Ferrari: Ez volt a minimum!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.14. 15.00

Fernando Alonso sanghaji győzelme után a Ferrari csapatfőnöke azt mondta, hogy a minimális célt teljesítették ezzel, de még keményebben kell dolgozniuk.

Fernando Alonso sanghaji győzelmének ugyan örülnek a Ferrarinál, de a siker után cseppet sem bízták el magukat. A csapatfőnök, Stefano Domenicali kimondottan visszafogottan nyilatkozott a Kínai Nagydíjat követően. 
“A futamgyőzelem mindig nagyszerű dolog. Nagyszerű a csapat és nagyszerű a pilóta számára is. De hosszú az idény, tudjuk, hogy ha a kitűzött célért akarunk küzdeni, akkor egy győzelem nem elég. Az csak a minimum.”
“Ma este ünneplünk, de holnaptól már Bahreinre kell koncentrálnunk, hét nap múlva itt az újabb verseny. A többiek biztosan nem elégedettek a mai eredménnyel, szóval még keményebben hajtanak majd.”
Domenicali kiemelte, hogy a mostani eredmény tavalyhoz képest talán még kevés is, hiszen akkor egy jóval versenyképtelenebb autóval tartottak nagyjából ugyanitt.
“Tavaly a problémás autóval is vezettük a bajnokságot, nyertünk egy futamot is. Az idény első felében sikerült maximalizálni a pontokat. Szóval ha összevetjük a tavaly és idén szerzett pontjainkat, nem is állunk olyan jól, mindent meg kell tennünk, hogy ugyanazt hozzuk, mint egy éve. Nem is csak az idény első felében, hanem a másodikban is.”
Míg Alonso magabiztosan végigvitt stratégiával szép győzelmet aratott, a rajt után még a spanyolt is támadó csapattárs, Felipe Massa csak a 6. helyen futott be végül. A brazil a gumikon csúszott el.
“A gumiszemcsésedés volt a baj. Elképesztően szemcsésedtek az első kerekeim, egyre lassabb lettem, ahogy egyre erősebb lett a dolog. A második etapon egyre komolyabb lett a szemcsésedés, meg is ijedtem, már azt hittem, hogy egy-két kör múlva újra ki kell állnom, de szerencsére túlzásba estem.”
“Az első kiállásnál két pozíciót veszítettem, pedig nagyon-nagyon jól mentem a lágyakon. Kár, hogy Fernando után mentem ki cserélni, rosszul jött ki. Tökéletes lett volna, ha a megelőző körön, Hamiltonnal egy időben megyek ki én is, mondjuk a gumikkal akkor is küszködtem volna később, szóval nem ez volt a fő hiba.”
“Az autóval viszont így is elégedett voltam, a gumiprobléma nélkül az élen küzdhettem volna, és azért egy rossz futam után a hatodik helyért járó pontok is értékesek. Jó irányba megyünk az autóval, és most már a következő futamra koncentrálunk.”

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.