F1: Ki kapjon plusz gumikat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.20. 10.45

A Forma-1-es csapatok között megoszlanak a vélemények arról, kik kaphassanak plusz gumikat az edzésekre. Csak az újoncok? Mindenki indítson zöldfülűt? Járjon plusz szett mindenkinek?

A 2013-ra a korábbinál sérülékenyebbé, kevésbé tartóssá tett gumik miatt a csapatok a pénteki első szabadedzésen viszonylag keveset mennek, az első fél-háromnegyed órában alig történik valami a pályán. 
A gumik jobb kiismerése és egyáltalán a körözés előmozdítása érdekében Bernie Ecclestone Sanghajban arról beszélt, hogy a Spanyol Nagydíjtól plusz gumikat osztanának ki a csapatoknak. Azóta kiderült, hogy a tervbe beletartozna, hogy ezek a garnitúrák csak az újonc/tartalékos/tesztpilótáknak járnának, ez az elképzelés pedig megosztja a csapatokat, hiszen míg a mezőny hátsó felében a akadnak első éves és kinevelésre váró versenyzők, a nagyok ki lennének zárva.
A csapatvezetők pénteki sajtókonferenciáján ütköztek a vélemények.
“Eredetileg felvetődött, hogy az újonc pilóták kaphatnának egy-egy plusz garnitúrát, de szerintem ez így elég bonyolult. Ha tényleg a lelátókon ülőkre gondolunk, nos, szerintem ők Alonso, Hamilton, Räikkönen, Button miatt jönnek ki, őket akarják látni. Úgy gondolom, hogy ha olyan ifjoncokat küldünk ki, akikről sosem hallottak, akkor átverve érzik majd magukat” – mondta a mclarenes Martin Whitmarsh.
A Ferrari-főnök Stefano Domenicali egyetértett: “Nehéz lenne megindokolni a nézőknek, hogy X pilótának miért jár plusz gumi, Alonsónak, Hamiltonnak és másoknak, akik nem mennek ki, miért nem. Szerintem jó ötlet, de csak akkor, ha mindenki megkapja a plusz gumikat.”
Az Esteban Gutierrez személyében újoncot alkalmazó Sauber főnöknője, Monisha Kaltenborn felemásan nyilatkozott, szerinte úgy lenne jó, ha kötelező lenne ifjoncokat indítani:
“Szerintem jó elképzelés, először is, mert ezzel ösztönözni lehet a fiatalok F1-be hozását, de azt is gondolom, hogy úgy kellene megvalósítani, hogy nem csak lehetőség, hanem kötelező legyen, máskülönben nem sokan élnének vele. A mi esetünkben világos, hogy ha már van egy újoncunk, aki egyben az állandó versenyző is, akkor komolyan megérné elvenni tőle az időt?”
“Másrészt kiemelten fontos lenne ez a dolog, mert ha a fiatalok több lehetőséget kapnak, akkor felkészültebben érkezhetnek meg a Forma-1-be. De opciós lehetőségként nehéz lenne a döntés.”
A 2009-es bajnok Jenson Button szerint is csak kötelező előírásként vagy úgy lenne értelme a dolognak ha nem csak az újoncokra vonatkozna, mert amúgy a nagycsapatok nem küldenének pályára ifjoncokat.
“Nem hiszem, hogy a nagycsapatok a harmadik pilótának adnák az autót pénteken, de szerintem nem lenne rossz ötlet, ha az állandó versenyzőknek is járna a gumi. Az ifjoncok manapság nem nagyon vezethetnek F1-est. Sok pénzt kell hozniuk ahhoz, hogy lehetőséget kaphassanak, de ha plusz gumikat kapnának, a középcsapatoknak talán megérné a futtatásuk.”
“Jó néhány tesztpilóta csak üldögél egész hétvégén. Nem vezethetnek, szóval ez jó lenne számukra és az F1 jövője szempontjából is, mert fontos, hogy tapasztalatokat szerezhessenek az autóval és a versenyhétvégével kapcsolatban.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.