F1: Mégsem épül át a Hungaroring?

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 12.05

Az elnök-vezérigazgató, Gyulay Zsolt szerint nem valószínű, hogy át kell építeni a Hungaroring nyomvonalát annak érdekében, hogy a mogyoródi pálya 2016 után is Forma-1-es futamoknak adhasson otthont.

A 2012-es évet 9,6 millió forint nyereséggel záró Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a Digi Sport tévécsatorna hétfői Reggeli Start című műsorában arról beszélt, hogy ehelyett inkább a célegyenes meghosszabbítására, valamint a Hungaroring szolgáltatási színvonalának javítására van szükség. 
“Még nem teljesen biztos, hogy nem történik meg a nyomvonal átszabása. Ezt még át kell gondolni” – jelentette ki Gyulay, majd hangsúlyozta, hogy ennek kapcsán két dolog nem történhet meg. “Az egyik, hogy nem mehetünk bele olyan változtatásba, amely hihetetlenül magas terheket ró az államra, vagy a gazdasági társaságra. A másik, hogy egy olyan nyomvonal-módosításba kezdünk bele, amelyet nem tudunk befejezni a 2014-es futamra. Ez a blama nem történhet meg” – fűzte hozzá.
Gyulay szerint a nyomvonal-módosítást kétféleképpen lehetne megvalósítani. Az egyik verzió szerint kifelé bővítenék a pályát, ebben az esetben növelni kellene a Hungaroring Sport Zrt. tulajdonában lévő jelenleg 130 hektáros területet. A másik esetben befelé terjeszkednének, ahol egy hihetetlenül nagy gödör van egy erdővel a közepén. Ez a variáció rengeteg földmunkával járna, Gyulay szavaival élve “hegyeket kellene elhordani”. 
“Nem is érzem, hogy akkora nyomás lenne rajtunk, hogy egy újabb előzési zónát kellene kialakítanunk” – hangsúlyozta a Hungaroring első embere, aki úgy látja, hogy legfeljebb a célegyenes meghosszabbítására kerülhet sor, mert az csak nyolcszáz-egynéhány méter, szemben például a sanghajival, amely 1200 méter hosszú. Ám erre is csak a 2013-as futam után kerülhet sor.
    
Az idei fejlesztések kapcsán a vezérigazgató elsőként egy új ambulanciaépület felhúzását emelte ki, ez már régóta húzódik, s ezt saját forrásából tudja megvalósítani a Hungaroring Sport Zrt. Ugyancsak modernizálják a sajtóközpontot, ahová új székeket, tévékészüléket, valamint nyílászárókat vásárolnak, valamint új klímát szerelnek be. 
Gyulay kitért arra is: a sportszakmai szempontokat messze megelőzi, hogy milyen szolgáltatásokat tudnak biztosítani a nézőknek. “Ugyanazért az árért, amit mondjuk Németországban fizetnek, itt csak 10-20 százalékot tudunk nekik nyújtani” – jelentette ki, majd azzal folytatta: pillanatnyilag az jelent még problémát, hogy az elmúlt évtizedek során, illetve a közelmúlt esős időszaka miatt rettentően romlott a lelátók állapota, továbbá a mogyoródi létesítmény elektronikus és a vízelvezető rendszere is. Ezért most ezek felmérése az egyik legsürgősebb feladat. 
“Nem várható, hogy itt is olyan lelátórendszer lesz majd, mint mondjuk Bahreinben, de nyilvánvaló, hogy ha a futamot 2016 után is itt akarjuk tartani, akkor az a jelenlegi lelátórendszerrel már nem fog menni” – tette hozzá.


Gyulay beszélt arról is, hogyan alakulnak a tárgyalások a hosszabbításról: “Nagyon jól haladunk a megállapodással a 2016 utáni időszakra. A kormány döntött arról, hogy a jogdíjak továbbra is fizetve lesznek. A jogdíj mindig évről évre emelkedik, ez a szisztéma nem változik, de bizonyos százalékot még alkudni is tudtunk ebben. Biztos vagyok benne, hogy az idei futamon jó hírrel szolgálunk majd a szurkolóknak. A jelenlegi menetrend az, hogy július 28-án írjuk alá a hosszabbításról szóló szerződést.”
Végül az elnök megerősítette, hogy nem terveznek jegyáremeléseket a túraautó-világbajnokság idei mogyoródi futamára, mert céljuk, hogy a rendezvény idén is olyan sikeres legyen, mint tavaly volt.

Kommentek

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.