanis nagyon bonyolult masina lesz. Nyilván azon is múlik, hogy ki hol áll a bajnokságban – akik a címért küzdenek, természetesen tovább fognak az idei járgányra koncentrálni.”
Wolff a fentiekkel együtt kiemelte, hogy a Mercedesnél sem “kukázzák” azért 2013-at: “Azt akarom, hogy a csapat ott legyen az első négyben, és ugyanígy legalább az egyik pilótánk az első négy között végezzen.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.