Pankráció lett az F1-ből?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 18.10

A gumispórolás és -trükközés által dominált időmérő és a szintén a gumik körül forgó vasárnapi verseny kapcsán mindenkinek megvolt a véleménye. Verseny vagy cirkusz?

A Pirelli 2013-ra – tegyük gyorsan hozzá: a csapatok és az FIA kérésének megfelelően – lágyabbá tette a gumijait, hogy újra egy kis kiszámíthatatlanságot, kihívást vigyen az F1-be. 
Az olasz gyártó a Kínai Nagydíj hétvégéjére a közepes és lágy keveréket szállította, azonban az utóbbi gyakorlatilag mindössze egy körig működik optimálisan, és legjobb esetben is 7-9 körig marad egyben a futamon, ez pedig rányomta a bélyegét a kvalifikációra.
Így beszéltek a szombati tapasztalatok és a vasárnapi kilátások kapcsán az F1-esek.
“Az első 5-6 körben még nagyjából rendben lesz, mindenki küzd majd, de kicsit olyan ez most, mint a pankráció” – mondta a Red Bull-os Mark Webber, hozzátéve, hogy szerinte nem lesz jó stratégia vasárnapra, az sem jár jól, aki csak egy utolsó, rövid etapra teszi fel a lágy gumikat. 
“Sutil próbálkozott ezzel Melbourne-ben, de a Pirelli is azt mondta, hogy a jelek szerint azért úszott el a versenye, mert küzdeni próbált. Bármennyire kevés benzin is van az autóban, ha valaki rendesen versenyezni kezd másokkal, akkor bajba kerül. Versenyezni nem lehet, egyszerűen vigyázni kell a gumikra és meg kell próbálni eljutni a célig.”
A tavalyi sanghaji győztes, Nico Rosberg így beszélt: “Tuti, hogy őrült, össze-vissza futam lesz! Ezekkel a gumikkal nem az a kérdés, hogy hány kört, hanem hogy hány kanyart lehet menni. Ahogy pénteken is láthattuk, a lágy gumikkal a rajt után másodperces különbségek lehetnek a tempóban, nehéz lesz, bármi megtörténhet.”
A McLarennél sem örültek az időmérő lezajlásának, de abban bíznak, hogy a verseny izgalmai kompenzálhatják a nézőket.
“Azt hiszem, az időmérőn a gumik ártottak a show-nak. A gumik miatt láttuk azt, ami történt, de a pozitívum az, hogy ez a futam szempontjából előnyös lesz” – mondta a főnök, Martin Whitmarsh.
A Q3-ban lágy helyett közepes keveréken szimpla taktikai-biztonsági kört futó Jenson Button hozzátette:
“Teljesen egyetértek, az időmérő elég fura volt, az autók későn mentek ki a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is. A Q3-ban egy autó ki se jött a garázsból, kettő pedig csak végigtötyögött a pályán – az egyik én voltam. De az a jó oldala, hogy holnap hét autó lesz az élen kopott gumikkal, amik nem fognak sokáig kitartani, mögöttük pedig a többiek tulajdonképpen vadiúj közepes keverékeken, akik aztán előreküzdik magukat. Az időmérőnek ártott a dolog, de a versenynek jót tesz majd, főleg az első körökben, akkor komoly csaták lesznek.”


Bár a pole-t a mercedeses Lewis Hamilton szerezte meg, a csapatfőnök, Ross Brawn azt mondja, fogalma sincs, hogyan alakul majd a versenyük. Hamilton és hat lágy gumis társa gyorsan bekerül majd a sűrűjébe.
“Bonyolult versenyünk lesz holnap, igazából nem tudjuk, mire számítsunk. A top10-ben ott van két nagyon erős pilóta (Button és Vettel), sőt Hülkenberggel együtt esetleg három, akik a keményebb gumin rajtolnak, egy ideig biztosan ők fogják vezetni a mezőnyt, aztán majd onnan alakul tovább.”
“A lágy gumin rajtolók vissza fognak esni a sűrűjébe, az lesz a kérdés, hova sorolnak be a mezőnybe. Nagy verseny lesz, de nagyon észnél kell lenni a stratégiát illetően. Még a közepes keveréken sem lehet 20 kört padlógázon menni, szóval oda kell majd figyelni.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.