Bejött a Red Bull stratégiai húzása a közepes gumikkal: ha csak kicsivel hosszabb a kínai verseny, az utolsó néhány körre lágy gumikat kapott Sebastian Vettel a kilencedik rajtpozícióból dobogóra vitte volna az autót. A német időmérős tempót diktált az utolsó körökben, és talán csak azért nem tudta megelőzni Lewis Hamiltont, mert a legkörözött Charles Pic mellé a kelleténél nagyobb lendülettel tette be a Red Bullt.

“A csapat mondta, hogy eléggé le vagyunk maradva Lewistól, de mögöttem sem jön senki, szóval próbáljuk meg” – mondta Vettel. “Megpróbáltuk, elég jó tempót tudtunk menni a lágy gumikkal, és ha van még néhány kanyar, megpróbálhattunk volna valamit.”

“Végül nem sikerült, kicsit csalódottak vagyunk emiatt, de néha így mennek a dolgok. Aminek örülhetünk, hogy a stratégia jól működött, szóval összességében elégedettek lehetünk.”

“Fontos lett volna, hogy tiszta köröket tudjunk futni a rajt után, de ez nem jött össze. Nico mögött voltam, és ez rossz a gumiknak, nehéz volt kompromisszumot találni. A győzelem egyáltalán nem volt benne a mai versenyben, Fernando túl gyors volt, és egyébként is tiszta volt előtte az út. Előttem nem, de nem okolok senkit, ezzel jár, ha hátulról indulunk. Feltartások nélkül talán lehetett volna némi esélyünk.”

Mark Webber nem tudta befejezni a kínai versenyt, előbb ütközött Jean-Eric Vergne Toro Rossójával, majd elrontotta bokszkiállását a Red Bull. Az ausztrál azt hitte, a francia elengedi, úgy véli, direkt csukták rá az ajtót. “Elég messziről ugrottam rá, de tudta, hogy ott vagyok” – vélekedett Webber. “Nagyon-nagyon szélesen fordult és úgy csinált, mintha helyet adna nekem. Aztán összeütköztünk. Szerintem tudatos manőver volt, de ettől még nem lett volna vége a világnak, néhány körrel később úgyis kiálltunk volna cserére. A srácok azt hitték, jól felrakták a kereket, de a kivezető körömön leesett.”

Webber háromhelyes rajtbüntetést kapott Bahreinre, a felügyelők szerint az ő hibája miatt ütközött Vergne autójával. “Ha innen nézem, Jean-Eric rengeteg helyet hagyott, de van olyan szög, ahonnan úgy tűnik, hogy az én hibám volt. Az egész remekül összefoglalja a hétvégémet.”

Christian Horner csapatfőnök szerint a kínai versenyen a stratégia dominált. “Sebastian az első etapban túl sok időt veszített Hülkenberg mögött” – fogalmazott Horner. “Ha csak egy-két másodperccel többet hozunk ki ezekből a körökből, a dobogóra kerültünk volna, talán Kimit is elcsíphettük volna. Mindenképpen a jó taktikát választottuk.”

A stewardok nem csak Webbert, hanem a csapatot is megbüntették, a kieséshez vezető rosszul rögzített kerék miatt 5000 eurós bírságot szabtak ki a Red Bullra “veszélyes kiengedés” címén.