F1: Plusz gumikat kapnak a csapatok

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 15.30

Bernie Ecclestone megelégelte, hogy mindenki sír a gumik miatt, a Spanyol Nagydíjtól plusz abroncsokat kapnak a csapatok a pénteki szabadedzésekre. A részleteket még ki kell dolgozni.

A hétvégi Kínai Nagydíj főszereplői ismét a gumik voltak, a csapatok óriásit taktikáztak, hogy a maximumot hozzák ki a gyorsan kopó abroncsokból. A csapatok és a rajongók is unják kicsit, hogy az idén szinte minden a Pirelliről szól, Bernie Ecclestone-nak meg a panaszkodásból lett elege. A kisember a sanghaji rajtrácson jelentette be, hogy a Spanyol Nagydíjtól plusz gumikat kapnak a csapatok a pénteki szabadedzésekre.

Jelenleg 11 szett gumival kell végigcsinálni egy hétvégét, egy garnitúra keményebbet ráadásul le kell adni az első szabadedzés után. A csapatok főleg ezt használják az első tréningen, emiatt hosszú üresjáratok is vannak, mert a többivel meg igyekeznek spórolni. A pontos részleteket még nem dolgozták ki, de az egyik lehetőség, hogy péntekenként biztosítanak egy plusz szett gumit a harmadik számú pilótáknak.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint a javaslatot a csapatfőnökökkel egyeztetve dolgozták ki, akiktől egyenként megkérdezték, hogy mire lenne szükségük a pénteki aktivitás felpörgetéséhez. Van esély azonban arra is, hogy csak az első szabadedzésre kapnak külön gumikat az istállók.

Noha Ecclestone bejelentése alapján már eldöntött tény, hogy jönnek a plusz gumik, ezt a csapatoknak és Charlie Whiting vezetésével még az FIA-nek is jóvá kell hagynia. Ezen a héten, Bahreinben tartanak megbeszélést az érintettek. “Barcelonától már mehet az új rendszer” – mondta Hembery. “De a részleteket még pontosan ki kell dolgozni.”

Hembery Sanghajban ismét megvédte a gumikat, mondván, azok csak teszik a dolgukat, és pontosan abban a formában, ami az eredeti cél volt. Az igazgató szerint külön jó, hogy a gumihelyzet különféle stratégiai megoldásokat hozott, ami érdekessé tette a kínai versenyt. “Eddig három versenyen három versenyen győztes volt” – mutatott rá a szezon kiszámíthatatlanságára Hembery, jelezve, hogy pont ilyesmit kértek tőlük.

“A szezon elejéről készített összefoglalónkat vasárnap zárjuk le, ahogy azt minden évben tesszük. Ha bármin is változtatunk, az csak apróság lesz.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.