A Red Bull a szezonkezdet óta arra panaszkodik, hogy a 2013-as Pirellik ártanak a versenynek, ugyanis ők nem hajthatnak 100 százalékon az autóikkal.
A fentiek ellenére a címvédő csapat Malajziában kettős győzelmet aratott, Sebastian Vettel pedig most vasárnap újra győzött Bahreinben.
A csapatfőnök, Christian Horner azt mondja, a sikerek után sem változott az álláspontjuk:
“Nem, én úgy gondolom, továbbra is túl érzékenyek. Négy kiállás egy futamon már túl sok. Szerintem más csapatok még nálunk is jobban küszködnek a gumikkal, de erről őket kellene megkérdezni. Én mindenesetre úgy érzem, túl gyengék a gumik, kicsit vissza kellene venni.”
“Nagyon kényesek a gumik, most épp csak pont eltaláltuk őket. Az időmérős spórolásra épített stratégiánk működött, Sebnek volt elég gumija. Ha sikerül elcsípni az ideális állapotot, akkor erős versenyt lehet futni, de nagyon-nagyon szűk ez az intervallum. Ha nem sikerül beletalálni, akkor négy vagy öt kerékcsere is kellhet” – utalt némelyik rivális rendszeres bokszlátogatásaira.
A Pirelli az első négy, tengerentúli futam utánra ígérte a gumihelyzet revízióját, ha változtatnak a keverékeken, akkor az most lépik meg, de semmiképp sem lesz drasztikus módosítás.
“Nagy kilengések vannak, de így volt tavaly is, sokan mondogatták, hogy túl messzire mentünk. De ha olyan gumikat gyártottunk volna, amelyek lazán működnek itt (Bahreinben), akkor az idény későbbi részében komoly gondok lennének. Zsonglőrködni kell” – utalt a tavalyi szezon végén látott statikus, egykiállásos futamokra a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
Az egyébként már biztosnak tűnik, hogy a szabadedzéses üresjáratok kiiktatására a csapatok a Spanyol Nagydíjtól egy-egy plusz szettet kapnak majd az aktuális keményebb keverékből, amelyet valószínűleg csakis az első gyakorlás elején használhatnak majd fel.