F1: Vettelék nem bírtak Rosberggel

Forma-1 Bahreini Nagydíj időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.20. 14.12

Meglepetésre a mercedeses Nico Rosberg szerezte meg a pole-t a Bahreini Nagydíj időmérőjén, Sebastian Vettel és Fernando Alonso sem bírt a némettel.

Meglepetéssel zárult a Bahreini Nagydíj kvalifikációja, ugyanis az időmérő előtt favoritnak tekinthető Fernando Alonso, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen helyett a mercedeses Nico Rosberg szerezte meg a vasárnapi pole-t.
A német a 2012-es Kínai Nagydíj után pályafutása második időmérős elsőségét hozta, ami egyben a Mercedes jó formáját is aláhúzta, hiszen egy héttel korábban Sanghajban Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. Nagy kérdés persze, hogy az ezüst nyilak milyen versenytempóra képesek, ugyanis a gumikopás gondokat okoz náluk.
Az eredménylistán Vettel és Alonso követte Rosberget, de megszorítani sem tudták, Lewis Hamilton és Mark Webber hátrasorolással kezd majd.
Meglepően lassú volt Räikkönen, míg a Force India újra megmutatta, hogy pillanatnyilag átvették a küszködő McLaren helyét az élmezőnyben. Jenson Button azért így is beküzdötte az autót a top10-be, az angol már a versenyt tartotta szem előtt, Webber autóját is a futamra hangolták – a 7. helyről indul.
Massa ugyan csak hatodik volt az időmérőn, de ketten is mögé kerülnek a büntetések miatt, így negyedik helyről indulhat.
Hogyan alakult az időmérő?
33 fokos levegő- és 42 fokos aszfalthőmérséklet mellett, viszonylag szeles időben indult a kvalifikáció első szakasza.
Bár Lewis Hamilton autóját sikerült megjavítani a harmadik edzés adódott hiba után, de a 2008-as bajnok autójában sebességváltót kellett cserélni, így a Sanghajból hozott öt- és háromhelyes büntetéssel rendelkező Esteban Gutierrez és Mark Webber mellett ő is – öthelyes – hátrasorolás tudatában kezdhette az időmérőt.
Az előző héttel ellentétben ezúttal nem volt olyan hosszú kivárás a Q1 elején, a két sauberes bő két perc elteltével a pályára lépett – igaz, mások most sem siettek annyira.
Fernando Alonso az első nekifutásra nagyszerű, 1:33 alatti kört ment, míg Red Bull-osok már az első szakaszban a lágyabb (közepes) keverékkel próbálkoztak, nyilván stratégiai okokból.
Az első szakasz végén szokás szerint búcsúzott a két Caterham- és Marussia-pilóta, mellettük az egész hétvégén küszködő Gutierrez és a williamses Pastor Maldonado esett ki, aki ezredre ugyanolyan kört ment, mint csapattársa, Valtteri Bottas, azonban a finn előbb futotta a mért körét. Alonso ideje érinthetetlen maradt.
A Q2 első igazán ütős idejét Nico Rosberg hozta 11 perc után, ő is bement 1:33 alá. A legnagyobb kérdés az volt, hogy a mclareneseknek sikerül-e beküzdeni magukat a Q3-ba. Jenson Buttonnak sikerült a bravúr, a csak egy értékelhető kört futó Romain Grosjeant tolta ki a favoritok közül.
A lotusos francia mellett a két Toro Rosso, a mclarenes Sergio Perez, Hülkenberg és a williamses Bottas búcsúzott.
Az utolsó szakasz első menetében újra Rosberg állt az élre, Alonso és Hamilton is lassabb volt nála. A többiek csak később mutatták meg, mit tudnak, az utolsó két-három percben mentek ki. A Ferrari Massa esetében a kézenfekvő közepes helyett a kemény keveréket tette fel, már a vasárnapi rajtra gondoltak.
A “szétlövést” Webber kezdte meg, de nem volt meg a kellő tempója. Räikkönen és Vettel sem volt elég gyors, Alonso kétszer is hibázott hibázott (elfékezte magát, majd lecsúszott az ívről), körét nem fejezte be, kiment a bokszba, feladta. Rosberg viszont még rá tudott licitálni a saját idejére, magabiztosan hódította el a pole-t.
A Mercedes ezzel megszerezte harmadik modern kori, sorozatban második pole-ját, amely egyben Rosberg 2. időmérős elsősége is. 


Az első sorba Vettelnek sikerült még kvalifikálnia, mögötte – a büntetéseknek köszönhetően – Alonso és Massa, di Resta és Sutil, Webber és Räikkönen, végül Hamilton és a mért időt nem futó Button áll majd a rajtrácson vasárnap. Massa taktikailag előnyben lehet az előtte állókkal szemben, hiszen nem a közepes, hanem a kemény keverékkel vezetett a Q3-ban, így holnap is azzal vág neki a futamnak.
A Bahreini Nagydíj a hagyományos, délután 14 órás időpontban kezdődik.
Bahreini Nagydíj, időmérő edzés, Szahír, 2013.04.20.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.