F1: Ennél többet nem tehet a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 12.35

A Forma-1 gumiszállítója a hétvégi Bahreini Nagydíjra a két legkeményebb keverékét viszi, ha ezekkel is probléma lesz, akkor tényleg baj van az F1-ben.

Közvetlenül a Kínai Nagydíj után jön a Bahreini Nagydíj, az F1-eseket forró levegő és aszfalt, por, komoly féktávok, de viszonylag kíméletes felület fogadja majd Szahírban. A Pirelli ennek megfelelően készül, és az eredeti tervvel ellentétben a kínálat két legtartósabb keverékét, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) viszi a sivatagi helyszínre. (Igaz, a 2013-as módosítás miatt ezek a tavalyi közepesnek és lágynak felelnek meg.)
A kopással sok gond volt az idei első három versenyen, a lágyabb keverékekkel egyelőre nem nagyon bírnak a csapatok, azonban az olasz gyártó most sem biztat sok jóval. Viszonylag magas gumikopást, a futamra három kiállást jósolnak.
“Bahrein a versenyzés tekintetében gyakorlatilag ismeretlen pálya volt számunkra tavalyig (a 2011-es futam elmaradt – a szerk.), bár teszten már jártunk ott. A gumik tekintetében az egyik legmegterhelőbb helyszín a magas környezeti és aszfalthőmérséklet miatt” – mondja milánói cég motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Három kerékcserére számítunk, bár csak pénteken lesz világosabb a kép, akkor látjuk majd az adatokat és jósolhatunk pontosabban. Bahreinben az egyik fő kihívás a pálya felületének folyamatos javulása, amit nagyon nehéz előre megbecsülni, attól függ mennyi homokot visz a pályára a szél. A tavaly látottak alapján bőven lesz stratégiai játéktér, ami még azoknak is esélyt biztosíthat a versenyen való előrekapaszkodásra, akik nem szerepeltek jól a kvalifikáción.” 
A Pirelli előzetes becslései alapján a kemény keverék 15-17, a közepes 13-15 kört bírhat majd.
Bár Bernie Ecclestone Sanghajban már arról beszélt, hogy Bahreinre is plusz gumikat kaphatnak a csapatok az edzésekre, a Pirelli előzetese erre nem tért ki, a cég egyik szóvivője pedig megerősítette kedden, hogy erre legkorábban a barcelonai Spanyol Nagydíjon kerülhet sor.
“Az első edzésre adandó plusz gumik egyelőre csak tervezet szintjén vannak. A Pirelli elvben jónak tartja az ötletet, de tudomásunk szerint a megvalósításhoz az FIA és az összes csapat jóváhagyása is kell. Ha Bahreinben sikerül döntést hozni, akkor Barcelonába már vihetünk plusz szetteket.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.