F1: Autóverseny helyett gumikomédia?

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 17.30

A nemzetközi sajtó főként a ferraris Fernando Alonso sikerét és a két Red Bull-os, a címvédő Sebastian Vettel, illetve Mark Webber hányattatásait, valamint a gumik túlzott szerepét taglalta a vasárnapi Forma-1-es Kínai Nagydíj másnapján.

Németország

Bild: “Tényleg csak trehányságról van szó? Webber kereke kiesett a futam közben. Alonso már csak tíz győzelemre van Ayrton Sennától, a Ferrari pedig ismét harcban a vb-címért.”
Frankfurter Allgemeine Zeitung: “A siker és a gumi illata. A világbajnok Vettel mérges a sorsdöntő kerékproblémák miatt. Alonso győzött Sanghajban, de nem tudja, miért.”
Hamburger Abendblatt: “A Ferrari visszatért. Vettel küszködött a kerekekkel, és csak negyedik lett.”
Süddeutsche Zeitung: “Az idei harmadik futamon a harmadik győztes. A tökéletes stratégia meghozta Alonsónak a diadalt, a gumiproblémákkal küszködő Vettel szerint sötétben tapogatóznak.”
Tagesspiegel: “Sikeres gumikezelés. Alonsóék helyes kereket választottak, Vettel csak negyedik.”
Olaszország

La Gazzetta dello Sport: “Vörös csillag Kína egén. Ez a győzelem duplán számít, a fenomenális Alonso megverte Kimi Räikkönent, így már nem utópia a vb-cím. A Red Bull a gumik miatt dühöng.”
Corriere dello Sport: “Alonso önkívületben. A ferraris jobbnak bizonyult Räikkönennél és Lewis Hamiltonnál is. Ez az erő diadala volt.”
    
Spanyolország

El Mundo Deportivo: “A megállíthatatlan Alonso a rajttól a célig oktatta a mezőnyt.”
AS: “Alonso ismét felélesztette a reményeket, a nagy sanghaji győzelem után ismét lehet a címről álmodozni.”
    
Anglia

Daily Mail: “Alonso ismét bebizonyította, hogy a legokosabb pilóták közé tartozik, és megvalósítja a csapat terveit. Ugyanakkor kétséges, hogy a Forma-1 jelenlegi verziója az, amiről a sport szól valójában.”
The Guardian: “Ez a futam gumifesztivált hozott. Az emberek nem azért fizetnek a drága jegyekért, hogy kerékcseréket lássanak.”
The Daily Telegraph: “A 13. F1-es idényét taposó Alonso lassan a legnagyobbak közé emelkedik. Az oviedói pilóta 31. diadalával a negyedik helyre jött fel az örökranglistán, Nigel Mansell mellé. A versenyzőknek a gumik miatt Sanghajban nem a vezetési készségükre, hanem sokkal inkább a kémiai ismereteikre volt szükségük.”
The Times: “Alonso vörösre festette Kínát, és az F1 is szégyentől piruló arccal távozhat a Távol-Keletről. Magyarázatra szorul, hogy a vegyipar miért előbbre való, mint a sport.”
    
Svájc

Blick: “Vettel befürdött a gumikkal. Azt már bebizonyította, hogy rossz győztes – de most már rossz vesztes is?”
Neue Zürcher Zeitung: “Nincs nyugalom a Red Bullnál. Az a merész taktika is rosszul sült el, hogy Vettel a többiektől eltérően a kemény kerekekkel kezdett, és csak később állt át a kevéssé tartós lágy gumikra.”
Tages-Anzeiger: “Az újítások a címvédő csapatot érintették a legdurvábban. A Red Bull idén is nagyon gyors kocsit épített, a jelek szerint bizonyos gumikeverékekhez túl gyorsat is.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.