F1: Ki kapjon plusz gumikat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.20. 10.45

A Forma-1-es csapatok között megoszlanak a vélemények arról, kik kaphassanak plusz gumikat az edzésekre. Csak az újoncok? Mindenki indítson zöldfülűt? Járjon plusz szett mindenkinek?

A 2013-ra a korábbinál sérülékenyebbé, kevésbé tartóssá tett gumik miatt a csapatok a pénteki első szabadedzésen viszonylag keveset mennek, az első fél-háromnegyed órában alig történik valami a pályán. 
A gumik jobb kiismerése és egyáltalán a körözés előmozdítása érdekében Bernie Ecclestone Sanghajban arról beszélt, hogy a Spanyol Nagydíjtól plusz gumikat osztanának ki a csapatoknak. Azóta kiderült, hogy a tervbe beletartozna, hogy ezek a garnitúrák csak az újonc/tartalékos/tesztpilótáknak járnának, ez az elképzelés pedig megosztja a csapatokat, hiszen míg a mezőny hátsó felében a akadnak első éves és kinevelésre váró versenyzők, a nagyok ki lennének zárva.
A csapatvezetők pénteki sajtókonferenciáján ütköztek a vélemények.
“Eredetileg felvetődött, hogy az újonc pilóták kaphatnának egy-egy plusz garnitúrát, de szerintem ez így elég bonyolult. Ha tényleg a lelátókon ülőkre gondolunk, nos, szerintem ők Alonso, Hamilton, Räikkönen, Button miatt jönnek ki, őket akarják látni. Úgy gondolom, hogy ha olyan ifjoncokat küldünk ki, akikről sosem hallottak, akkor átverve érzik majd magukat” – mondta a mclarenes Martin Whitmarsh.
A Ferrari-főnök Stefano Domenicali egyetértett: “Nehéz lenne megindokolni a nézőknek, hogy X pilótának miért jár plusz gumi, Alonsónak, Hamiltonnak és másoknak, akik nem mennek ki, miért nem. Szerintem jó ötlet, de csak akkor, ha mindenki megkapja a plusz gumikat.”
Az Esteban Gutierrez személyében újoncot alkalmazó Sauber főnöknője, Monisha Kaltenborn felemásan nyilatkozott, szerinte úgy lenne jó, ha kötelező lenne ifjoncokat indítani:
“Szerintem jó elképzelés, először is, mert ezzel ösztönözni lehet a fiatalok F1-be hozását, de azt is gondolom, hogy úgy kellene megvalósítani, hogy nem csak lehetőség, hanem kötelező legyen, máskülönben nem sokan élnének vele. A mi esetünkben világos, hogy ha már van egy újoncunk, aki egyben az állandó versenyző is, akkor komolyan megérné elvenni tőle az időt?”
“Másrészt kiemelten fontos lenne ez a dolog, mert ha a fiatalok több lehetőséget kapnak, akkor felkészültebben érkezhetnek meg a Forma-1-be. De opciós lehetőségként nehéz lenne a döntés.”
A 2009-es bajnok Jenson Button szerint is csak kötelező előírásként vagy úgy lenne értelme a dolognak ha nem csak az újoncokra vonatkozna, mert amúgy a nagycsapatok nem küldenének pályára ifjoncokat.
“Nem hiszem, hogy a nagycsapatok a harmadik pilótának adnák az autót pénteken, de szerintem nem lenne rossz ötlet, ha az állandó versenyzőknek is járna a gumi. Az ifjoncok manapság nem nagyon vezethetnek F1-est. Sok pénzt kell hozniuk ahhoz, hogy lehetőséget kaphassanak, de ha plusz gumikat kapnának, a középcsapatoknak talán megérné a futtatásuk.”
“Jó néhány tesztpilóta csak üldögél egész hétvégén. Nem vezethetnek, szóval ez jó lenne számukra és az F1 jövője szempontjából is, mert fontos, hogy tapasztalatokat szerezhessenek az autóval és a versenyhétvégével kapcsolatban.”

Kommentek

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.