F1: Behódolt a Pirelli

Tartósabb lesz a kemény keverék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.25. 11.30

A Pirelli ma nyilvánosságra hozta a következő három futamra szánt gumikínálatát, emellett bejelentette, hogy változtat a kemény keverék tulajdonságain.

A Pirelli az első négy futam kiértékelése után úgy döntött, hogy módosít a 2013-as idény további részére. 
Több csapat, leghangosabban a Red Bull és a Mercedes panaszolta, hogy a versenyzőik a gumik kímélése miatt nem nyomhatják rendesen, ezért az olasz gyártó a Spanyol Nagydíjtól tartósabbá teszi a kemény (narancs) keverékét.
“Az első négy verseny kiértékelése után, a csapatokkal is konzultálva, úgy döntöttünk, hogy Spanyolországtól módosítunk a kemény keveréken. Így volt ez két évvel ezelőtt is, amikor Barcelonában új kemény keveréket vezettünk be. A mostani újabb verzió jóval közelebb áll a 2012-es változathoz, a cél, hogy a többi, változatlan keverékkel együtt szélesebb stratégiai lehetőségeket adjunk a csapatok számára” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A milánói cég azt is bejelentette, hogy melyik párosításokat szánja a következő három versenyhétvégére.
Spanyolországban a kemény és a közepes (fehér) P Zero abroncsokat kínálják majd, a barcelonai pálya a két legkeményebb keveréket igényli.
A Monacói Nagydíjon a másik véglet következik, a szűk, kanyargós utcai pályára a lágy (sárga) és a szuperlágy (piros) gumikat viszik, ugyanúgy, ahogy az elmúlt két alkalommal is. Kanadában a közepes és a lágy lesz a “menü”.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.