Pankráció lett az F1-ből?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 18.10

A gumispórolás és -trükközés által dominált időmérő és a szintén a gumik körül forgó vasárnapi verseny kapcsán mindenkinek megvolt a véleménye. Verseny vagy cirkusz?

A Pirelli 2013-ra – tegyük gyorsan hozzá: a csapatok és az FIA kérésének megfelelően – lágyabbá tette a gumijait, hogy újra egy kis kiszámíthatatlanságot, kihívást vigyen az F1-be. 
Az olasz gyártó a Kínai Nagydíj hétvégéjére a közepes és lágy keveréket szállította, azonban az utóbbi gyakorlatilag mindössze egy körig működik optimálisan, és legjobb esetben is 7-9 körig marad egyben a futamon, ez pedig rányomta a bélyegét a kvalifikációra.
Így beszéltek a szombati tapasztalatok és a vasárnapi kilátások kapcsán az F1-esek.
“Az első 5-6 körben még nagyjából rendben lesz, mindenki küzd majd, de kicsit olyan ez most, mint a pankráció” – mondta a Red Bull-os Mark Webber, hozzátéve, hogy szerinte nem lesz jó stratégia vasárnapra, az sem jár jól, aki csak egy utolsó, rövid etapra teszi fel a lágy gumikat. 
“Sutil próbálkozott ezzel Melbourne-ben, de a Pirelli is azt mondta, hogy a jelek szerint azért úszott el a versenye, mert küzdeni próbált. Bármennyire kevés benzin is van az autóban, ha valaki rendesen versenyezni kezd másokkal, akkor bajba kerül. Versenyezni nem lehet, egyszerűen vigyázni kell a gumikra és meg kell próbálni eljutni a célig.”
A tavalyi sanghaji győztes, Nico Rosberg így beszélt: “Tuti, hogy őrült, össze-vissza futam lesz! Ezekkel a gumikkal nem az a kérdés, hogy hány kört, hanem hogy hány kanyart lehet menni. Ahogy pénteken is láthattuk, a lágy gumikkal a rajt után másodperces különbségek lehetnek a tempóban, nehéz lesz, bármi megtörténhet.”
A McLarennél sem örültek az időmérő lezajlásának, de abban bíznak, hogy a verseny izgalmai kompenzálhatják a nézőket.
“Azt hiszem, az időmérőn a gumik ártottak a show-nak. A gumik miatt láttuk azt, ami történt, de a pozitívum az, hogy ez a futam szempontjából előnyös lesz” – mondta a főnök, Martin Whitmarsh.
A Q3-ban lágy helyett közepes keveréken szimpla taktikai-biztonsági kört futó Jenson Button hozzátette:
“Teljesen egyetértek, az időmérő elég fura volt, az autók későn mentek ki a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is. A Q3-ban egy autó ki se jött a garázsból, kettő pedig csak végigtötyögött a pályán – az egyik én voltam. De az a jó oldala, hogy holnap hét autó lesz az élen kopott gumikkal, amik nem fognak sokáig kitartani, mögöttük pedig a többiek tulajdonképpen vadiúj közepes keverékeken, akik aztán előreküzdik magukat. Az időmérőnek ártott a dolog, de a versenynek jót tesz majd, főleg az első körökben, akkor komoly csaták lesznek.”


Bár a pole-t a mercedeses Lewis Hamilton szerezte meg, a csapatfőnök, Ross Brawn azt mondja, fogalma sincs, hogyan alakul majd a versenyük. Hamilton és hat lágy gumis társa gyorsan bekerül majd a sűrűjébe.
“Bonyolult versenyünk lesz holnap, igazából nem tudjuk, mire számítsunk. A top10-ben ott van két nagyon erős pilóta (Button és Vettel), sőt Hülkenberggel együtt esetleg három, akik a keményebb gumin rajtolnak, egy ideig biztosan ők fogják vezetni a mezőnyt, aztán majd onnan alakul tovább.”
“A lágy gumin rajtolók vissza fognak esni a sűrűjébe, az lesz a kérdés, hova sorolnak be a mezőnybe. Nagy verseny lesz, de nagyon észnél kell lenni a stratégiát illetően. Még a közepes keveréken sem lehet 20 kört padlógázon menni, szóval oda kell majd figyelni.”

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.