F1: Räikkönen nem érti a gumipanaszokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 11.30

Kimi Räikkönen reméli, hogy a hétvégén javíthat a statisztikáin és Bahreinben is képes lesz majd győzni. A finnek tetszik a sivatag, a gumikat ért kritikákkal viszont nem ért egyet.

Kimi Räikkönen tavaly a Bahreini Nagydíjon szerezte első lotusos dobogóját, hajszál híján nyert is  a szahíri versenyen. Idén megnyerte a szezonnyitót, majd a múlt  hétvégén második lett Sanghajban. A mostani versenyhétvége előtt így tekintett vissza 2012-re.
“Tavaly jó versenyünk volt a csapattal. Akkor szereztem az első enstone-i dobogómat, végig jól küzdöttünk. Az időmérőn kockáztattunk, nem jött be, így kimaradtam a top10-ből, de a futamon elég jól sikerült kezelni a gumikat, a győzelemért küzdhettem, ami jó.”
“De a másik oldalról kellett volna megpróbálnom Vettel megelőzését. Egy dobásom volt, és a rossz oldalt választottam. Utána már nem tudtam újra támadni, de a 2. is hely is jó eredmény volt azért – de mindig jobb az első helyen végezni!” 
A csapat futamelőzetesében a bahreini versenyhelyszínről így beszélt Räikkönen:
“A szahíri pályán eddig nem nyertem, de talán idén majd változtathatok ezen. A pálya tetszik, voltak már jó versenyem, de győzni még nem sikerült. Más, mint a többi pálya, érdekes ott kint lenni a homokban. Akármerre néz az ember, mindenütt a homokot látja, sőt még a paddockban is ott van. Az autót nem könnyű beállítani, mert a pálya felülete folyamatosan változik a hétvége során, néha pedig a szél is megzavarja a balanszot. Nehéz elkapni a tökéletes beállítást, viszont az esőtől nem nagyon kell tartani!”
A kilátásokat illetően óvatosan fogalmazott a 2007-es bajnok:
“Malajzián kívül két jó versenyünk volt eddig, de eddig összesen csak három futam volt, szóval korai lenne még bármit mondani. Attól, hogy tavaly jó eredményünk volt itt, nem biztos, hogy idén jól sikerül Bahrein. Igyekszünk minden versenyen mindent megtenni, hogy hozzuk a pontokat és versenyben legyünk. Ha jól alakulnak a dolgaink, akkor megint jó eredményünk lehet, de teljesen felesleges lenne előre ígérgetni. Ez autóverseny, bármi megtörténhet, és meg is történik.” 
A futamelőzetesben Räikkönen az egyre hangosabb gumipanaszokra is kitért. Ő nem lát problémát a Pirellikkel.
“Szerintem lehet ezekkel a gumikkal rendesen hajtani, persze nem tökéletes. Nem lehet mindig 100 százalékon menni. Szerintem az időmérőn nagyon jók, jó a tapadás, a futamon meg a pilóta dolga, hogy egy kicsit jobban figyeljen a gumikra. Nincs nagy különbség tavalyhoz képest – legalábbis nálunk -, szóval nem értem, miért siránkoznak a többiek.”

Kommentek

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban az MAN Truck & Bus haszonjárműgyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.