A Pirelli a bahreini hétvégére a két legtartósabb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) szállította, így messze nem jelent olyan általános gondot a kopás, mint egy héttel ezelőtt Sanghajban. A két keverék teljesítménye közel esik egymáshoz, így sokféle stratégia elképzelhető a versenyre.
“Kínával ellentétben itt most a meleg miatti kopás lesz a kulcs, hiszen az aszfalt jóval 40 fok felett is lehet. A tapadást és komoly fékezést igénylő kanyarok miatt elsősorban a hátsó gumik jelentik majd a korlátot. A pálya felülete folyamatosan javul, így az idők is egyre jobbak – az idei pole-idő például jobb, mint a tavalyi, pedig azt névleg lágyabb gumin hozták” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A két keverék közti különbség most sokkal kisebb, mint Kínában volt, csak nagyjából 6 tized körönként, azaz nincs egyértelműen üdvözítő stratégia, sok a lehetőség. Tulajdonképpen már az időmérő szakaszaiban is ezt láthattuk. Bahreinben viszonylag könnyű az előzés, így valószínűleg kemény gumit részesítik majd előnyben a csapatok.”
A gumiszállító elemzése név szerint ugyan nem említi Felipe Massát, de úgy tűnik, hogy a 4. helyről a kemény gumival rajtoló brazilnak jók a kilátásai, ugyanis a nyerő stratégia a kemény-kemény-kemény-közepes lehet a 10., 25. és 41. megejtett cserékkel.
A közepes keveréken rajtolóknak is jó esélyük van persze, a közepes-közepes-közepes-kemény stratégia is működhet a 8., 24. és 38. kör környéki kiállásokkal. Az olasz gyártó még a kétkiállásos stratégiában is lát fantáziát, feltéve, ha az autó és a pilóta tényleg képes kímélni a gumikat. Ehhez a kemény-kemény-közepes menetrend lehet az ideális.
A szahíri paddockban szombaton Bernie Ecclestone kijelentése után elterjedt, hogy hosszas kivárás után öt évre szerződést hosszabbítottak a Pirellivel, de a pletykát cáfolta Hembery.
“Nos, lehet, hogy az ő részéről eldőlt a dolog, de valójában még mindig folyik az ügy” – mondta, hozzátéve, hogy a piaci helyzet miatt alaposan meg kell gondolniuk a folytatást. “Az új szerződésnek figyelembe kell vennie a helyzetet, különösen az európai autópiacot. Márciusban 10 százalékkal csökkentek az eladások, ez pedig minket is komolyan érint, pillanatnyilag a lehetséges lépéseken dolgozunk.”