F1: Mégsem épül át a Hungaroring?

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 12.05

Az elnök-vezérigazgató, Gyulay Zsolt szerint nem valószínű, hogy át kell építeni a Hungaroring nyomvonalát annak érdekében, hogy a mogyoródi pálya 2016 után is Forma-1-es futamoknak adhasson otthont.

A 2012-es évet 9,6 millió forint nyereséggel záró Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a Digi Sport tévécsatorna hétfői Reggeli Start című műsorában arról beszélt, hogy ehelyett inkább a célegyenes meghosszabbítására, valamint a Hungaroring szolgáltatási színvonalának javítására van szükség. 
“Még nem teljesen biztos, hogy nem történik meg a nyomvonal átszabása. Ezt még át kell gondolni” – jelentette ki Gyulay, majd hangsúlyozta, hogy ennek kapcsán két dolog nem történhet meg. “Az egyik, hogy nem mehetünk bele olyan változtatásba, amely hihetetlenül magas terheket ró az államra, vagy a gazdasági társaságra. A másik, hogy egy olyan nyomvonal-módosításba kezdünk bele, amelyet nem tudunk befejezni a 2014-es futamra. Ez a blama nem történhet meg” – fűzte hozzá.
Gyulay szerint a nyomvonal-módosítást kétféleképpen lehetne megvalósítani. Az egyik verzió szerint kifelé bővítenék a pályát, ebben az esetben növelni kellene a Hungaroring Sport Zrt. tulajdonában lévő jelenleg 130 hektáros területet. A másik esetben befelé terjeszkednének, ahol egy hihetetlenül nagy gödör van egy erdővel a közepén. Ez a variáció rengeteg földmunkával járna, Gyulay szavaival élve “hegyeket kellene elhordani”. 
“Nem is érzem, hogy akkora nyomás lenne rajtunk, hogy egy újabb előzési zónát kellene kialakítanunk” – hangsúlyozta a Hungaroring első embere, aki úgy látja, hogy legfeljebb a célegyenes meghosszabbítására kerülhet sor, mert az csak nyolcszáz-egynéhány méter, szemben például a sanghajival, amely 1200 méter hosszú. Ám erre is csak a 2013-as futam után kerülhet sor.
    
Az idei fejlesztések kapcsán a vezérigazgató elsőként egy új ambulanciaépület felhúzását emelte ki, ez már régóta húzódik, s ezt saját forrásából tudja megvalósítani a Hungaroring Sport Zrt. Ugyancsak modernizálják a sajtóközpontot, ahová új székeket, tévékészüléket, valamint nyílászárókat vásárolnak, valamint új klímát szerelnek be. 
Gyulay kitért arra is: a sportszakmai szempontokat messze megelőzi, hogy milyen szolgáltatásokat tudnak biztosítani a nézőknek. “Ugyanazért az árért, amit mondjuk Németországban fizetnek, itt csak 10-20 százalékot tudunk nekik nyújtani” – jelentette ki, majd azzal folytatta: pillanatnyilag az jelent még problémát, hogy az elmúlt évtizedek során, illetve a közelmúlt esős időszaka miatt rettentően romlott a lelátók állapota, továbbá a mogyoródi létesítmény elektronikus és a vízelvezető rendszere is. Ezért most ezek felmérése az egyik legsürgősebb feladat. 
“Nem várható, hogy itt is olyan lelátórendszer lesz majd, mint mondjuk Bahreinben, de nyilvánvaló, hogy ha a futamot 2016 után is itt akarjuk tartani, akkor az a jelenlegi lelátórendszerrel már nem fog menni” – tette hozzá.


Gyulay beszélt arról is, hogyan alakulnak a tárgyalások a hosszabbításról: “Nagyon jól haladunk a megállapodással a 2016 utáni időszakra. A kormány döntött arról, hogy a jogdíjak továbbra is fizetve lesznek. A jogdíj mindig évről évre emelkedik, ez a szisztéma nem változik, de bizonyos százalékot még alkudni is tudtunk ebben. Biztos vagyok benne, hogy az idei futamon jó hírrel szolgálunk majd a szurkolóknak. A jelenlegi menetrend az, hogy július 28-án írjuk alá a hosszabbításról szóló szerződést.”
Végül az elnök megerősítette, hogy nem terveznek jegyáremeléseket a túraautó-világbajnokság idei mogyoródi futamára, mert céljuk, hogy a rendezvény idén is olyan sikeres legyen, mint tavaly volt.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.