F1: Alonso nyerte a kínai gumicsatát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.14. 10.49

Fernando Alonso győzött az óriási stratégiai küzdelmet hozó Kínai Nagydíjon. Kimi Räikkönen lett a második, Lewis Hamiltonnak sikerült maga mögött tartania Sebastian Vettelt a befutónál.

Fernando Alonso nyerte a Kínai Nagydíjat, megszerezve második sanghaji, pályafutása 31. futamgyőzelmét. A ferrarisnál az ideális gumistratégiához megfelelő tempó társult. Végig irányítása alatt tartotta a versenyt.
A második helyen Kimi Räikkönen futott be. A finn – vélhetően kuplunghiba miatt – visszaesett a rajtnál, majd ütközött a futamon, sérült autóval ment végig, valószínűleg a körönként ezzel elszórt századok miatt “csak” megőrizni tudta a rajtpozícióját. 
Bebizonyosodott, hogy a Mercedes versenytempóban még nem az igazi, az első helyről indult Lewis Hamilton azonban így is örülhet a 3. helyének, ugyanis az utolsó pillanatokban majdnem elkapta őt a 9. helyről rajtolt Sebastian Vettel – a címvédő hajszálnyival a 4. lett.
Jenson Button kemény munkával végigvitt egy kétkiállásos stratégiát, ennek jutalma az 5. hely lett, míg a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo pályafutása legjobb eredményét könyvelhette el a 7. hellyel.
Mark Webber számára a verseny is ugyanolyan rosszul alakult, mint az időmérő: kiesett.
Hogyan zajlott a futam?
Napos időben, 26 fokos levegő- és aszfalthőmérséklet mellett kezdődött az 56 körös futam a sanghaji pályán. A rajtrács első hét helyén álló pilóták (Hamilton, Räikkönen, Alonso, Rosberg, Massa, Grosjean és Ricciardo) a gyorsan kopó lágy gumival várta a startot, néhány körös első etapra készülhettek, míg közvetlenül mögöttük a keményebb, közepes keveréket választották.
Érdekes módon a 13. helytől lefelé a többség a lágyat választotta, gyorsan le akarták tudni a “rossz gumi” kötelező használatát. Mark Webber az időmérőről való kizárása után csak a mezőny végéről indulhatott volna, de a Red Bull úgy döntött, inkább a bokszutcából engedik ki egy versenyre kihegyezett autóval.
A fények kialvása után Hamilton simán elment a pole-ból, mögé Alonso, majd Massa sorolt be, Räikkönen két helyet is veszített. Mögöttük Rosberg, Grosjean, Ricciardo, Button, Vettel és Hülkenberg sorrend alakult ki.
Webber az első kör végén azonnal kereket cserélt, kipipálta a lágyak kötelező használatát. 
Alonso a 4. körtől a DRS segítségével támadni kezdte a vezető Hamiltont, az 5. kör elején a spanyol és Massa is megelőzte a mercedesest. 
Az élmezőnyből Ricciardo kezdte meg a kerékcseréket. A 6. körben Hamilton és Rosberg egyszerre ment ki, a Force Indiá-s Adrian Sutil is követte őket, akit hátulról öklelt fel a sauberes Esteban Gutierrez, letörve a hátsó szárnyát. A mexikói a helyszínen kiesett, Sutil a bokszból nem tért vissza – volt egy kis tűz is.
Alonso és Räikkönen a 7. körben dobta a lágy gumit, a csapattársaik egy körrel később tették meg ugyanezt, de már ennyivel is sokat veszítettek.
A lágy gumisok kiállásai után Hülkenberg vezetett, mögötte Vettel, Button, Perez, di Resta és Jean-Eric Vergne állt a korábbi élmezőny előtt, azonban Alonso, Massa, Hamilton a 12. körtől szépen lassan kezdte levadászni az előrébb haladókat.
Hülkenberget és Vettelt a 14. körben hívták ki, a Red Bull jobb, pontosabban a svájciak rosszabb munkájának köszönhetően pedig sikerült a sauberes elé juttatni a kerékcserével. 
Webber a 15. körben ütközött Vergne-nyel egy rizikós előzésnél, megsérült az első szárnya, ki kellett mennie új orrkúpért. Közben Räikkönen az 5. kanyar előtt nézett ki Sergio Perez mellett, majd ráfutott a McLarenre. Az orrkúp hegye betört.
Webber kínjai nem értek véget, a jobb hátsóját nem rögzítették jól a kiállásnál, próbált visszatérni a bokszba, de a hátsó hosszú egyenes végén, a hajtűben a kerék és az autó útjai szétváltak, az ausztrál kiesett.
A 20. körben Button vezetett, még az első szett gumikon, mögötte Alonso, Hamilton, Räikkönen, de közben Massa és Rosberg már el is indította a második kerékcserék sorozatát. Alonso a rá következő körben megelőzte Buttont, fogyni kezdtek a gumik. 
A 22. körben Hamilton és Räikkönen ment ki, a finn esetében is csak a kereket cserélték, az orrkúppal nem foglalkoztak. A tavalyi győztes, Rosberg a 23. körben végleg beállt a garázsba.
Alonso és Button a 24. körben járt kint, az angolnak jól alakult a kétkiállásosnak tűnő stratégiája.
Féltávnál, a 28. körben Vettel vezetett, mögötte Alono, Hülkenberg, Button, Hamilton, Räikkönen, di Resta, Massa, Perez és Grosjean állt a pontszerző helyeken. A következő körben Hamilton megelőzte Buttont, Alonso átvette a vezetést a sokkal öregebb gumikon haladó Vetteltől, Hülkenberg pedig kiment a lágyakért, hogy fusson egy rövid etapot.
Vettel a 32. körben ment ki a második cseréjére, a 8. helyre ért vissza, de a friss abroncsokon azonnal megelőzte Massát és di Restát, majd Hülkenberget is.
Räikkönen a 35. körben cserélt, a finn innen már a leintésig igyekezett eljutni. Vettel a 36. körben megelőzte Buttont, miközben Hülkenberg és Massa a bokszutcában versenyzett egyet, a brazil nyert.
Hamilton a 38. körben ment ki az utolsó kerékcseréjére, Räikkönen mögé ért vissza.
A sorrend ekkor Alonso, Vettel, Button, Räikkönen, Hamilton, di Resta, Massa, Hülkenberg és Perez volt a top10-ben. Alonsóra, Vettelre és Buttonra várt még egy-egy kiállás, az utóbbi két pilótánál még hátra volt a lágy gumi.
Alonso a 42. körben vette fel az utolsó szettjét, Vettel mögé ért vissza, a következő körben meg is előzte, az élre állt, onnantól a győzelemért hajtott. A 45. körben Räikkönen és Hamilton is elment Button mellett, de az angol igazából Vettellel volt versenyben a 4. helyért.
Button az 51. körre tette fel a lágy gumit, majd rögtön el is kezdett hajrázni, megelőzte Massát, de gyorsan lelassult, ahogy a gumik kiadták az egykörös optimumot. Vettel az 52. körre váltott, innen tisztázódott le végleg az élmezőny. Alonso kényelmesen vezetett, mögötte Räikkönen és Hamilton, Vettel, Button, Massa, Ricciardo, di Resta, Hülkenberg és Grosjean volt a top10-ben.
Vettel gumijai jól bírták, az utolsó körökben nagyon gyorsan zárkózott fel Hamiltonra, a befutónál szinte célfotó döntött, de a Mercedes előbb érte el a célvonalat.
Alonso győzött, megszerezte második kínai futamgyőzelmét, mögötte Räikkönen és Hamilton ért fel a dobogóra. A további pontszerző helyeken Vettel, Button, Massa, Ricciardo, di Resta, Grosjean és Hülkenberg osztozott.
Vettel megőrizte a vezetését a bajnokságban (52 pont), de Räikkönen három (49), Alonso kilenc pontnyira (43) zárkózott fel.
A konstruktőri versenyben is a Red Bull vezet, de a Ferrari nagyon közel van – 78-73, a harmadik a Lotus 60 ponttal.
A világbajnokság a jövő hétvégén az utolsó “tengerentúli” futammal, a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.

Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2013.04.14.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.