F1: Az utolsó Brazil Nagydíj Interlagosban?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 14.40

Bernie Ecclestone azt mondja, hogy felújítások híján kénytelen lesz elvinni a Brazil Nagydíjat Interlagosból, az elöregedett pálya rontja a tárgyalási pozícióját.

Bár az interlagosi pályának 2015-ig van Forma-1-es szerződése, az F1 ura azzal fenyegetőzik, hogy 2013 után elviszi a futamot Sao Paulóból, ugyanis a helyszín annyira elöregedett, hogy már az ő alkupozícióját is rontja.
Csak az alapos felújítás segíthet, a paddockot, a bokszokat, a bokszutcát, és a nézőket kiszolgáló infrastruktúrát is modernizálni kell, de sürgősen.
“A pálya vonala a világ legjobbjai közé tartozik, de a csapatokat és a nézőket kiszolgáló létesítmények a versenynaptár legpocsékabbjai. Nem kell olyannak lennie, mint Sanghajnak, de azért használhatónak kell lenniük. A többi pályát sem tudjuk rávenni a fejlesztésekre, amíg Interlagos ilyen.”
Ecclestone kiemelte, hogy a Sao Pauló-i pályán a csapatok a garázsaikban kénytelenek a megtartani a megbeszéléseiket: “Ilyet még az utcai pályákon sem látunk, se Monacóban, se Melbourne-ben, se Montrealban!”
Az F1 ura hangsúlyozta, hogy most nem blöfföl:
“Az idei évre nem várok változásokat, de ha rázzák gatyába a pályát, 2014-ben már nem megyünk Sao Paulóba. Tudnunk kell, hogy mi lesz, hogy oda megyünk vissza vagy egy másik brazil városba. Unom már az ígéreteket. Úgy hallottam, a város nem kapott meg egy focitornát, mert nincs kész a stadion. Így lesz a Forma-1-gyel is. Vége Sao Paulónak és talán a Brazil Nagydíjnak is, mert egyszerűen nincs pálya.”
Az utóbbi azért nem teljesen igaz, Ecclestone már tavaly Santa Catarinában járt, hogy egy új pálya projektjéről tárgyaljon.
“Bevallom, igazán lenyűgözött az ottaniak tenni akarása. Ha zöld utat adnánk a dolognak, szerintem azonnal munkához látnának!” 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.