Öt másodpercet lassul az F1 jövőre

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.19. 07.30

Bernie Ecclestone attól tart, hogy jövőre, a V6-os turbómotorok bevezetésével öt másodpercet lassul a Forma-1.

2014-ben V6-os turbómotorok váltják a jelenlegi V8-asokat a Forma-1-ben, ennek pedig ára lesz. Túl azon, hogy sokan aggódnak a motorok hangja miatt, a teljesítményük sem lesz az igazi: Bernie Ecclestone szerint jövőre öt másodperccel lassul le az F1. A V6-osok maximális fordulatszáma 12 ezer lesz, Ecclestone szeretné, ha ezt 15 ezerre sikerülne felvinni.

Az Auto, Motor und Sport írása szerint valószínűtlen, hogy ezt sikerül átverni, mégpedig a technikai szabályzat miatt. Ez kimondja, hogy a motorok maximális légátfolyási együtthatója 100 kg/óra lehet, az autók pedig maximum 135 liter üzemanyagot tankolhatnak. Utóbbin egyszerű lenne változtatni, de a Mercedes, a Renault és a Ferrari is túlságosan előrehaladott állapotban tart már a V6-os fejlesztésével ahhoz, hogy a maximális áramlási értéken változtatni tudjon.

Jövőre néhány aerodinamikai módosítás is lesz, mindezek együttes hatása lesz az öt másodperces lassulás. Az Auto, Motor und Sport szerint az F1 nem lesz túl messze a GP2-es és Renault World Series köridőktől.

A kiscsapatok aggódnak a motorok ára miatt is: míg most 10 millió eurót fizetnek, a V6-osok jövőre 20-23 millió euróba fognak kerülni. A Mercedes erre azt mondja, hogy hosszú távon kompenzálja majd a magasabb árat, így összességében nem kerülnek majd többe a V6-osok a V8-asoknál. A Force India erre is tekintettel hosszabbította meg szerződését újabb öt évvel a Mercedesszel.

A Sauber ugyanakkor új megoldás után próbál nézni, mert nem tudja kifizetni a Ferrarinak a 20 millió euró körüli árat. Úgy tudni, hogy 2015-ben – esetleg a McLarennel együtt – Hondára vált az istálló.

Kommentek

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.