Kimi Räikkönen tavaly a Bahreini Nagydíjon szerezte első lotusos dobogóját, hajszál híján nyert is  a szahíri versenyen. Idén megnyerte a szezonnyitót, majd a múlt  hétvégén második lett Sanghajban. A mostani versenyhétvége előtt így tekintett vissza 2012-re.
“Tavaly jó versenyünk volt a csapattal. Akkor szereztem az első enstone-i dobogómat, végig jól küzdöttünk. Az időmérőn kockáztattunk, nem jött be, így kimaradtam a top10-ből, de a futamon elég jól sikerült kezelni a gumikat, a győzelemért küzdhettem, ami jó.”
“De a másik oldalról kellett volna megpróbálnom Vettel megelőzését. Egy dobásom volt, és a rossz oldalt választottam. Utána már nem tudtam újra támadni, de a 2. is hely is jó eredmény volt azért – de mindig jobb az első helyen végezni!” 
A csapat futamelőzetesében a bahreini versenyhelyszínről így beszélt Räikkönen:
“A szahíri pályán eddig nem nyertem, de talán idén majd változtathatok ezen. A pálya tetszik, voltak már jó versenyem, de győzni még nem sikerült. Más, mint a többi pálya, érdekes ott kint lenni a homokban. Akármerre néz az ember, mindenütt a homokot látja, sőt még a paddockban is ott van. Az autót nem könnyű beállítani, mert a pálya felülete folyamatosan változik a hétvége során, néha pedig a szél is megzavarja a balanszot. Nehéz elkapni a tökéletes beállítást, viszont az esőtől nem nagyon kell tartani!”
A kilátásokat illetően óvatosan fogalmazott a 2007-es bajnok:
“Malajzián kívül két jó versenyünk volt eddig, de eddig összesen csak három futam volt, szóval korai lenne még bármit mondani. Attól, hogy tavaly jó eredményünk volt itt, nem biztos, hogy idén jól sikerül Bahrein. Igyekszünk minden versenyen mindent megtenni, hogy hozzuk a pontokat és versenyben legyünk. Ha jól alakulnak a dolgaink, akkor megint jó eredményünk lehet, de teljesen felesleges lenne előre ígérgetni. Ez autóverseny, bármi megtörténhet, és meg is történik.” 
A futamelőzetesben Räikkönen az egyre hangosabb gumipanaszokra is kitért. Ő nem lát problémát a Pirellikkel.
“Szerintem lehet ezekkel a gumikkal rendesen hajtani, persze nem tökéletes. Nem lehet mindig 100 százalékon menni. Szerintem az időmérőn nagyon jók, jó a tapadás, a futamon meg a pilóta dolga, hogy egy kicsit jobban figyeljen a gumikra. Nincs nagy különbség tavalyhoz képest – legalábbis nálunk -, szóval nem értem, miért siránkoznak a többiek.”