A Pirelli 2013-ra – tegyük gyorsan hozzá: a csapatok és az FIA kérésének megfelelően – lágyabbá tette a gumijait, hogy újra egy kis kiszámíthatatlanságot, kihívást vigyen az F1-be. 
Az olasz gyártó a Kínai Nagydíj hétvégéjére a közepes és lágy keveréket szállította, azonban az utóbbi gyakorlatilag mindössze egy körig működik optimálisan, és legjobb esetben is 7-9 körig marad egyben a futamon, ez pedig rányomta a bélyegét a kvalifikációra.
Így beszéltek a szombati tapasztalatok és a vasárnapi kilátások kapcsán az F1-esek.
“Az első 5-6 körben még nagyjából rendben lesz, mindenki küzd majd, de kicsit olyan ez most, mint a pankráció” – mondta a Red Bull-os Mark Webber, hozzátéve, hogy szerinte nem lesz jó stratégia vasárnapra, az sem jár jól, aki csak egy utolsó, rövid etapra teszi fel a lágy gumikat. 
“Sutil próbálkozott ezzel Melbourne-ben, de a Pirelli is azt mondta, hogy a jelek szerint azért úszott el a versenye, mert küzdeni próbált. Bármennyire kevés benzin is van az autóban, ha valaki rendesen versenyezni kezd másokkal, akkor bajba kerül. Versenyezni nem lehet, egyszerűen vigyázni kell a gumikra és meg kell próbálni eljutni a célig.”
A tavalyi sanghaji győztes, Nico Rosberg így beszélt: “Tuti, hogy őrült, össze-vissza futam lesz! Ezekkel a gumikkal nem az a kérdés, hogy hány kört, hanem hogy hány kanyart lehet menni. Ahogy pénteken is láthattuk, a lágy gumikkal a rajt után másodperces különbségek lehetnek a tempóban, nehéz lesz, bármi megtörténhet.”
A McLarennél sem örültek az időmérő lezajlásának, de abban bíznak, hogy a verseny izgalmai kompenzálhatják a nézőket.
“Azt hiszem, az időmérőn a gumik ártottak a show-nak. A gumik miatt láttuk azt, ami történt, de a pozitívum az, hogy ez a futam szempontjából előnyös lesz” – mondta a főnök, Martin Whitmarsh.
A Q3-ban lágy helyett közepes keveréken szimpla taktikai-biztonsági kört futó Jenson Button hozzátette:
“Teljesen egyetértek, az időmérő elég fura volt, az autók későn mentek ki a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is. A Q3-ban egy autó ki se jött a garázsból, kettő pedig csak végigtötyögött a pályán – az egyik én voltam. De az a jó oldala, hogy holnap hét autó lesz az élen kopott gumikkal, amik nem fognak sokáig kitartani, mögöttük pedig a többiek tulajdonképpen vadiúj közepes keverékeken, akik aztán előreküzdik magukat. Az időmérőnek ártott a dolog, de a versenynek jót tesz majd, főleg az első körökben, akkor komoly csaták lesznek.”


Bár a pole-t a mercedeses Lewis Hamilton szerezte meg, a csapatfőnök, Ross Brawn azt mondja, fogalma sincs, hogyan alakul majd a versenyük. Hamilton és hat lágy gumis társa gyorsan bekerül majd a sűrűjébe.
“Bonyolult versenyünk lesz holnap, igazából nem tudjuk, mire számítsunk. A top10-ben ott van két nagyon erős pilóta (Button és Vettel), sőt Hülkenberggel együtt esetleg három, akik a keményebb gumin rajtolnak, egy ideig biztosan ők fogják vezetni a mezőnyt, aztán majd onnan alakul tovább.”
“A lágy gumin rajtolók vissza fognak esni a sűrűjébe, az lesz a kérdés, hova sorolnak be a mezőnybe. Nagy verseny lesz, de nagyon észnél kell lenni a stratégiát illetően. Még a közepes keveréken sem lehet 20 kört padlógázon menni, szóval oda kell majd figyelni.”