F1: A győzelem után is morog a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.22. 11.30

A Red Bull álláspontját az újabb futamgyőzelem sem változtatta meg, továbbra is úgy gondolják, hogy rosszak az idei Pirellik.

A Red Bull a szezonkezdet óta arra panaszkodik, hogy a 2013-as Pirellik ártanak a versenynek, ugyanis ők nem hajthatnak 100 százalékon az autóikkal.
A fentiek ellenére a címvédő csapat Malajziában kettős győzelmet aratott, Sebastian Vettel pedig most vasárnap újra győzött Bahreinben.
A csapatfőnök, Christian Horner azt mondja, a sikerek után sem változott az álláspontjuk:
“Nem, én úgy gondolom, továbbra is túl érzékenyek. Négy kiállás egy futamon már túl sok. Szerintem más csapatok még nálunk is jobban küszködnek a gumikkal, de erről őket kellene megkérdezni. Én mindenesetre úgy érzem, túl gyengék a gumik, kicsit vissza kellene venni.”
“Nagyon kényesek a gumik, most épp csak pont eltaláltuk őket. Az időmérős spórolásra épített stratégiánk működött, Sebnek volt elég gumija. Ha sikerül elcsípni az ideális állapotot, akkor erős versenyt lehet futni, de nagyon-nagyon szűk ez az intervallum. Ha nem sikerül beletalálni, akkor négy vagy öt kerékcsere is kellhet” – utalt némelyik rivális rendszeres bokszlátogatásaira.
A Pirelli az első négy, tengerentúli futam utánra ígérte a gumihelyzet revízióját, ha változtatnak a keverékeken, akkor az most lépik meg, de semmiképp sem lesz drasztikus módosítás.
“Nagy kilengések vannak, de így volt tavaly is, sokan mondogatták, hogy túl messzire mentünk. De ha olyan gumikat gyártottunk volna, amelyek lazán működnek itt (Bahreinben), akkor az idény későbbi részében komoly gondok lennének. Zsonglőrködni kell” – utalt a tavalyi szezon végén látott statikus, egykiállásos futamokra a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
Az egyébként már biztosnak tűnik, hogy a szabadedzéses üresjáratok kiiktatására a csapatok a Spanyol Nagydíjtól egy-egy plusz szettet kapnak majd az aktuális keményebb keverékből, amelyet valószínűleg csakis az első gyakorlás elején használhatnak majd fel. 

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.