Pankráció lett az F1-ből?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 18.10

A gumispórolás és -trükközés által dominált időmérő és a szintén a gumik körül forgó vasárnapi verseny kapcsán mindenkinek megvolt a véleménye. Verseny vagy cirkusz?

A Pirelli 2013-ra – tegyük gyorsan hozzá: a csapatok és az FIA kérésének megfelelően – lágyabbá tette a gumijait, hogy újra egy kis kiszámíthatatlanságot, kihívást vigyen az F1-be. 
Az olasz gyártó a Kínai Nagydíj hétvégéjére a közepes és lágy keveréket szállította, azonban az utóbbi gyakorlatilag mindössze egy körig működik optimálisan, és legjobb esetben is 7-9 körig marad egyben a futamon, ez pedig rányomta a bélyegét a kvalifikációra.
Így beszéltek a szombati tapasztalatok és a vasárnapi kilátások kapcsán az F1-esek.
“Az első 5-6 körben még nagyjából rendben lesz, mindenki küzd majd, de kicsit olyan ez most, mint a pankráció” – mondta a Red Bull-os Mark Webber, hozzátéve, hogy szerinte nem lesz jó stratégia vasárnapra, az sem jár jól, aki csak egy utolsó, rövid etapra teszi fel a lágy gumikat. 
“Sutil próbálkozott ezzel Melbourne-ben, de a Pirelli is azt mondta, hogy a jelek szerint azért úszott el a versenye, mert küzdeni próbált. Bármennyire kevés benzin is van az autóban, ha valaki rendesen versenyezni kezd másokkal, akkor bajba kerül. Versenyezni nem lehet, egyszerűen vigyázni kell a gumikra és meg kell próbálni eljutni a célig.”
A tavalyi sanghaji győztes, Nico Rosberg így beszélt: “Tuti, hogy őrült, össze-vissza futam lesz! Ezekkel a gumikkal nem az a kérdés, hogy hány kört, hanem hogy hány kanyart lehet menni. Ahogy pénteken is láthattuk, a lágy gumikkal a rajt után másodperces különbségek lehetnek a tempóban, nehéz lesz, bármi megtörténhet.”
A McLarennél sem örültek az időmérő lezajlásának, de abban bíznak, hogy a verseny izgalmai kompenzálhatják a nézőket.
“Azt hiszem, az időmérőn a gumik ártottak a show-nak. A gumik miatt láttuk azt, ami történt, de a pozitívum az, hogy ez a futam szempontjából előnyös lesz” – mondta a főnök, Martin Whitmarsh.
A Q3-ban lágy helyett közepes keveréken szimpla taktikai-biztonsági kört futó Jenson Button hozzátette:
“Teljesen egyetértek, az időmérő elég fura volt, az autók későn mentek ki a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is. A Q3-ban egy autó ki se jött a garázsból, kettő pedig csak végigtötyögött a pályán – az egyik én voltam. De az a jó oldala, hogy holnap hét autó lesz az élen kopott gumikkal, amik nem fognak sokáig kitartani, mögöttük pedig a többiek tulajdonképpen vadiúj közepes keverékeken, akik aztán előreküzdik magukat. Az időmérőnek ártott a dolog, de a versenynek jót tesz majd, főleg az első körökben, akkor komoly csaták lesznek.”


Bár a pole-t a mercedeses Lewis Hamilton szerezte meg, a csapatfőnök, Ross Brawn azt mondja, fogalma sincs, hogyan alakul majd a versenyük. Hamilton és hat lágy gumis társa gyorsan bekerül majd a sűrűjébe.
“Bonyolult versenyünk lesz holnap, igazából nem tudjuk, mire számítsunk. A top10-ben ott van két nagyon erős pilóta (Button és Vettel), sőt Hülkenberggel együtt esetleg három, akik a keményebb gumin rajtolnak, egy ideig biztosan ők fogják vezetni a mezőnyt, aztán majd onnan alakul tovább.”
“A lágy gumin rajtolók vissza fognak esni a sűrűjébe, az lesz a kérdés, hova sorolnak be a mezőnybe. Nagy verseny lesz, de nagyon észnél kell lenni a stratégiát illetően. Még a közepes keveréken sem lehet 20 kört padlógázon menni, szóval oda kell majd figyelni.”

Kommentek

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.