Bahrein – le kéne fújni a futamot?

A kertek alatt közlekedik majd a Force India

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.17. 08.30

Közeledik a verseny, nő a feszültség Bahreinben. A rendőrök nem teketóriáznak, a brit politikusok pedig arra kérik az F1-eseket, hogy nem tartsák meg a nagydíjat. A Force India a maga módján készül.

A nyugtalanság nem csökken Bahreinben, tegnap a rendőrség egy középiskolában oszlatott, miután a diákok egy hétfőn letartóztatott társuk, Hasszan Humidan miatt demonstráltak. A rendőrök nem aprózták el, rajtaütöttek a tizenéveseken, könnygázzal, sokkológránátokkal oszlatták a diákokat.
A jelentős részben britekből álló Forma-1-es közösséget (a csapatokat, szponzorokat és Bernie Ecclestone-t) brit politikusok is a futam lefújására szólították kedden. Az “összpárti parlamenti munkacsoport a bahreini demokráciáért” elnöke, Andy Slaughter ezt mondta a BBC-nek: 
“Szoros összefüggés van a futam és az elnyomás között, a versenyt ugyanis arra igyekszik felhasználni a rezsim, hogy a normalitás látszatát keltse. De a futam csak egy propagandamutatvány. A helyzet fonákja, hogy az amúgy is folyamatos elnyomás épp ilyenkor erősödik fel, hogy úgy látsszon, minden a legnagyobb rendben.”  
Az F1-esek persze készülnek a hétvégére, a Dubajban eltöltött egy-két nap után már elkezdenek Bahreinbe szállingózni, megindul a munka a pályán.
Tavaly a Force India néhány csapattagja ijesztő incidenst élt át Bahreinben, amikor az autójuk mellett Molotov-koktél landolt a pálya és a város közötti úton. Bár idén – legalábbis eddig – egy fokkal azért nyugodtabb a helyzet a közel-keleti királyságban, a silverstone-iak nem bíznak semmit a véletlenre, árulta el a de facto csapatfőnök, Bob Fernley.
A Press Association Sport kérdésére, hogy félnek-e a hétvégétől, így felelt:
“Nem. Tavaly elég kellemetlen volt, sajnálatos volt az incidens. Idén nem lesz semmi gond” – mondta, hozzátéve, hogy ezúttal a pálya közelében lévő szállodában laknak majd, nem kell hosszan autózniuk. 
“Ez volt az első dolgunk. Amint vége lett a tavalyi versenynek, azonnal bebiztosítottuk magunkat idénre. Idén is lesznek incidensek Bahreinben, ostobaság lenne azt hinni, hogy teljes lesz a nyugalom. Ami engem illet, ha lehetőség van rá, el akarom kerülni a tavalyi dolgok megismétlődését.”
A Force India tavaly a pénteki második szabadedzésen nem vett részt, a csapat inkább még délután, az esti sötétedés előtt visszament a hoteljébe. Bár a további edzéseken és a futamon részt vettek,  a hétvégén aztán nem nagyon szerepeltek a képernyőn, állítólag Bernie Ecclestone tartott be ezzel az elvonulás miatt.
Fernley nem bánja a tavalyi döntést: “Számomra a dolgozóink jólléte az elsődleges. Ez kell hogy legyen az első és az utolsó gondolatunk, a többi csak ezután következik. Ez sosem lesz másképp. Régen rossz lenne, ha a sport vagy a politika megelőzné az embereink érdekeit.” 

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.