F1: Nyolc csapat támogatja a Pirellit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.19. 13.35

Bár a Red Bull és a Mercedes szeretné elérni, hogy a Pirelli módosítson a gumijain, de az olasz gyártónál mások épp azért lobbiznak, hogy minden maradjon, ahogy van.

A Pirelli 2013-ra módosított a gumijain, hogy az abroncsok újra kihívást jelentsenek a csapatoknak. A cél teljesült, egyes autók és pilóták kimondottan nehezen kezelik a gumikat, a Red Bull és a Mercedes sokat panaszkodik, változtatást követel. A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Bahreinben reagált:
“Bizarr az egész, ugyanis a színfalak mögött valójában sokan azért lobbiznak, hogy ne változtassunk semmit. Azt hiszem, mostanra már nyolc csapat keresett meg minket, írt levelet vagy e-mailt, hogy véletlenül se változtassunk” – mondta a Sky Sportsnak.
A legfőbb kritika szerint a pilóták egyszerűen nem vezethetnek 100 százalékon. Hembery szerint a Forma-1-ben mindig volt ilyen vagy olyan korlátozó tényező.
“Mindig egy teljes csomaggal kell versenyezni. Most éppen a gumi fogja vissza egy kicsit néha, de a múltban is mindig volt valami ilyen tényező. A futam végén így is a leggyorsabb autó és a legjobb pilóta győz. Ennyi erővel azt is lehetne kérni, hogy még hozzanak ki 100 lóerőt a motorból.”
“Tőlünk azt kérték, hogy replikáljuk a 2010-es kanadai versenyt. Emlékezhetünk, hogy az akkor megszokotthoz képest az egy nagyon érdekes futam volt. Ezt kaptuk, mi pedig el is értük a kért hatást.”
Hembery kitért arra, hogy a bahreini gumikínálat megváltoztatása, a lágy keverék közepesre való cserélése nem a sanghaji tapasztalatokra született válasz, már korábban döntöttek:
“A malajziai verseny utáni este úgy értékeltük, hogy a futam szépen, gondok nélkül ment, így ide is azt a kombinációt hozzuk, hiszen a pálya felülete és a hőmérséklet is nagyon hasonló.”
Ami a gumik esetleges megváltoztatását illeti, a Pirelli-főnök szerint nagyon alaposan meg kell gondolni a lépést.
“Vasárnap este kielemezzük majd a helyzetet, aztán hétfőn vagy kedden döntünk, hogy mi történjen a Spanyol Nagydíj előtt. Nagyon óvatosnak kell lenni az idény közbeni változtatásokkal, mert mondjuk változtatunk, aztán hirtelen egy-két csapat nagyot ugrik előre, akkor az lesz, hogy egyesek favorizálunk.” 
“Szóval így is, úgy is vesztes helyzetben vagyunk. Óvatosnak kell lenni, mert ha ilyesmi történik, az befolyásolja a bajnokságot. Ha változtatunk, azt mindenképp a lehető legkorábban kell megtenni. Nyolc-kilenc futam után már nem szabad változtatni, mert azzal csak egy-két csapatnak kedveznénk.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.