Öt másodpercet lassul az F1 jövőre

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.19. 07.30

Bernie Ecclestone attól tart, hogy jövőre, a V6-os turbómotorok bevezetésével öt másodpercet lassul a Forma-1.

2014-ben V6-os turbómotorok váltják a jelenlegi V8-asokat a Forma-1-ben, ennek pedig ára lesz. Túl azon, hogy sokan aggódnak a motorok hangja miatt, a teljesítményük sem lesz az igazi: Bernie Ecclestone szerint jövőre öt másodperccel lassul le az F1. A V6-osok maximális fordulatszáma 12 ezer lesz, Ecclestone szeretné, ha ezt 15 ezerre sikerülne felvinni.

Az Auto, Motor und Sport írása szerint valószínűtlen, hogy ezt sikerül átverni, mégpedig a technikai szabályzat miatt. Ez kimondja, hogy a motorok maximális légátfolyási együtthatója 100 kg/óra lehet, az autók pedig maximum 135 liter üzemanyagot tankolhatnak. Utóbbin egyszerű lenne változtatni, de a Mercedes, a Renault és a Ferrari is túlságosan előrehaladott állapotban tart már a V6-os fejlesztésével ahhoz, hogy a maximális áramlási értéken változtatni tudjon.

Jövőre néhány aerodinamikai módosítás is lesz, mindezek együttes hatása lesz az öt másodperces lassulás. Az Auto, Motor und Sport szerint az F1 nem lesz túl messze a GP2-es és Renault World Series köridőktől.

A kiscsapatok aggódnak a motorok ára miatt is: míg most 10 millió eurót fizetnek, a V6-osok jövőre 20-23 millió euróba fognak kerülni. A Mercedes erre azt mondja, hogy hosszú távon kompenzálja majd a magasabb árat, így összességében nem kerülnek majd többe a V6-osok a V8-asoknál. A Force India erre is tekintettel hosszabbította meg szerződését újabb öt évvel a Mercedesszel.

A Sauber ugyanakkor új megoldás után próbál nézni, mert nem tudja kifizetni a Ferrarinak a 20 millió euró körüli árat. Úgy tudni, hogy 2015-ben – esetleg a McLarennel együtt – Hondára vált az istálló.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.