A Pirelli 2013-ra módosított a gumijain, hogy az abroncsok újra kihívást jelentsenek a csapatoknak. A cél teljesült, egyes autók és pilóták kimondottan nehezen kezelik a gumikat, a Red Bull és a Mercedes sokat panaszkodik, változtatást követel. A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Bahreinben reagált:
“Bizarr az egész, ugyanis a színfalak mögött valójában sokan azért lobbiznak, hogy ne változtassunk semmit. Azt hiszem, mostanra már nyolc csapat keresett meg minket, írt levelet vagy e-mailt, hogy véletlenül se változtassunk” – mondta a Sky Sportsnak.
A legfőbb kritika szerint a pilóták egyszerűen nem vezethetnek 100 százalékon. Hembery szerint a Forma-1-ben mindig volt ilyen vagy olyan korlátozó tényező.
“Mindig egy teljes csomaggal kell versenyezni. Most éppen a gumi fogja vissza egy kicsit néha, de a múltban is mindig volt valami ilyen tényező. A futam végén így is a leggyorsabb autó és a legjobb pilóta győz. Ennyi erővel azt is lehetne kérni, hogy még hozzanak ki 100 lóerőt a motorból.”
“Tőlünk azt kérték, hogy replikáljuk a 2010-es kanadai versenyt. Emlékezhetünk, hogy az akkor megszokotthoz képest az egy nagyon érdekes futam volt. Ezt kaptuk, mi pedig el is értük a kért hatást.”
Hembery kitért arra, hogy a bahreini gumikínálat megváltoztatása, a lágy keverék közepesre való cserélése nem a sanghaji tapasztalatokra született válasz, már korábban döntöttek:
“A malajziai verseny utáni este úgy értékeltük, hogy a futam szépen, gondok nélkül ment, így ide is azt a kombinációt hozzuk, hiszen a pálya felülete és a hőmérséklet is nagyon hasonló.”
Ami a gumik esetleges megváltoztatását illeti, a Pirelli-főnök szerint nagyon alaposan meg kell gondolni a lépést.
“Vasárnap este kielemezzük majd a helyzetet, aztán hétfőn vagy kedden döntünk, hogy mi történjen a Spanyol Nagydíj előtt. Nagyon óvatosnak kell lenni az idény közbeni változtatásokkal, mert mondjuk változtatunk, aztán hirtelen egy-két csapat nagyot ugrik előre, akkor az lesz, hogy egyesek favorizálunk.” 
“Szóval így is, úgy is vesztes helyzetben vagyunk. Óvatosnak kell lenni, mert ha ilyesmi történik, az befolyásolja a bajnokságot. Ha változtatunk, azt mindenképp a lehető legkorábban kell megtenni. Nyolc-kilenc futam után már nem szabad változtatni, mert azzal csak egy-két csapatnak kedveznénk.”