F1: Ennél többet nem tehet a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 12.35

A Forma-1 gumiszállítója a hétvégi Bahreini Nagydíjra a két legkeményebb keverékét viszi, ha ezekkel is probléma lesz, akkor tényleg baj van az F1-ben.

Közvetlenül a Kínai Nagydíj után jön a Bahreini Nagydíj, az F1-eseket forró levegő és aszfalt, por, komoly féktávok, de viszonylag kíméletes felület fogadja majd Szahírban. A Pirelli ennek megfelelően készül, és az eredeti tervvel ellentétben a kínálat két legtartósabb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) viszi a sivatagi helyszínre. (Igaz, a 2013-as módosítás miatt ezek a tavalyi közepesnek és lágynak felelnek meg.)
A kopással sok gond volt az idei első három versenyen, a lágyabb keverékekkel egyelőre nem nagyon bírnak a csapatok, azonban az olasz gyártó most sem biztat sok jóval. Viszonylag magas gumikopást, a futamra három kiállást jósolnak.
“Bahrein a versenyzés tekintetében gyakorlatilag ismeretlen pálya volt számunkra tavalyig (a 2011-es futam elmaradt – a szerk.), bár teszten már jártunk ott. A gumik tekintetében az egyik legmegterhelőbb helyszín a magas környezeti és aszfalthőmérséklet miatt” – mondja milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Három kerékcserére számítunk, bár csak pénteken lesz világosabb a kép, akkor látjuk majd az adatokat és jósolhatunk pontosabban. Bahreinben az egyik fő kihívás a pálya felületének folyamatos javulása, amit nagyon nehéz előre megbecsülni, attól függ mennyi homokot visz a pályára a szél. A tavaly látottak alapján bőven lesz stratégiai játéktér, ami még azoknak is esélyt biztosíthat a versenyen való előrekapaszkodásra, akik nem szerepeltek jól a kvalifikáción.” 
A Pirelli előzetes becslései alapján a kemény keverék 15-17, a közepes 13-15 kört bírhat majd.
Bár Bernie Ecclestone Sanghajban már arról beszélt, hogy Bahreinre is plusz gumikat kaphatnak a csapatok az edzésekre, a Pirelli előzetese erre nem tért ki, a cég egyik szóvivője pedig megerősítette kedden, hogy erre legkorábban a barcelonai Spanyol Nagydíjon kerülhet sor.
“Az első edzésre adandó plusz gumik egyelőre csak tervezet szintjén vannak. A Pirelli elvben jónak tartja az ötletet, de tudomásunk szerint a megvalósításhoz az FIA és az összes csapat jóváhagyása is kell. Ha Bahreinben sikerül döntést hozni, akkor Barcelonába már vihetünk plusz szetteket.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.