Ezért nem kér a Porsche az F1-ből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.24. 08.30

A Porschénél elismerték, hogy korábban komolyan fontolóra vették az F1-es szereplést, de végül úgy ítélték, hogy a száguldó cirkusz túlságosan el van szakadva az autóipartól.

Az elmúlt 3-4 évben állandóan visszatérő téma volt, hogy a Volkswagen-konszern valamelyik márkájával, legfőképp a Porschével, beléphet a Forma-1-be.
Az új, 2014-ben érkező 1,6 literes turbós V6-os motorformula ugyan vonzó lehetne a gyártók számára, de a Porsche végül lemondott az F1-es projektről, helyette 2014-ben a Le Mans-t is magába foglaló tartóssági világbajnokságban (WEC) indítanak gyári prototípus-projektet.
A német gyártó kutatás-fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja, Wolfgang Hatz az Autocarnak magyarázta el, miért nem kértek az F1-ből:
“Mi egy sportkocsi-gyártó vagyunk. A Porschét mindig is a versenyzésből az autógyártásba leszivárgó technika éltette, ezért két-három éve egyértelmű volt számunkra, hogy vissza kell térnünk a motorsport elitjébe. Két lehetőség volt: a csúcskategóriás tartóssági versenyzés vagy a Forma-1.” 
“A döntés végül az egyetlen logikus döntés volt. Az F1 is egy lehetőség lett volna, de az nem kapcsolódik az utcai autókhoz. Emellett mindig sok szó esik a hatalmi harcokról és a gumikról, de a motorokról vagy a kasztniról nem sokat beszélnek. Az F1-es aerodinamika lenyűgöző ugyan, de annyira extrém, hogy semmilyen fejlesztési eredményt nem nyújthatna az utcai autóinkat illetően.”  
A fentiek ellenére a Porschét az elmúlt hetekben-hónapokban a Forma-1-ben is gyakran emlegetik, ugyanis – a cáfolatok ellenére – tartja magát az elképzelés, hogy a Red Bull-os Mark Webber jövőre már náluk, a WEC-ben versenyez majd.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.