2014-ben V6-os turbómotorok váltják a jelenlegi V8-asokat a Forma-1-ben, ennek pedig ára lesz. Túl azon, hogy sokan aggódnak a motorok hangja miatt, a teljesítményük sem lesz az igazi: Bernie Ecclestone szerint jövőre öt másodperccel lassul le az F1. A V6-osok maximális fordulatszáma 12 ezer lesz, Ecclestone szeretné, ha ezt 15 ezerre sikerülne felvinni.

Az Auto, Motor und Sport írása szerint valószínűtlen, hogy ezt sikerül átverni, mégpedig a technikai szabályzat miatt. Ez kimondja, hogy a motorok maximális légátfolyási együtthatója 100 kg/óra lehet, az autók pedig maximum 135 liter üzemanyagot tankolhatnak. Utóbbin egyszerű lenne változtatni, de a Mercedes, a Renault és a Ferrari is túlságosan előrehaladott állapotban tart már a V6-os fejlesztésével ahhoz, hogy a maximális áramlási értéken változtatni tudjon.

Jövőre néhány aerodinamikai módosítás is lesz, mindezek együttes hatása lesz az öt másodperces lassulás. Az Auto, Motor und Sport szerint az F1 nem lesz túl messze a GP2-es és Renault World Series köridőktől.

A kiscsapatok aggódnak a motorok ára miatt is: míg most 10 millió eurót fizetnek, a V6-osok jövőre 20-23 millió euróba fognak kerülni. A Mercedes erre azt mondja, hogy hosszú távon kompenzálja majd a magasabb árat, így összességében nem kerülnek majd többe a V6-osok a V8-asoknál. A Force India erre is tekintettel hosszabbította meg szerződését újabb öt évvel a Mercedesszel.

A Sauber ugyanakkor új megoldás után próbál nézni, mert nem tudja kifizetni a Ferrarinak a 20 millió euró körüli árat. Úgy tudni, hogy 2015-ben – esetleg a McLarennel együtt – Hondára vált az istálló.