A nők fejben gyengék az F1-hez?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 13.30

Miközben a Williams tesztelője, Susie Wolff az F1-es versenyzői bemutatkozáson dolgozik, a legendás Sir Striling Moss a nők alkalmatlanságáról beszél. Bernie Ecclestone a lehetőségek hiányát panaszolja.

A Williams 2012-ben szerződtette tesztelőként a korábbi DTM-versenyzőnőt, Susie Wolffot. A társtulajdonos és akkor ügyvezető Toto Wolff felesége már tavaly vezetett F1-est, idén elsőként próbálta ki a grove-iak 2013-as autóját, a terve pedig az, hogy az idei ifjoncteszt után kiváltja a Forma-1-es jogosítványt, az ún. szuperlicencet, hogy azzal versenyzői állást szerezzen.
A BBC 5Live rádiója is körbejárta a női F1-es versenyzők kérdését, többek között meginterjúvolták az egykori Cooper-, Mercedes-, Maserati- és Lotus-pilótát, a sportág történetének egyik legjobb, bajnoki címet nem szerzett versenyzőjét, Sir Stirling Mosst is.
Mossnak volt női versenytársa, az 1958-ban a Maserartival három futamon indult Maria Teresa de Filippis. Így beszélt róla:
“Amikor leköröztem, mindig dobtam neki egy puszit. Ment a verseny körülötte, de legalább figyelte a tükröt, és mindig félrehúzódott. A viselkedésével semmi probléma nem volt. Kiállt ellenünk, és rajta kívül is akadt már néhány ügyes női pilóta, de legyünk őszinték: soha egyikük sem volt győzelmi esélyes az F1-ben.”
A brit legenda szerint fizikailag ugyan a nők is alkalmasak az F1-es versenyzésre, de a mentális alkalmasságukban kételkedik.
“Nos, a versenyzés nagyon fárasztó ám. Akkoriban mi háromórás versenyeket futottunk. Manapság már csak egy óra 10 perc egy futam. Vannak erős, robusztus hölgyek, de a versenyzés közbeni stressz, az életveszély már más kérdés. Szerintem nagyon nehezen kezelné ezt a stresszt egy nő. Én úgy vélem, egyszerűen alkatilag nem alkalmasak arra, hogy Forma-1-es versenyt nyerjenek.”
Wolff így reagált Moss kijelentésére: “Nem is tudom, hol kezdjem. Igazán tisztelem Sir Stirlinget, de azt hiszem, ő egy másik generációhoz tartozik. Moss számára elképzelhetetlen, hogy egy nő F1-es vezessen, rendben. Az ő idejében tényleg minden egyes alkalommal az életüket tették kockára, amikor autóba ültek, de az F1 ma már sokkal fejlettebb, sokkal biztonságosabb.”
Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone nagyon szeretne női pilótát látni a sportágban, de azt még ő is elismeri, hogy igazi női F1-es sztár születésére nem sok esély van. 


“Semmi nem zárja ki, hogy egy nő a férfiak ellen küzdhessen. Sajnos azonban a dolgok mai állása alapján nem tudom elképzelni, hogy egy női pilóta valaha is lehetőséget kapjon egy Red Bullnál vagy Ferrarinál. Csakis kisebb csapatnál lehet esélyük, de még ott is csak olyanokat fogadnak, akiknek jó szponzoraik vannak. Sajnos hiába tudna jó néhány hölgy a férfiakkal megegyezően versenyezni, esélyt sem kapnak.”
A fentiekkel Susie Wolff is egyetértett: “Ezzel egyetértek. A Ferrari és a Red Bull az elérhető legjobb pilótákat szerződteti, a bajnoki címért küzdenek. Én még épp csak igyekszem bekerülni a Forma-1-be, azonban ha nem hinnék abban, hogy sikerülhet, itt sem lennék.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.