Ezért nem kér a Porsche az F1-ből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.24. 08.30

A Porschénél elismerték, hogy korábban komolyan fontolóra vették az F1-es szereplést, de végül úgy ítélték, hogy a száguldó cirkusz túlságosan el van szakadva az autóipartól.

Az elmúlt 3-4 évben állandóan visszatérő téma volt, hogy a Volkswagen-konszern valamelyik márkájával, legfőképp a Porschével, beléphet a Forma-1-be.
Az új, 2014-ben érkező 1,6 literes turbós V6-os motorformula ugyan vonzó lehetne a gyártók számára, de a Porsche végül lemondott az F1-es projektről, helyette 2014-ben a Le Mans-t is magába foglaló tartóssági világbajnokságban (WEC) indítanak gyári prototípus-projektet.
A német gyártó kutatás-fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja, Wolfgang Hatz az Autocarnak magyarázta el, miért nem kértek az F1-ből:
“Mi egy sportkocsi-gyártó vagyunk. A Porschét mindig is a versenyzésből az autógyártásba leszivárgó technika éltette, ezért két-három éve egyértelmű volt számunkra, hogy vissza kell térnünk a motorsport elitjébe. Két lehetőség volt: a csúcskategóriás tartóssági versenyzés vagy a Forma-1.” 
“A döntés végül az egyetlen logikus döntés volt. Az F1 is egy lehetőség lett volna, de az nem kapcsolódik az utcai autókhoz. Emellett mindig sok szó esik a hatalmi harcokról és a gumikról, de a motorokról vagy a kasztniról nem sokat beszélnek. Az F1-es aerodinamika lenyűgöző ugyan, de annyira extrém, hogy semmilyen fejlesztési eredményt nem nyújthatna az utcai autóinkat illetően.”  
A fentiek ellenére a Porschét az elmúlt hetekben-hónapokban a Forma-1-ben is gyakran emlegetik, ugyanis – a cáfolatok ellenére – tartja magát az elképzelés, hogy a Red Bull-os Mark Webber jövőre már náluk, a WEC-ben versenyez majd.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.