F1: A győzelem után is morog a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.22. 11.30

A Red Bull álláspontját az újabb futamgyőzelem sem változtatta meg, továbbra is úgy gondolják, hogy rosszak az idei Pirellik.

A Red Bull a szezonkezdet óta arra panaszkodik, hogy a 2013-as Pirellik ártanak a versenynek, ugyanis ők nem hajthatnak 100 százalékon az autóikkal.
A fentiek ellenére a címvédő csapat Malajziában kettős győzelmet aratott, Sebastian Vettel pedig most vasárnap újra győzött Bahreinben.
A csapatfőnök, Christian Horner azt mondja, a sikerek után sem változott az álláspontjuk:
“Nem, én úgy gondolom, továbbra is túl érzékenyek. Négy kiállás egy futamon már túl sok. Szerintem más csapatok még nálunk is jobban küszködnek a gumikkal, de erről őket kellene megkérdezni. Én mindenesetre úgy érzem, túl gyengék a gumik, kicsit vissza kellene venni.”
“Nagyon kényesek a gumik, most épp csak pont eltaláltuk őket. Az időmérős spórolásra épített stratégiánk működött, Sebnek volt elég gumija. Ha sikerül elcsípni az ideális állapotot, akkor erős versenyt lehet futni, de nagyon-nagyon szűk ez az intervallum. Ha nem sikerül beletalálni, akkor négy vagy öt kerékcsere is kellhet” – utalt némelyik rivális rendszeres bokszlátogatásaira.
A Pirelli az első négy, tengerentúli futam utánra ígérte a gumihelyzet revízióját, ha változtatnak a keverékeken, akkor az most lépik meg, de semmiképp sem lesz drasztikus módosítás.
“Nagy kilengések vannak, de így volt tavaly is, sokan mondogatták, hogy túl messzire mentünk. De ha olyan gumikat gyártottunk volna, amelyek lazán működnek itt (Bahreinben), akkor az idény későbbi részében komoly gondok lennének. Zsonglőrködni kell” – utalt a tavalyi szezon végén látott statikus, egykiállásos futamokra a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
Az egyébként már biztosnak tűnik, hogy a szabadedzéses üresjáratok kiiktatására a csapatok a Spanyol Nagydíjtól egy-egy plusz szettet kapnak majd az aktuális keményebb keverékből, amelyet valószínűleg csakis az első gyakorlás elején használhatnak majd fel. 

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.