F1: Nyolc csapat támogatja a Pirellit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.19. 13.35

Bár a Red Bull és a Mercedes szeretné elérni, hogy a Pirelli módosítson a gumijain, de az olasz gyártónál mások épp azért lobbiznak, hogy minden maradjon, ahogy van.

A Pirelli 2013-ra módosított a gumijain, hogy az abroncsok újra kihívást jelentsenek a csapatoknak. A cél teljesült, egyes autók és pilóták kimondottan nehezen kezelik a gumikat, a Red Bull és a Mercedes sokat panaszkodik, változtatást követel. A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Bahreinben reagált:
“Bizarr az egész, ugyanis a színfalak mögött valójában sokan azért lobbiznak, hogy ne változtassunk semmit. Azt hiszem, mostanra már nyolc csapat keresett meg minket, írt levelet vagy e-mailt, hogy véletlenül se változtassunk” – mondta a Sky Sportsnak.
A legfőbb kritika szerint a pilóták egyszerűen nem vezethetnek 100 százalékon. Hembery szerint a Forma-1-ben mindig volt ilyen vagy olyan korlátozó tényező.
“Mindig egy teljes csomaggal kell versenyezni. Most éppen a gumi fogja vissza egy kicsit néha, de a múltban is mindig volt valami ilyen tényező. A futam végén így is a leggyorsabb autó és a legjobb pilóta győz. Ennyi erővel azt is lehetne kérni, hogy még hozzanak ki 100 lóerőt a motorból.”
“Tőlünk azt kérték, hogy replikáljuk a 2010-es kanadai versenyt. Emlékezhetünk, hogy az akkor megszokotthoz képest az egy nagyon érdekes futam volt. Ezt kaptuk, mi pedig el is értük a kért hatást.”
Hembery kitért arra, hogy a bahreini gumikínálat megváltoztatása, a lágy keverék közepesre való cserélése nem a sanghaji tapasztalatokra született válasz, már korábban döntöttek:
“A malajziai verseny utáni este úgy értékeltük, hogy a futam szépen, gondok nélkül ment, így ide is azt a kombinációt hozzuk, hiszen a pálya felülete és a hőmérséklet is nagyon hasonló.”
Ami a gumik esetleges megváltoztatását illeti, a Pirelli-főnök szerint nagyon alaposan meg kell gondolni a lépést.
“Vasárnap este kielemezzük majd a helyzetet, aztán hétfőn vagy kedden döntünk, hogy mi történjen a Spanyol Nagydíj előtt. Nagyon óvatosnak kell lenni az idény közbeni változtatásokkal, mert mondjuk változtatunk, aztán hirtelen egy-két csapat nagyot ugrik előre, akkor az lesz, hogy egyesek favorizálunk.” 
“Szóval így is, úgy is vesztes helyzetben vagyunk. Óvatosnak kell lenni, mert ha ilyesmi történik, az befolyásolja a bajnokságot. Ha változtatunk, azt mindenképp a lehető legkorábban kell megtenni. Nyolc-kilenc futam után már nem szabad változtatni, mert azzal csak egy-két csapatnak kedveznénk.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.