F1: Räikkönen nem érti a gumipanaszokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 11.30

Kimi Räikkönen reméli, hogy a hétvégén javíthat a statisztikáin és Bahreinben is képes lesz majd győzni. A finnek tetszik a sivatag, a gumikat ért kritikákkal viszont nem ért egyet.

Kimi Räikkönen tavaly a Bahreini Nagydíjon szerezte első lotusos dobogóját, hajszál híján nyert is  a szahíri versenyen. Idén megnyerte a szezonnyitót, majd a múlt  hétvégén második lett Sanghajban. A mostani versenyhétvége előtt így tekintett vissza 2012-re.
“Tavaly jó versenyünk volt a csapattal. Akkor szereztem az első enstone-i dobogómat, végig jól küzdöttünk. Az időmérőn kockáztattunk, nem jött be, így kimaradtam a top10-ből, de a futamon elég jól sikerült kezelni a gumikat, a győzelemért küzdhettem, ami jó.”
“De a másik oldalról kellett volna megpróbálnom Vettel megelőzését. Egy dobásom volt, és a rossz oldalt választottam. Utána már nem tudtam újra támadni, de a 2. is hely is jó eredmény volt azért – de mindig jobb az első helyen végezni!” 
A csapat futamelőzetesében a bahreini versenyhelyszínről így beszélt Räikkönen:
“A szahíri pályán eddig nem nyertem, de talán idén majd változtathatok ezen. A pálya tetszik, voltak már jó versenyem, de győzni még nem sikerült. Más, mint a többi pálya, érdekes ott kint lenni a homokban. Akármerre néz az ember, mindenütt a homokot látja, sőt még a paddockban is ott van. Az autót nem könnyű beállítani, mert a pálya felülete folyamatosan változik a hétvége során, néha pedig a szél is megzavarja a balanszot. Nehéz elkapni a tökéletes beállítást, viszont az esőtől nem nagyon kell tartani!”
A kilátásokat illetően óvatosan fogalmazott a 2007-es bajnok:
“Malajzián kívül két jó versenyünk volt eddig, de eddig összesen csak három futam volt, szóval korai lenne még bármit mondani. Attól, hogy tavaly jó eredményünk volt itt, nem biztos, hogy idén jól sikerül Bahrein. Igyekszünk minden versenyen mindent megtenni, hogy hozzuk a pontokat és versenyben legyünk. Ha jól alakulnak a dolgaink, akkor megint jó eredményünk lehet, de teljesen felesleges lenne előre ígérgetni. Ez autóverseny, bármi megtörténhet, és meg is történik.” 
A futamelőzetesben Räikkönen az egyre hangosabb gumipanaszokra is kitért. Ő nem lát problémát a Pirellikkel.
“Szerintem lehet ezekkel a gumikkal rendesen hajtani, persze nem tökéletes. Nem lehet mindig 100 százalékon menni. Szerintem az időmérőn nagyon jók, jó a tapadás, a futamon meg a pilóta dolga, hogy egy kicsit jobban figyeljen a gumikra. Nincs nagy különbség tavalyhoz képest – legalábbis nálunk -, szóval nem értem, miért siránkoznak a többiek.”

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.