F1: Nincs balhé a McLarennél?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.22. 16.30

A McLaren csapatfőnöke azt mondja, pilótái vasárnapi összezördülése után rendeződni fognak a dolgok, hosszú távon mindenki jobban jár azzal, hogy hagyták Sergio Perezt támadni.

A McLarennél a Bahreini Nagydíjon húzós pillanatokat éltek át, amikor Sergio Perez megállíthatatlanul támadta csapattársát, Jenson Buttont, egyszer még rá is szaladt a bajnok autójára. Button a verseny után nem titkoltan ideges volt, Perez pedig elismerte, hogy néha túl kemény lehetett a csata.
A főnök, Martin Whitmarsh a Sky Sportsnak adott interjújában igyekezett tisztázni, hogy náluk nem lesz komoly viszály a szahírban történtek miatt, és hogy hosszú távon mindannyian profitálnak abból, hogy nem állították le Perezt.
A csapatfőnök a Kínai Nagydíj után azt mondta a mexikóinak, hogy legyen belemenősebb – adja magát a kérdés, hogy mit mondott neki a bahreini szereplést követően.
“Azt mondtam neki, hogy az egyik manővere már nem volt elfogadható, de fiatal srác még, szeretném, ha élvezné a pillanatot, vasárnap pedig tényleg elég ihletetten versenyzett. Sokan mondogatták közben, hogy állítsuk le, bajunk lesz belőle, de én nem akartam, mert ahogy idén is láthattuk már párszor, az üldöző utólag mindig meg lenne győződve róla, hogy ő volt a gyorsabb” – utalt a Red Bull és a Mercedes csapatutasításos problémáira Whitmarsh.
“Igen, nagyon rosszul is elsülhet az ilyesmi, de hosszú távon az a legjobb, ha a pilóták tudják, hogy versenyezhetnek egymás ellen. Volt pár húzós pillanat, de ez van, ha engedjük őket versenyezni.”
 
“Checo fiatal és erőteljes versenyző. Mondtam neki, hogy rendben van a kerék kerék elleni küzdelem, de az nem fér bele, hogy a csapattársnál a defektet, önmagánál az első szárny leszakítását kockáztassa. Az emberek azt mondták, hogy hiányzik belőle a szikra, de most világosan bizonyította, hogy képes küzdeni. Fiatal és még tanulnia kell, de a szenvedélyének köszönhetően előzhette meg Alonsót, Webbert és másokat.”
A főnök azt mondta, Button méltatlankodása ellenére nem pirított rá Perezre a csapatrádión. 
“Hagytam a dolgot. A csata után azt hiszem mondtam, hogy egy kicsit higgadjon le, de menet közben nem kell ilyesmit duruzsolni a pilóta fülébe. Kemény volt, Jensonnak kényelmetlen lehetett, de jó srácok mindketten, elsimítják majd az ügyet. Jenson helyében persze én is ideges lettem volna.”
“Ez érthető is, amikor ott buzog benne az adrenalin, de Jenson egy nagyon érett, kiegyensúlyozott srác. Tudja, hogy a csapattársa nyomás alatt volt, fiatal és bizonyítani akart a versenyen. Utólag képes reflektálni, tudja ő, hogy Sergio nem rossz srác, csak egy kicsit túlzásba esett.”


“Az egésznek megvan a pozitívuma. Jenson túllép ezen, ő ilyen típus, Checónak pedig növekszik az önbizalma, miután megmutatta, hogy igen is megvan benne az a szikra, amit az emberek hiányoltak.”
Whitmarsh a csapat általánosabb jövőjéről is beszélt, nagyon bízik benne, hogy a Barcelonára tervezett frissítési csomaggal közelebb kerülhetnek az élmezőnyhöz.
“Nyilán így tervezzük. Nem ott vagyunk, ahol szeretnénk, vagy amit elvárnak tőlünk. Szóval keményen dolgozunk, és remélhetőleg javulhatunk annyit, hogy a dobogókért, győzelmekért küzdhessünk majd!”
“Nem volt végig örömteli a vasárnapi verseny, de voltak benne pozitívumok is. Azt nem igazán élvezem, amikor győzelmi esély nélkül versenyzünk, szeretném, ha újra ott tartanánk, amikor úgy érkezünk csütörtökön egy pályára, hogy na, ezt most megnyerhetjük” – szögezte le, hozzátéve, hogy a fentiek miatt egyelőre nem is gondol arra, hogy teljesen átálljanak a 2014-es felkészülésre.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.