F1: Vettel győzött Räikkönen előtt

Ismétlődött a 2012-es befutó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.21. 15.55

Sebastian Vettel viszonylag könnyen nyerte meg a Bahreini Nagydíjat, és ahogy tavaly, idén is Kimi Räikkönen lett a második, Romain Grosjean a harmadik. A futam számtalan vérre menő csatát hozott.

Sebastian Vettel a rajt utáni kellő rámenősséggel, majd a példás versenyzéssel megnyerte a 2013-as Forma-1-es bajnokság negyedik futamát, a Bahreini Nagydíjat. A német idei második, karrierje 28. F1-es győzelmét aratta.
Mögötte Kimi Räikkönen és Romain Grosjean ért be, a lotusosok megismételték a tavalyi bravúrt, a 8. és 11. helyről rajtolva szereztek kettős dobogót. Most bánhatják igazán a gyenge időmérős teljesítményt, mert a nélkül a győzelemért is mehettek volna.
Paul di Resta ugyan lemaradt a pódiumról, de így is pályafutása legjobb eredményét ismételte a 4. hellyel.
Rosberg nem bírt a gumikkal, a pole-ból csak a 9. helyet hozta össze, viszont folyamatos csatáit élvezhették a nézők. A Ferrari csúnyán elhasalt: Alonsónál elromlott a DRS, emiatt kétszer is a bokszba kellett menni, hogy a csapat visszaállítsa a hátsó szárnyat, végül csak 8. lett. Az ígéretes stratégiával kezdő Felipe Massánál pedig baj volt a jobb hátsó felfüggesztéssel, kétszer is defekektet kapott, pontot sem szerzett.
A McLaren versenyképesebb volt a vártnál, Sergio Perez pedig megszívlelte a csapatfőnöktől kapott múlt heti kritikát, ezúttal kifogyhatatlan agresszivitással csatázta végig a futamot, mindegy volt, hogy a csapattársa, Jenson Button, vagy épp a kétszeres bajnok Alonso az ellenfél.
A wokingiak kettős pontszerzést könyvelhettek el, ahogy Lewis Hamilton 5. helyének köszönhetően a Mercedesnél is. 
Hogyan zajlott a futam?
30 fokról csökkenő hőmérséklet és viszonylag erős szél mellett kezdődött a verseny a szahíri pályán.
A rajtnál Nico Rosberg megtartotta az első helyet, Fernando Alonso viszont egy külső-belső kombinációval megelőzte Sebastian Vettelt, a német azonban pár kanyarral később visszavette a 2. helyet. 
Felipe Massa a 4. helyről Paul di Resta Force Indiája mögé került, Adrian Sutillal is csatázott, de a német defektet kapott, visszaesett a mezőny végére. Hátrébb Kimi Räikkönen járt rosszul, a két McLaren mögé esett a 9. helyre.
A 2. körben Vettel nagyon keményen támadta Rosberget, Alonso pedig hátulról figyelte, neki adódik-e valami lehetőség. A címvédő a 3. körben, a DRS használata mellett végül meg is előzte a Mercedes pilótáját.
A kör végén Alonso is próbálkozott a rajt-célegyenesen, de Rosberg az első kanyar féktávján visszaelőzött, az 5. körben azonban már sikerrel végigvitte a manővert a ferraris. A 6. körre di Resta is maga mögé utasította a az eredetileg pole-ból rajtoló németet.
A sorrend ekkor Vettel, Alonso, di Resta, Rosberg, Massa, Webber, Button, Perez, Räikkönen és Grosjean volt a top10-ben.
Az élmezőny kerékcseréit Alonso kezdte, igaz nem egészen tervezetten: a Ferrarin nyitva maradt a DRS, a csapatnak kézzel kellett visszacsukni a hátsó szárnyat. A “szerelés” nem volt sikeres, a következő körben a spanyol nyitott, és a szárny megint úgy maradt. Újra ki kellett mennie.
Közben Webber és Grosjean, majd Rosberg és Button is kereket cserélt. A 11. körben Vettel, Massa, Perez is kilátogatott – a ferraris brazil fordított gumistratégiája ezzel el is szállt. 
Di Resta a Force Indiával vezette a versenyt, és a mögötte haladó Räikkönenhez hasonlóan hosszabb első etapot vitt, két kiállásra készültek.
A 7-11. helyen Button, Rosberg, Massa, Gorsjean és Perez egy bolyt alkotott, mindenki igyekezett helyezkedni, előzni.
Di Resta a 15. körre cserélt kereket, de Räikkönen nem vette át a vezetést, ugyanis a frissebb gumis Vettel megelőzte a célegyenesben. A finn a 17. körre cserélt.
Ekkor Vettel vezette a versenyt, mögötte Webber, Rosberg, Button, Grosjean, Perez, di Resta, Hamilton, Hülkenberg és Räikkönen volt a pontszerző helyeken. 
Massa jobb hátsója valamiért a vászonig kopott, kihívták, kicsúszott a top10-ből.
A 20. körben Rosberget pár kanyaron belül Button és Grosjean is megelőzte, A német, és mögötte Perez a kör végén egyszerre ment ki a bokszba. Buttont a következő körben hívták ki, miközben kemény csatát vívott a lotusos franciával. Webber a McLarennel egy időben volt kint.
Buttonnak nem jött jól a Grosjean-párbaj, az azzal elveszített idő miatt Rosberg és Perez mögé ért csak vissza. A mexikói a következő körökben csiki-csukizott Rosberggel. A 24. körben aztán a két mclarenes egyszerre előzte meg a mercedesest.
A sorrend ekkor Vettel, Grosjean, di Resta, Räikkönen, Webber, Hülkenberg, Perez, Button, Rosberg és Massa volt. A címvédő a 25. kör végén kiment a második cseréjére, de az élre is tért vissza.
A veterán Button a 27. körben elvette a 6. helyet Pereztől. A mexikói a 30. körben visszatámadott a célegyenes végén, de az angol nem hagyta magát, visszaelőzött, Perez egy pillanatra érintette is Button hátsó kerekét az első szárnyával, de megúszták a balesetet. A következő körben folytatták a birkózást.
A házi csatának Grosjean vetett véget, amikor a 33. körben megelőzte Perezt, elválasztva a két McLarent, de aztán Buttont is maga mögé utasította.
Az élen Vettel zavartalanul vezetett, mögötte a két kiállással tervezők, Räikkönen és di Resta  – a finn a 34. körben vette el a 2. helyet a skóttól, de utána ki is ment a bokszba. Button ugyanakkor járt kint, di Resta egy körrel később.
20 körrel a vége előtt Vettel mögött Webber, Grosjean, Hamilton, Perez, Räikkönen, Alonso, di Resta, Rosberg és Button volt a top10-ben.
Massának megint gond volt a jobb hátsójával, a 37. körben levált a futófelület.
Räikkönen a friss gumijaival Perezt és Hamiltont is megelőzte, hátrébb a bokszból visszatérő Webber kakaskodott és koccant Rosberggel, akit emiatt Button is megelőzött.
A 40. körre Perez és Alonso is váltott, elvileg már csak Vettelnek és Grosjeannak volt hátra egy kerékcseréje. A német vezetett, mögötte Grosjean, Räikkönen távolról szépen lassan zárkózott fel, őt di Resta, Webber, Button, Rosberg, Hamilton, Perez és Alonso volt a pontszerző helyeken.
Vettel és Grosjean is a 43. körben tudta le az utolsó tervezett kiállását. A Red Bull-os az első helyre állt vissza, a lotus francia pilótája az 5. helyre, Button elé került.
A következő körben Grosjean megelőzte Webbert, Rosberg pedig Buttont a célegyenes végén, de a német utána kiment a 4. cseréjére, Buttont pedig a volt csapattárs, Hamilton utasította maga mögé.
Button újra megkapta Perezt, a mexikói előzött, majd a reagálni próbáló angolt Alonso is levadászta. Button a kör végén ki is ment új gumikért. Alonso a 47. körben Perezt is megelőzte.
10 körrel a leintés előtt Vettel vezetett, mögötte Räikkönen, az első dobogós helyezésére készülő di Resta, Grosjean, Webber, Hamilton, Alonso, Perez, Rosberg és Button haladt az első tízben.
Hamilton az 51. körben elvette az 5. helyet Webbertől, előttük Grosjean zárkózott fel di Restára, majd a célegyenes végén meg is előzte a skótot. Ezzel összeállt a 2012-es dobogós sorrend. 
Webber az 53. körben visszaelőzte Hamiltont, az 54. körben Perez és Alonso csatázott, lökdösődött, a mexikói maga mögé is utasította a kétszeres bajnokot. Webber és Hamilton is folytatta a birkózást, a mercedeses az utolsó kör kezdetén gyűrte le az ausztrált, akit aztán Perez is elkapott.
Vettel magabiztosan vitte be az autót, idei második, pályafutása 28. győzelmét aratva. Räikkönen és Grosjean is ismételte a tavalyi eredményt, azaz a két lotusos állt még a dobogóra. Mögöttük di Resta, Hamilton, Perez, Webber, Alonso, Rosberg és Button osztozott a pontokon.
Bahreini Nagydíj, Szahír, 2013.04.21.

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.