F1: Autóverseny helyett gumikomédia?

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 17.30

A nemzetközi sajtó főként a ferraris Fernando Alonso sikerét és a két Red Bull-os, a címvédő Sebastian Vettel, illetve Mark Webber hányattatásait, valamint a gumik túlzott szerepét taglalta a vasárnapi Forma-1-es Kínai Nagydíj másnapján.

Németország

Bild: “Tényleg csak trehányságról van szó? Webber kereke kiesett a futam közben. Alonso már csak tíz győzelemre van Ayrton Sennától, a Ferrari pedig ismét harcban a vb-címért.”
Frankfurter Allgemeine Zeitung: “A siker és a gumi illata. A világbajnok Vettel mérges a sorsdöntő kerékproblémák miatt. Alonso győzött Sanghajban, de nem tudja, miért.”
Hamburger Abendblatt: “A Ferrari visszatért. Vettel küszködött a kerekekkel, és csak negyedik lett.”
Süddeutsche Zeitung: “Az idei harmadik futamon a harmadik győztes. A tökéletes stratégia meghozta Alonsónak a diadalt, a gumiproblémákkal küszködő Vettel szerint sötétben tapogatóznak.”
Tagesspiegel: “Sikeres gumikezelés. Alonsóék helyes kereket választottak, Vettel csak negyedik.”
Olaszország

La Gazzetta dello Sport: “Vörös csillag Kína egén. Ez a győzelem duplán számít, a fenomenális Alonso megverte Kimi Räikkönent, így már nem utópia a vb-cím. A Red Bull a gumik miatt dühöng.”
Corriere dello Sport: “Alonso önkívületben. A ferraris jobbnak bizonyult Räikkönennél és Lewis Hamiltonnál is. Ez az erő diadala volt.”
    
Spanyolország

El Mundo Deportivo: “A megállíthatatlan Alonso a rajttól a célig oktatta a mezőnyt.”
AS: “Alonso ismét felélesztette a reményeket, a nagy sanghaji győzelem után ismét lehet a címről álmodozni.”
    
Anglia

Daily Mail: “Alonso ismét bebizonyította, hogy a legokosabb pilóták közé tartozik, és megvalósítja a csapat terveit. Ugyanakkor kétséges, hogy a Forma-1 jelenlegi verziója az, amiről a sport szól valójában.”
The Guardian: “Ez a futam gumifesztivált hozott. Az emberek nem azért fizetnek a drága jegyekért, hogy kerékcseréket lássanak.”
The Daily Telegraph: “A 13. F1-es idényét taposó Alonso lassan a legnagyobbak közé emelkedik. Az oviedói pilóta 31. diadalával a negyedik helyre jött fel az örökranglistán, Nigel Mansell mellé. A versenyzőknek a gumik miatt Sanghajban nem a vezetési készségükre, hanem sokkal inkább a kémiai ismereteikre volt szükségük.”
The Times: “Alonso vörösre festette Kínát, és az F1 is szégyentől piruló arccal távozhat a Távol-Keletről. Magyarázatra szorul, hogy a vegyipar miért előbbre való, mint a sport.”
    
Svájc

Blick: “Vettel befürdött a gumikkal. Azt már bebizonyította, hogy rossz győztes – de most már rossz vesztes is?”
Neue Zürcher Zeitung: “Nincs nyugalom a Red Bullnál. Az a merész taktika is rosszul sült el, hogy Vettel a többiektől eltérően a kemény kerekekkel kezdett, és csak később állt át a kevéssé tartós lágy gumikra.”
Tages-Anzeiger: “Az újítások a címvédő csapatot érintették a legdurvábban. A Red Bull idén is nagyon gyors kocsit épített, a jelek szerint bizonyos gumikeverékekhez túl gyorsat is.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.