F1: Nyolc csapat támogatja a Pirellit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.19. 13.35

Bár a Red Bull és a Mercedes szeretné elérni, hogy a Pirelli módosítson a gumijain, de az olasz gyártónál mások épp azért lobbiznak, hogy minden maradjon, ahogy van.

A Pirelli 2013-ra módosított a gumijain, hogy az abroncsok újra kihívást jelentsenek a csapatoknak. A cél teljesült, egyes autók és pilóták kimondottan nehezen kezelik a gumikat, a Red Bull és a Mercedes sokat panaszkodik, változtatást követel. A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Bahreinben reagált:
“Bizarr az egész, ugyanis a színfalak mögött valójában sokan azért lobbiznak, hogy ne változtassunk semmit. Azt hiszem, mostanra már nyolc csapat keresett meg minket, írt levelet vagy e-mailt, hogy véletlenül se változtassunk” – mondta a Sky Sportsnak.
A legfőbb kritika szerint a pilóták egyszerűen nem vezethetnek 100 százalékon. Hembery szerint a Forma-1-ben mindig volt ilyen vagy olyan korlátozó tényező.
“Mindig egy teljes csomaggal kell versenyezni. Most éppen a gumi fogja vissza egy kicsit néha, de a múltban is mindig volt valami ilyen tényező. A futam végén így is a leggyorsabb autó és a legjobb pilóta győz. Ennyi erővel azt is lehetne kérni, hogy még hozzanak ki 100 lóerőt a motorból.”
“Tőlünk azt kérték, hogy replikáljuk a 2010-es kanadai versenyt. Emlékezhetünk, hogy az akkor megszokotthoz képest az egy nagyon érdekes futam volt. Ezt kaptuk, mi pedig el is értük a kért hatást.”
Hembery kitért arra, hogy a bahreini gumikínálat megváltoztatása, a lágy keverék közepesre való cserélése nem a sanghaji tapasztalatokra született válasz, már korábban döntöttek:
“A malajziai verseny utáni este úgy értékeltük, hogy a futam szépen, gondok nélkül ment, így ide is azt a kombinációt hozzuk, hiszen a pálya felülete és a hőmérséklet is nagyon hasonló.”
Ami a gumik esetleges megváltoztatását illeti, a Pirelli-főnök szerint nagyon alaposan meg kell gondolni a lépést.
“Vasárnap este kielemezzük majd a helyzetet, aztán hétfőn vagy kedden döntünk, hogy mi történjen a Spanyol Nagydíj előtt. Nagyon óvatosnak kell lenni az idény közbeni változtatásokkal, mert mondjuk változtatunk, aztán hirtelen egy-két csapat nagyot ugrik előre, akkor az lesz, hogy egyesek favorizálunk.” 
“Szóval így is, úgy is vesztes helyzetben vagyunk. Óvatosnak kell lenni, mert ha ilyesmi történik, az befolyásolja a bajnokságot. Ha változtatunk, azt mindenképp a lehető legkorábban kell megtenni. Nyolc-kilenc futam után már nem szabad változtatni, mert azzal csak egy-két csapatnak kedveznénk.”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.