Míg 2012-ben az első három futam után 31 ponttal állt a Sauber, a Maláj Nagydíjon kis híján győzött is Sergio Perez, addig a svájci F1-es alakulat mérlege idén mindössze 5 pont. 
Az autó messze nem olyan versenyképes, vagy legalábbis nem olyan kiszámíthatóan az, mint az előző szezonban, de állítólag már rátaláltak a jó irányra. A csapatfőnök, Monisha Kaltenborn szerint voltak biztató jelek Kínában, de a sanghaji verseny kérdőjeleket is hagyott.
“A Malajziában látottak alapján bizonyos tervekkel érkeztünk Kínába. Nem voltunk elégedettek, többet akartunk. Úgy látjuk, hogy a sanghaji megoldásokkal a jó irányba indultunk. Csodát nem lehet várni, de a jó irányba léptünk” – mondta az Autosportnak.
“Nicónak egész jó versenye volt, mindkét keveréken versenyképesen ment. Arra viszont még rá kell jönnünk, hogy az utolsó etapján miért esett vissza. Lehet, hogy a hőmérséklet okozta. Meg kell ezt vizsgálnunk, mert semmi egyértelmű jelet nem láttunk az autón” – tette hozzá.
A hétvégi, bahreini verseny előtt így beszéltek a csapat pilótái:
“Várom Bahreint. 2010-ben ott volt az első Forma-1-es versenyem. Tetszik a pálya, a paddockban pedig mindig az Ezeregyéjszaka hangulata uralkodik. A meleg mellett a fékek játszanak majd fontos szerepet. Van pár hosszú egyenes, ahol 300 feletti tempóval megyünk és amelyek végén nagyon keményen kell fékezni a kanyarokra. Szokás szerint a leszorítóerő és a végsebesség megfelelő egyensúlya lesz a kulcs” – mondta Hülkenberg.
Az eddig nem remeklő újonc, Esteban Gutierrezre nehéz hétvége vár Szahírban:


“A Kínai Nagydíj befejezése kiábrándító volt. A hibám miatt nem csak a futamomnak lett vége, de még öthelyes rajtbüntetést is kaptam” – utalt arra, hogy még a sanghaji verseny elején hátulról belerohant Adrian Sutil Force Indiájába. 
“Így nyilván nem lesz könnyű a bahreini futam sem, de a motivációm nem változik. Nagyon igyekszem majd mindent kihozni az adott helyzetből. És Kínában volt azért pozitívum is, a mérnökök munkája javulást hozott.”