F1: Räikkönen nem érti a gumipanaszokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 11.30

Kimi Räikkönen reméli, hogy a hétvégén javíthat a statisztikáin és Bahreinben is képes lesz majd győzni. A finnek tetszik a sivatag, a gumikat ért kritikákkal viszont nem ért egyet.

Kimi Räikkönen tavaly a Bahreini Nagydíjon szerezte első lotusos dobogóját, hajszál híján nyert is  a szahíri versenyen. Idén megnyerte a szezonnyitót, majd a múlt  hétvégén második lett Sanghajban. A mostani versenyhétvége előtt így tekintett vissza 2012-re.
“Tavaly jó versenyünk volt a csapattal. Akkor szereztem az első enstone-i dobogómat, végig jól küzdöttünk. Az időmérőn kockáztattunk, nem jött be, így kimaradtam a top10-ből, de a futamon elég jól sikerült kezelni a gumikat, a győzelemért küzdhettem, ami jó.”
“De a másik oldalról kellett volna megpróbálnom Vettel megelőzését. Egy dobásom volt, és a rossz oldalt választottam. Utána már nem tudtam újra támadni, de a 2. is hely is jó eredmény volt azért – de mindig jobb az első helyen végezni!” 
A csapat futamelőzetesében a bahreini versenyhelyszínről így beszélt Räikkönen:
“A szahíri pályán eddig nem nyertem, de talán idén majd változtathatok ezen. A pálya tetszik, voltak már jó versenyem, de győzni még nem sikerült. Más, mint a többi pálya, érdekes ott kint lenni a homokban. Akármerre néz az ember, mindenütt a homokot látja, sőt még a paddockban is ott van. Az autót nem könnyű beállítani, mert a pálya felülete folyamatosan változik a hétvége során, néha pedig a szél is megzavarja a balanszot. Nehéz elkapni a tökéletes beállítást, viszont az esőtől nem nagyon kell tartani!”
A kilátásokat illetően óvatosan fogalmazott a 2007-es bajnok:
“Malajzián kívül két jó versenyünk volt eddig, de eddig összesen csak három futam volt, szóval korai lenne még bármit mondani. Attól, hogy tavaly jó eredményünk volt itt, nem biztos, hogy idén jól sikerül Bahrein. Igyekszünk minden versenyen mindent megtenni, hogy hozzuk a pontokat és versenyben legyünk. Ha jól alakulnak a dolgaink, akkor megint jó eredményünk lehet, de teljesen felesleges lenne előre ígérgetni. Ez autóverseny, bármi megtörténhet, és meg is történik.” 
A futamelőzetesben Räikkönen az egyre hangosabb gumipanaszokra is kitért. Ő nem lát problémát a Pirellikkel.
“Szerintem lehet ezekkel a gumikkal rendesen hajtani, persze nem tökéletes. Nem lehet mindig 100 százalékon menni. Szerintem az időmérőn nagyon jók, jó a tapadás, a futamon meg a pilóta dolga, hogy egy kicsit jobban figyeljen a gumikra. Nincs nagy különbség tavalyhoz képest – legalábbis nálunk -, szóval nem értem, miért siránkoznak a többiek.”

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.